  • 1. Data: 2012-08-09 16:39:27
    Temat: włączniki schodowe podwójne - warto?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    co najmniej kilka takich włączników schodowych podwójnych zaplanowałem (do
    światła), ale nie wiem czy to się w ogóle uda... W niektórych miejscach
    wycofuję się z włączników podwójnych i obok robię kolejną puszkę na
    wyłącznik schodowy pojedynczy. Jeśli do jednej puszki wchodzi mi 6 przewodów
    (wejście i wyjście zasilania, lampa 1 i lampa 2 i jeszcze 2 przewody do
    kolejnego wyłącznika schodowego), to może być problem z upchnięciem tylu
    przewodów w jednej puszce (i na to jeszcze wyłącznik). Puszki mam 6cm
    głębokości.

    Jest sens stosować te podwójne schodowe czy od razu przejść na pojedyncze?
    Ktoś to w ogóle stosuje?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2012-08-09 17:12:08
    Temat: Re: włączniki schodowe podwójne - warto?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:k00i30$b0n$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > co najmniej kilka takich włączników schodowych podwójnych zaplanowałem (do
    > światła), ale nie wiem czy to się w ogóle uda... W niektórych miejscach

    Drogi brunecie.

    Kup sobie przekaźnik bistabilny np HAGER EPN510 lub EPN515 zależnie od
    potrzeb

    http://allegro.pl/hager-epn510-przekaznik-bistabilny
    -1z-230v-i2521671674.html

    I zamiast przycisków schodowyc daj impulsowe. Do 2 przewodów wystarczą ci 3
    żyły i połącz to wg schematu

    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    Sch14 i Sch15 ze strony 8.

    Będziesz miał piękną instalację schodową i możliwość sterowania w
    przyszłości :-)
    Znowu mnie nie słuchasz :-)

  • 3. Data: 2012-08-09 17:16:40
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "kiki" <l...@l...net> wrote in message news:k00k0a$4r6$1@inews.gazeta.pl...

    Miało być do 2 przycisków 3 żyły :-)

    faza wejściowa i 2 żyły wyjściowe z obu przycisków. Są zapewne impulsowe
    podwójne.

    To będzie najtańsze rozwiązanie i chyba najrozsądniejsze. Pamiętaj, żeby
    kupić prawdziwy przekaźnik bistabilny taki bez zasilania. Wszelkie inne są
    udawanymi bistabilnymi, ten jest mechaniczny bistabilny i nie pobiera prądu.

  • 4. Data: 2012-08-09 17:26:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > Jest sens stosować te podwójne schodowe czy od razu przejść na pojedyncze?
    > Ktoś to w ogóle stosuje?

    IMO dwa pojedyncze obok siebie są wygodniejsze - łatwiej łapą trafić po
    ciemku, albo nosem gdy się ma zajęte ręce.

    A w ogóle to ja pozamieniałem u siebie wszystkie schodowe na przyciski +
    przekaźniki bistabilne. Wcześniej czasem mi się zdarzało gdy szybko szedłem
    i chciałem tylko machnąć ręką by włączyć światło że wyłącznik schodowy był w
    innej pozycji i musiałem się cofnąć i nacisnąć jeszcze raz dlatego
    zamieniłem na przyciski.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-08-09 20:51:32
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    czy ten przekazniz zlacza sie od najmniejszego impulsu z przycisku
    dzwonkowego? Bo mam taki jeden co trzeba z 1sek przytrzymac... wkurza :)

  • 6. Data: 2012-08-09 21:02:28
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Koteczek" <n...@s...org> wrote in message
    > czy ten przekazniz zlacza sie od najmniejszego impulsu z przycisku
    > dzwonkowego? Bo mam taki jeden co trzeba z 1sek przytrzymac... wkurza :)

    W karcie technicznej jest zwykle napisane ile czasu trzeba trzymać.
    Taki jeden masz to jaki konkretnie model i producent ?

  • 7. Data: 2012-08-09 21:16:44
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    nie wiem, ale czasami jak sie szybko leci po schodach to nacisniecie nie
    wystarcza (jest pstryk wiec styki sie zwarly), co wkurza :)

  • 8. Data: 2012-08-09 21:30:12
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > nie wiem, ale czasami jak sie szybko leci po schodach to nacisniecie nie
    > wystarcza (jest pstryk wiec styki sie zwarly), co wkurza :)

    Te hagery katalogowo mają 50ms. Od super szybkiego pstryknięcia się nie
    włączy, no ale tak chcieliśmy to mamy.
    Chyba, że masz elektroniczny F&F który jest zwykłym przekaźnikiem z
    elektroniką. To jeszcze wyjada wata prądu non stop.
    Idź tam zobacz i powiedz co masz.

  • 9. Data: 2012-08-09 21:34:12
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Jest sens stosować te podwójne schodowe czy od razu przejść na
    > pojedyncze? Ktoś to w ogóle stosuje?

    Nie ma...
    ja mam w dwóch chyba miejscach i nie jestem zadowolony.
    Problem przede wszystkim z upchaniem kabli do tej dziury w ścianie...
    Daj dwa pojedyncze i też będzie git, w końcu miejsca nie musisz na
    ścianie oszczędzać.

    pozdrawiam\
    Robert G.

  • 10. Data: 2012-08-09 21:50:38
    Od: nur <n...@b...eu>

    W dniu 2012-08-09 17:16, kiki pisze:
    >Pamiętaj, żeby
    > kupić prawdziwy przekaźnik bistabilny taki bez zasilania. Wszelkie inne
    > są udawanymi bistabilnymi, ten jest mechaniczny bistabilny i nie pobiera
    > prądu.

    A nie lepszy byłby taki krajowy?
    http://www.fif.com.pl/38

    A jak ma być beznapięciowy to ZAMEL PBM-05
    http://goo.gl/ype5A

    --
    nur