    From: "kiki" <l...@l...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: włączniki schodowe podwójne - warto?
    Date: Fri, 10 Aug 2012 20:18:43 +0200

    "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:k03i9r$h1k$1@inews.gazeta.pl...

    > Historia wyglądała następująco. Osprzęt Legranda Sistena Live, nie było
    > wyjścia i trzeba było kupić łączniki dzwonkowe do tych bistabilnych
    > Hagerów.
    > Tyle że ten osprzęt ma piktogramy dzwonków, więc zamówiłem dodatkowo same
    > klawisze. I już podczas montażu osprzętu coś niegrało, idealnie to one nie
    > pracowały. Okazało się, że po jakimś czasie potrafiły nieodbić. To też
    > pomogło w spaleniu jednego modułu. Po całej akcji Legrand wymienił mi te
    > klawisze i przyznał, że nie pasowały do rozmiarowo do dzwonkowych.

    No właśnie. I tak źle i tak niedobrze.
    Elektroniczny osprzęt by się od tego nie spalił ale jest podatny na zepsucie
    od wyładowań i do tego ciągnie prąd non stop.

    Ja stoję na stanowisku, że trzeba robić instalację oświetleniową wg schematu
    Sch8 i Sch9 na stronie 5
    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    Nawet jak się styk zespawa to się zespawa i już, ale nie będzie przerwy w
    działaniu, a i sterowanie zdalne czy grupowe nie sprawi problemu.
    Tyle, że trzeba 5 kabli lub osobno 3 + 3 i połączyć w skrzynce.