  • Data: 2010-02-14 09:47:52
    Temat: Re: wewnętrzna antena TV
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > A co takiego jest w powietrzu, czego nie ma w kosmosie? :)
    > Jedynak i dwójka. Coś jeszcze? A to raczej niskie kanały w
    > Białymstoku.

    Polsat, TVN, jakaś stacja lokalna - tyle zwykle z powietrza można
    odebrać w normalnych okolicach. Jak jest w Białymstoku nie wiem, ale
    tam jeszcze żubry po ulicach chadzają, to różnie może być :-)

    > nie, ale antena budzi zaciekawienie i kusi -- zawsze znajdzie
    > się ktoś, kto ją zechce ,,wyprostować''. ;)

    Mieszkasz na parterze? To antenę na kija od szczotki i do góry.

    > Wiele osób płaci za kablówkę ze 4 dychy miesięcznie, aby Trwać,
    > Pulsować itd... ;)

    Przekażmy im więc Znak Pokoju :-)

    > Mieszkam w mieście -- to widać, słychać i czuć. ;)
    > Więc jestem daleko od nadajnika? :)

    Ech, co za człowiek, no nie weźmie, nie poszuka samemu, zmusza
    człowieka o nieludzkiej porze skoro świt do zrobienia tej cięzkiej
    pracy za niego ;-/

    http://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_naziemnej
    _w_polsce_bib07.htm

    jak z tabeli wynika, w Białymstoku powinieneś odebrać:

    Białystok *B. Urzędu Miasta* Czwórka 53 1,000 H
    Białystok *B. Urzędu Miasta* Polsat 60 1,000 H
    Białystok *Cieszyńska* TVN 41 1,000 H
    Białystok *Krynice* TVP 1 8 80,000 H
    Białystok *Krynice* TVP 2 22 400,000 H
    Białystok *Krynice* TVP INFO / TVP Białystok 35 100,000 H

    Za nazwami kanałów jest kolejno: numer kanału i moc emitowana. Jak
    widać na niskich kanałąch masz tylko jedynkę, reszta jest na UHF.
    telewizja publiczna jest nadawana z solidną mocą, więc jeśli jej nie
    odbierasz na "drucie", to pewnie z TVN, Polsatem i TV4 będą problemy
    nawet przy antenie zewnętrznej o ile nie poszukasz na nią dobrego
    miejsca. No, chyba, że lokalizacja nadajnika "B. Urzędu Miasta" jest
    Ci bardziej po drodze.

    > Jeśli nie ma to sensu -- po co mam próbować? :)

    "For fun" jak to górale mówią :-)

    > Teraz pytanie -- dlaczego anteny mają wbudowane wzmacniacze
    > aktywne,
    > skoro można by takie wzmacniacze wmontowywać od razu w telewizory?
    > :)

    Dlatego, że taki wzmacniacz przy antenie będzie wzmacniał to, co
    odbiera antena. Zamontowany przy telewizorze będzie wzmacniał to, co
    przyjdzie z anteny, ale dodatkowo stłumione przez przewód antenowy,
    czyli sporo słabsze, a przykryte przez wszystkie szumy i zakłócenia,
    jakie się dostaną do tego układu po drodze.

    > BTW -- czy ten telewizor ma sens? UE40B8000

    A to już nie do mnie pytanie, mam 10letni telewizor, oglądam go raz
    na dwa tygodnie, na nowinkach się nie znam.

    J.