  • 1. Data: 2012-06-04 00:26:45
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    Mam wnioski po 11 dniach c.w.u. prądem. Oscyluje w okolicach 12zł 50gr
    dziennie i wody jest dużo ale powiem, że na styk. Wszyscy razem się nie
    wykąpią, bo zabraknie, a grzałka 2000W potrzebuje kilka godzin. Powiem, że
    jest tak sobie co do komfortu przy 4 osobach i prysznicach. Oczywiście się
    myjemy :-)

    Temperatury w zasobniku. Na wysokości grzałki 37 stopni - w połowie
    wysokości zasobnika 400L. Na górze 15cm przed górą zasobnika jest 51 stopni.
    Woda na dole w ogóle nie podnosi się i wynosi tyle co z wodociągu 11 stopni.
    Za kilka dni podniosę nieco temperaturę wody tak aby na wysokości grzałki
    osiągnąć 40 stopni, a na górze zobaczymy ile będzie. Jest jeszcze regulacja
    na termostacie co da mi cieplejsza wodę i w sumie więcej cieplejszej wody do
    rozcieńczenia. Pewnie trochę więcej pójdzie prądu.

    Reasumując

    Zbiornik galmet 400L, grzałka w połowie. W połowie 37 stopni, na górze 51.
    Koszt prądu 12.50 PLN dziennie - zużycie około 20kWh/dobę.

  • 2. Data: 2012-06-04 09:24:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2012 00:26:45 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
> [...]
    > jest tak sobie co do komfortu przy 4 osobach i prysznicach. Oczywiście się

    Bo jak piszesz - grzejesz tylko polowe zbiornika czyli 200l.

> [...]
    > Woda na dole w ogóle nie podnosi się i wynosi tyle co z wodociągu 11 stopni.

    Grzalka powinna byc na samym dole!! Grzalka grzeje Ci teraz wylacznie polowe
    zbiornika co jest lekkim nonsensem :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-06-04 13:16:25
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Grzalka powinna byc na samym dole!! Grzalka grzeje Ci teraz wylacznie
    > polowe zbiornika co jest lekkim nonsensem :-)

    To nie ja ją tam zaprojektowałem. To Galmet.

  • 4. Data: 2012-06-04 13:33:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2012 13:16:25 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > To nie ja j� tam zaprojektowa�em. To Galmet.

    Bo glownym zrodlem ciepla CWU ma jednak byc kociol/piec ktory grzeje go w calosci.
    Grzaleczka pewnie jest jako awaryjne dogrzewanie :) W kazdym badz razie jezeli chcesz
    grzalka grzac caly zbiornik to powinna byc na samym dole, inaczej sie nie da -
    sprobuj zagrzac szklanke wody grzalka od gory - to se ne da :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-06-04 14:40:37
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
> [...]

    > razie jezeli chcesz grzalka grzac caly zbiornik to powinna byc na samym
    > dole, inaczej sie nie da > - sprobuj zagrzac szklanke wody grzalka od

    Oh to wiadomo. Opisuję tylko spostrzeżenia co do zasobnika z jedną dolną
    wężownicą i grzałką na prąd. Jakieś wnioski jednak z tego płyną.
    Trudno używać grzałki 2kW, bo co do 20kWh to raczej tyle idzie. Gorzej, że
    200L wody jest to trochę mało. 200L pod warunkiem, że całe 200L ma
    temperaturę powyżej 40 stopni. Zrobię próbę to powiem. Muszę wytrzymać do 14
    dni po czym podkręcę grzałkę.

  • 6. Data: 2012-06-04 14:53:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    >dole, inaczej sie nie da - >sprobuj zagrzac szklanke wody grzalka od gory -

    Tak ma być. Grzałka ma być alternatywą dla np. gazu. U mnie też jest
    miejsce pośrodku zbiornika (Austria Email) na grzałkę ale u dołu zbiornika
    mam potężną kryzę do której jest przymocowana anoda magnezowa. Z instrukcji
    obsługi wynika że w kryzie tej można zainstalować cały zestaw grzałek dużej
    mocy.

    Marek

  • 7. Data: 2012-06-04 18:33:12
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message
> [...]
    > mam potężną kryzę do której jest przymocowana anoda magnezowa. Z
    > instrukcji obsługi wynika że w kryzie tej można zainstalować cały zestaw

    A ja chyba gazu nie wezmę. Zrobię pellet, bo warunki są nie do przyjęcia.
    Opłata jednorazowa to w sumie z 10 tysięcy plus dostosowanie palnika. Może
    wyjść 12 tysięcy. Pozwolenie na budowę i papierologia, później abonament i
    stale zmieniające sie ceny. W lokalnym sklepie z armaturą facio mówi, że do
    tego gazu prawie nikt się nie podłącza. I mówi żeby wziąć zwykły piec w
    którym można palić wszystkim. W drzwiczkach zrobić palnik do pelletu, a jak
    będzie coś do spalenia to można wsadzić od góry.
    Może faktycznie, jak będą podłączać gaz za darmo to się skuszę.

  • 8. Data: 2012-06-04 21:15:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2012 18:33:12 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > A ja chyba gazu nie wezm�. Zrobi� pellet, bo warunki s� nie do przyj�cia.
    > Op�ata jednorazowa to w sumie z 10 tysi�cy plus dostosowanie palnika. Mo�e
    > wyj�� 12 tysi�cy. Pozwolenie na budow� i papierologia, p�niej

    He, he - bylo pompe ciepla wziasc odrazu to juz by sie dawno zwrocila :) Niech sie
    teraz zwolennicy gazu co to przylacz zawsze kosztuje "maksymalnie 2k pln bo wszystko
    finansuje gazownia" odezwa i dadza Ci rade jak zejsc z tych 12k pln do dwoch :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-06-04 22:01:45
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 04 Jun 2012 20:15:31 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > "maksymalnie 2k pln bo wszystko finansuje gazownia" odezwa i dadza Ci
    > rade jak zejsc z tych 12k pln do dwoch :D

    Wlasnie dla tego sie zdecydowalem na pompe...zawsze mnie zastanawialo
    jakim cudem ludzie placa po 2 tys zl za podlaczenie gazu.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2012-06-04 22:23:39
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 21:01:45 +0100, RadekNet napisał(a):

    > Wlasnie dla tego sie zdecydowalem na pompe...zawsze mnie zastanawialo
    > jakim cudem ludzie placa po 2 tys zl za podlaczenie gazu.

    Na swoim przykładzie mogę powiedzieć jak - otóż składasz papiery,
    dostajesz warunki przyłączenia (w naszym przypadku długość przyłącza to
    ok. 110 m), w których określona jest szacunkowa opłata za przyłączenie
    (niespełna 1600 zł netto).

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Mężczyźni są genetycznie niezdolni do zdania sobie sprawy, że ich
    pomysły są głupie