  • 1. Data: 2012-08-08 12:53:11
    Temat: lokalizacja rozdzielni sterowniczej
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    przez rozdzielnię sterowniczą rozumiem punkt, gdzie będą dochodzić przewody
    (skrętki lub alarmowe) z wszelakich czujek (ruchu, deszczu, zalania, dymu,
    gazu, zmierzchu, temperatury itd.), z kontaktronów/mikrostyków okien i
    drzwi, z elektrozaworów wody i gazu, z kotłowni, z gniazdek komputerowych, z
    panelu sterowniczego, z syreny alarmowej itd. W tym punkcie zamierzam
    umieścić centralkę sterowniczą oraz jakiś switch/ruter/punkt dostępowy WiFi.

    Czy mogę tą rozdzielnię umieścić bezpośrednio przy rozdzielni elektrycznej?
    Czy też powinna być oddalona ze względu na możliwość jakichś zakłóceń?

    A może obydwie rozdzielnie powinny być zintegrowane? Centralę alarmową
    umieszcza się w rozdzielni elektrycznej czy sterowniczej?

    Zgłupiałem już...

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-08-08 13:09:01
    Temat: Re: lokalizacja rozdzielni sterowniczej
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jvtgen$4nj$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]

    > A może obydwie rozdzielnie powinny być zintegrowane? Centralę alarmową
    > umieszcza się w rozdzielni elektrycznej czy sterowniczej?

    Zwykle daje się obok identyczną szafkę ścianka w ściankę żeby świadomie
    rozdzielić przewody na niskie napięcie od tych wysokonapięciowych albo
    dzieli się wysoką w połowie i daje przegrodę. Przepuszczasz tylko między
    nimi to co chcesz.

    Ale uważaj na wifi, bo ma ogólnie słaby zasięg

  • 3. Data: 2012-08-08 13:20:47
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozdzielić przewody na niskie napięcie od tych wysokonapięciowych albo
    > dzieli się wysoką w połowie i daje przegrodę. Przepuszczasz tylko między

    Acha, czyli druga identyczna szafka. Ok.

    > Ale uważaj na wifi, bo ma ogólnie słaby zasięg

    Sam punkt dostępowy WiFi umieszczę gdzieś indziej jeśli będzie taka
    potrzeba. Po prostu pociągnę teraz skrętkę z rozdzielni sterowniczej do
    kilku potencjalnych lokalizacji punktu dostępowego.

  • 4. Data: 2012-08-08 13:54:26
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:jvti2f$7g5$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > potrzeba. Po prostu pociągnę teraz skrętkę z rozdzielni sterowniczej do
    > kilku potencjalnych lokalizacji punktu dostępowego.

    Myślę, że na jednym routerku się nie skończy. I pamiętaj, że metalizowana
    folia paroizolacyjna w skosach i sufitach szczelnie blokuje wifi ustawione
    na strychu jaki blokuje sygnał komórkowy.
    Mam to u siebie przećwiczone.

    W ogóle to powinieneś dać rysunki piętra i parteru i powinniśmy omówić to co
    tam robisz :-)

  • 5. Data: 2012-08-08 14:08:28
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-08-08 13:54, kiki pisze:

> [...]
    > Mam to u siebie przećwiczone.
    >
    > W ogóle to powinieneś dać rysunki piętra i parteru i powinniśmy omówić

    Witam
    Ja centralkę alarmową umieściłbym w jakimś trudno dostępnym miejscu np.
    strych. Nikt nic nie mówi o przewodach koncentrycznych do TV to też
    byłoby dobrze doprowadzić do jednego punktu i spiąć. Ze switch-em też
    uważaj, znajomy postanowił przejść sobie ze 100 Mbps na 1000 Mbps lecz
    szafę miał 9 calową, no i uparł się na wewnętrznym zasilaniu a tutaj
    zonk, bo nie znalazłem urządzenia o takich wymiarach aby zmieściło się
    do szafy. Chciał, nie chciał szafa poszła do wymiany na 19 cali.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-08-08 14:23:20
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Einstein" <e...@g...pl> wrote in message

    > Witam
    > Ja centralkę alarmową umieściłbym w jakimś trudno dostępnym miejscu np.
    > strych.

    Raczej elektroniki nie montuje się na strychu ze względu na wyładowania. ja
    bym proponował piwnicę albo parter pod schodami.

  • 7. Data: 2012-08-08 14:26:23
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-08-08 14:23, kiki pisze:

    > "Einstein" <e...@g...pl> wrote in message

    > Raczej elektroniki nie montuje się na strychu ze względu na wyładowania.
    > ja bym proponował piwnicę albo parter pod schodami.

    Zazwyczaj u wielu znajomych centralki wisiały na strychu i nie było z
    nimi nigdy ale to przenigdy problemu.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-08-08 14:31:39
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Zazwyczaj u wielu znajomych centralki wisiały na strychu i nie było z nimi
    > nigdy ale to przenigdy problemu.

    To, że u wielu wisiały nie oznacza, że się tak robi.
    Nie montuje się elektroniki na strychu gdyż jest dużo mocniej narażona na
    emp niż pod schodami czy w piwnicy.

  • 9. Data: 2012-08-08 14:51:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 sierpnia 2012 13:54:26 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > My�l�, �e na jednym routerku si� nie sko�czy. I pami�taj, �e
    metalizowana

    > folia paroizolacyjna w skosach i sufitach szczelnie blokuje wifi ustawione
    >
    > na strychu jaki blokuje sygna� kom�rkowy.
    >
    > Mam to u siebie prze�wiczone.

    Myślę że Ci co Tobie sprzedawali router WIFI tez Ciebie oszukali i paragon im sie
    należy.
    W ciągu ostatnich 4 lat przewineło sie u mnie w domu 3 routery z WIFI b/g(Siemens,
    TPlink i jeszcze jeden którego nazwy nie pamietam ale polskiej produkcji), i 4 z WIFI
    b/g/n: Netgar DGN2200(polecam ten sprzęt- raz ustawiasz i zapominasz), dynamode
    radsl411(ten potrafił sie wieszać ale z zasiegiem WIFI nie było problemu),
    TPlink(działal u mnie kilka miechów i kilka już działa u teścia też bez problemów),
    teraz mam DGT.
    Dom w obrysie 10,5 na 10,5 metra router zawsze stał na pietrze domu w rogu jednego z
    pomieszczeń. Kłopotów z zasięgiem w domu nie było nigdy, to samo na tarasie na
    zewnątrz a i zawsze jeszcze kilkanascie metrów wokół domu sygnał był dostępny.
    Jako ciekawostke dodam że b/g miały minimalnie lepszy zasięg od b/g/n.
    Standard n jak zauważyłem zapewnia jedynie większa przepustowość aczkolwiek po wifi
    b/g filmy z ypoutube na xBOXsie równiez chodziły płynnie.
    Teraz założyłem sobie vdsl-a i dostałem od TPSA router DGT. Co prawda dopiero tydzień
    działa ale raz ustawiony i jak na razie o nim zapomniałem. A bywa że równoczesnie
    jest podłączonych do niego 4-5 urządzeń po WIFI+ po skrętce tylko dysk sieciowy
    NSA310 i drukarka.

  • 10. Data: 2012-08-08 15:12:27
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > Standard n jak zauważyłem zapewnia jedynie większa przepustowość
    > aczkolwiek po wifi b/g filmy z ypoutube na xBOXsie równiez chodziły

    b/g ma lepszy zasięg, bo używa 1 kanału a nie 2. Jeden drugiemu nie wsiewa.
    Ja mam 3 routery teraz i jeszcze mało i nie jest to problem, że ktoś mi złe
    sprzedał.
    Ty nie masz folii paroizolacyjnej wcale :-) Więc nie masz tłumienia :-)