  • 1. Data: 2012-08-08 23:09:20
    Temat: butla gazowa - grill
    Od: " stodola" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Czy podłączenie grilla do butli gazowej

    http://www.homedepot.com/h_d1/N-5yc1v/R-202317242/h_
    d2/ProductDisplay?catalogId=10053&langId=-1&keyword=
    propane&storeId=10051

    jest identyczne jak w PL

    http://allegro.pl/butla-gazowa-butle-11kg-super-najt
    aniej-i2534974323.html

    a grill, jak grill, fruwać ma zamiar właśnie na takiej lub podobnej butli 11kg
    tylko nie wiem czy podłączenie bedzie pasowało

    dziękuję

  • 2. Data: 2012-08-09 13:14:25
    Temat: Re: butla gazowa - grill
    Od: Zibi <z...@g...com>

    W dniu 2012-08-08 23:09, stodola pisze:
> [...]
    >
    > a grill, jak grill, fruwać ma zamiar właśnie na takiej lub podobnej butli 11kg
    > tylko nie wiem czy podłączenie bedzie pasowało

    Niestety, nie bedzie .
    W grilu trzeba zmienic koncowke przewodu ta z podlaczeniem do butli -
    raptem pare zlotych.

  • 3. Data: 2012-08-09 13:54:27
    Od: margol <g...@w...pl>

    > Niestety, nie bedzie .
    > W grilu trzeba zmienic koncowke przewodu ta z podlaczeniem do butli -
    > raptem pare zlotych.

    Końcówkę razem z reduktorem kupowałem ostatnio w którymś z marketów
    budowlanych, kosz ok 20 pln

    mg

  • 4. Data: 2012-10-03 22:34:40
    Od: "MB" <k...@p...wp.pl>

    Użytkownik " stodola" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 11kg
    > tylko nie wiem czy podłączenie bedzie pasowało

    Tak jak pisali poprzednicy, podłaczenie na 100% nie będzie pasowało.
    Przerabiałem ten temat, ponieważ sprowadziłem z Kanady grill ze złączem do
    "amerykańskiej" butli. Przeróbka złącza grill-a nie jest wcale banalna.
    Po pierwsze, nie ma na polskim rynku przejściówek z butli "amerykańskiej" na
    polską. Jedyne jakie znalazłem w internecie, były dostępne w niemieckich
    sklepach wysyłkowych, ale w cenie delikatnie mówiąc - wysokiej.
    Po drugie, bardzo dużo zależy od konstrukcji zasilania grilla:
    - Jeśli nie ma wbudowanego reduktora, to kupując polski reduktor
    (standardowe 37 mbar na wyjściu), będziesz mial niewłaściwe ciśnienie
    zasilające dla zamontowanej dyszy palnika (płomień zbyt duży lub zbyt mały,
    do tego nie dający się wyregulować).
    - Jeśli grill ma wbudowany reduktor (a więc odpowiednie ciśnienie na wyjściu
    dla danej dyszy palnika), to największym Twoim zmartwieniem będzie
    skonstruowanie węża pasującego z jednej strony do grilla, a z drugiej do
    polskiej butli. Piszę tutaj o "konstruowaniu", ponieważ mam już za sobą
    zmagania ze złączkami, przejściówkami i wężami różnej średnicy.
    Generalnie - grill dało się podłączyć i działa tak jak powinien, ale nakład
    pracy i koszty były zbyt duże. Jeśli możesz, kup taki sam grill w Polsce -
    dostosowany do polskich warunków. Zaoszczędzisz sporo czasu i nerwów.

    Pozdrawiam
    MB