  • 1. Data: 2012-08-08 17:13:53
    Temat: Woda wycieka do szamba. Pilna porada potrzebna
    Od: Robert Malikowski <r...@g...com>

    Witam wszystkich. Potrzebuje pilnej porady, bo problem mnie przerósł.
    Opis sytuacji:

    Szambo w odl. ok 10m od domu. Zostało opróżnione 2 tyg. temu, przed
    urlopem. Po powrocie - 3/4 wypełnienia. Do środka, rurą która wychodzi
    z domu wcieka woda. Cieknie ciurkiem. Po zakręceniu wody przed
    wodomierzem, oraz przed domem tzw. zasuwy (przyjechali ludzie z
    wodociągów), sytuacja nie ulega zmianie. Przyznam, że zgłupiałem, nie
    wiem o co chodzi. Wygląda to tak, jakby, gdzieś w domu pojawiło się
    źródło wody, a ta z kolei (jak?) dostaje się do rury odpływowej.

    Robert

  • 2. Data: 2012-08-08 17:51:55
    Temat: Re: Woda wycieka do szamba. Pilna porada potrzebna
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    masz możliwość zajrzenia gdzieś w tę rurę, jakiś czyszczak na pionie? jeśli
    tak, to juz zminimalizujesz obszar poszukiwań...
    jaki masz poziom wód gruntowych, może rozszczelnił się odcinek w ziemi do
    szamba, a rura może leżeć w wodzie...
    w domu zakręć wodę, wkręć jakiś manometr w miejsce któregoś zaworu w ścianie
    (chyba, ze masz jakiś manometr w instalacji) i zobacz czy spada ciśnienie...
    sprawdź czy nie spada ciśnienie w instalacji co (grzejniki, podłogówki)
    zajrzyj pod wannę i sprawdź czy wężyk nie cieknie :-))) (to z własnych
    doświadczeń)...
    przyjrzyj się ścianom w okolicach listew przypodłogowych, czy nie czujesz
    wilgoci...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-08-08 20:22:13
    Od: Robert Malikowski <r...@g...com>

    On 8 Sie, 17:51, "s_13" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > tak, to juz zminimalizujesz obszar poszukiwa ...
    > jaki masz poziom w d gruntowych, mo e rozszczelni si odcinek w ziemi do
    > szamba, a rura mo e le e w wodzie...
    > w domu zakr wod , wkr jaki manometr w miejsce kt rego zaworu w cianie
    > (chyba, ze masz jaki manometr w instalacji) i zobacz czy spada ci nienie...
    > sprawd czy nie spada ci nienie w instalacji co (grzejniki, pod og wki)
    > zajrzyj pod wann i sprawd czy w yk nie cieknie :-))) (to z w asnych
    > do wiadcze )...
    > przyjrzyj si cianom w okolicach listew przypod ogowych, czy nie czujesz

    Właśnie leżenie rury w wodzie z powodu wysokiego poziomu wody
    gruntowej przyszło mi do głowy. Przyczyny "wewnątrzdomowe" raczej
    wykluczam. Wilgoci żadnej nie czuć, odcięcie wody czy to na
    wodomierzu, czy przed domem powoduje natychmiastowe przerwanie jej
    dopływu.

    Robert

  • 4. Data: 2012-08-09 08:54:25
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    Robert Malikowski <r...@g...com> napisał(a):

    Po zakr=EAceniu wody przed
    > wodomierzem, oraz przed domem tzw. zasuwy (przyjechali ludzie z
    > wodoci=B1g=F3w), sytuacja nie ulega zmianie.

    Jeżeli ciurka po zakręceniu zaworu na wodomierzu i nawet zasuwy to
    wygląda na to, że woda dostaje sie do połączenia kanalizacyjnego między
    domem a szambem. Dla 101% pewności sprawdź jeszcze ostatnią rewizję w domu
    czy leci tam woda.
    Musisz odkopać rurę miądzy domem a szambem i zobaczyć co się tam dzieje.
    Napisz potem co się okazało bo to intrygujące.

  • 5. Data: 2012-08-09 08:57:49
    Od: Robert Malikowski <r...@g...com>

    On Aug 9, 8:54 am, "Boban" <b...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Musisz odkopać rurę miądzy domem a szambem i zobaczyć co się tam dzieje.
    > Napisz potem co się okazało bo to intrygujące.

    Dziś będę kopał -;) Faceci od wodociągu byli w cięzkim szoku.

  • 6. Data: 2012-08-09 10:53:39
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dziś będę kopał -;) Faceci od wodociągu byli w cięzkim szoku.

    Szok to bedzie, jak odkryjesz, ze proletaryatowi, ktory te rure
    wkopywal, zabraklo rury, wiec brakujacy odcinek dosztukowal kawalkiem
    folii. Takiego wlasnie szoku doznal sasiad.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2012-08-09 13:55:48
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

[...]

    Ale ileś wody w instalacji jest i ciurkiem to może 3 dni spływać (np bolier
    ma z 200-300 litrów). Dlatego koledzy poradzili ci odczyt z manometru.