  • 111. Data: 2011-08-18 10:50:59
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 12:44, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > I tak miales zanim sie sprowadziles do domu, czy z dobrobytu juz zapomniales
    > jak bylo? :-DD

    Owszem mialem tak choc nie wiem czy w takiej skali bo mialem tylko
    jeden kominek 14x14cm wentylacyjny wywiewny w kuchni, na caly dom :)
    Wiec "cug" byl mniejszy niz posiadacze kilku takich kominkow (wieksza
    ilosc = wieksze przekroje = wiekszy przeplyw) ;) Przeciez ja nic nie
    mowie, tylko stwierdzam fakty :) I fakt jest taki ze wentylacja
    mechaniczna wprowadza rownowage wentylacyjna w domu - tj. przeplyw
    powietrza jest tylko tam gdzie wisza anemostaty - zimne powietrze sie
    nigdzie nie wdziera roznymi szparami bo jakby sie wdzieralo to
    musialoby sie tez gdzies wydostawac, a bez kominow nie ma tego
    "motora" napedzajacego to zjawisko :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 112. Data: 2011-08-18 10:59:04
    Temat: Re: wyb?r rekuperatora
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Sam robiłem ale nie załapałem o co Ci chodzi.

    Istnieje prawdopodobienstwo, ze dyskomfort jaki odczuwasz spowodowany jest
    za mala izolacja termiczna poddasza o ile to poddasze rzecz jasna.
    Szwagier moj mial kiedys mieszkanie na ostatnim pietrze bloku. Mieszkanie
    nie bylo duze, ale latem wieczorem bylo tam po prostu przerazajaco
    niefajnie. Strop pomieszczenia nagrzewal sie od slonca w ciagu dnia i stad
    taki efekt. Wentylacja mechaniczna i tak nic by nie wniosla, ew.
    klimatyzacja.
    Ja mieszkalem w mieszkaniu 80m^2 na ostatnim pietrze w starym budownictwie,
    gdzie nad mieszkaniami byl pelnowymiarowy strych, czyli ulomne ocieplenie.
    Powiem szczerze, ze zdarzala sie w czasie upalow wieczorna tzw. letnia
    atmosfera i trwala do rana. Nie zdarzalo sie to nigdy poza dluzszymi
    upalami. Wiec nie byl to problem braku wentylacji, ale zwyczajnie braku
    wlasciwego ocieplenia dachu czy tez stropu w tym przypadku.

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2011-08-18 11:05:42
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-18 12:59, Maniek4 pisze:
    > c nie byl to problem braku wentylacji, ale zwyczajnie braku
    > wlasciwego ociep

    Jest to 2 poziomowe poddasze i latem akurat nie mam problemów z
    klimatem, gorącem, wentylacją itp.

    Na kwestie wentylacyjne narzekam w zasadzie wyłącznie w zimnych porach
    roku - późną jesienią, zimą i wczesną wiosną. Jest to dosyć dlugi okres
    w roku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 114. Data: 2011-08-18 11:11:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >nigdzie nie wdziera roznymi szparami bo jakby sie wdzieralo to
    >musialoby sie tez gdzies wydostawac, a bez kominow nie ma tego

    No dokladnie. Tylko, ze to dowod na brak hermetycznosci dzisiejszych domow
    ktora ponoc uniemozliwia dzialanie wentylacji grawitacyjnej. Obaj zatem z
    praktyki wiemy, ze taka wentylacja moze sprawnie dzialac i dzis. Kwestia
    otwarta jest jak bardzo sprawnie tj. czy wystarczajaco sprawnie, czy tez nie
    zbyt sprawnie jesli chodzi o koszty ogrzewania. U mnie nie wyszlo zle, bo
    sezon zamknalem kwota ponize 3 tys., wiec wprowadznie do calosci
    rekuperatora ekonomicznie nie mialo by sensu. A, ze wentylacja mechaniczna
    moze byc tylko lepsza chyba nikt nie powinien miec watpliwosci. Ma jednak
    jedna wade, niestety nie jest za darmo, nawet jak odejmie sie koszt kominow.

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2011-08-18 11:13:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Na kwestie wentylacyjne narzekam w zasadzie wyłącznie w zimnych porach
    > roku - późną jesienią, zimą i wczesną wiosną. Jest to dosyć dlugi okres w

    Czyli wtedy kiedy nie otwiera sie w zasadzie okien. Moze faktycznie masz tam
    cos spitolone z wentylacja...

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2011-08-18 11:25:46
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-18 13:13, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "quent"<x...@x...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli wtedy kiedy nie otwiera sie w zasadzie okien. Moze faktycznie masz tam
    > cos spitolone z wentylacja...

    Zimą mam zamknięte nawiewniki bo jak są otwarte to szybko się wszystko
    wychładza. Za dnia jest to opanowania bo co jakiś czas otwieram okno na
    oścież ale w nocy jest lipa. Przed snem przewietrzam ale nie wystarcza
    do rana, sypialnia 6x3x2,7m.

    Podobnie podczas imprez rodzinnych wieczorami. Co jakiś czas trzeba
    wietrzyć pokój (6x5x3) a to jest także upierdliwe bo od razu -10 wlatuje.
    Czasem są cofki w kominach.

    Ogólnie dziękuję, robię teraz w domku WM.

  • 117. Data: 2011-08-18 11:34:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 12:47, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > A okap kuchenny masz?

    Tak ale tyko jako filtr. Tj. wypuszcza powietrze spowrotem do kuchni
    (w okolice anemostatu wyciagowego). Nie ma zadnego problemu z wilgocia
    z gotowania ani smrodkiem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 118. Data: 2011-08-18 11:35:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A jaka jest cena centralki? Jakieś modele warte uwagi?
    > Jeśli są jakieś centralki WM bez reku warte uwagi to daj znać bo jakoś
    > nie natknąłem się.

    bo takich nie ma -na wlocie masz wentylator, na wylocie drugi i tyle. Nawet nie muszą
    być blisko siebie (jesli sie nie planuje wstawic centralki)

    b.

  • 119. Data: 2011-08-18 12:07:03
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    wiadomościnews:5a65.0000015d.4e4c5bff@newsgate.onet.
    pl...

    mało.

    ulotkami, uwierzyć albo w moją uszkodzona bateryjkę albo w obserwowalny fakt.

    niesłyszalna.

    > On pewnie napisal o halasie 32dB slyszanym metr od urzadzenia. Nie ma

    > to nic wspolnego z halasem z instalacji, ten zalezy wylacznie od

    > doboru odpowiedniej srednicy kanalow (i materialu z jakiego sa

    > wykonane). Nie spotkalem sie jeszcze z parametrem dB halasu w

    > instalacji - no bo przeciez jeden moze miec 50mb rure fi200, a inny

    > 2mb rury fi50. Bzdety tu znowu kogucik nam pociska!

    > pozdr.

    > --

    > Adam

    Metr od urządzenia jest 35 decybeli. Tyle podaje producent. Długość rur nie ma
    znaczenia. Z wydłużaniem rur rosną opory przepływu i wentylator musi się kręcić
    szybciej, czyli jest głosniej. A jak są rury o różnych długościach to w takiej
    sytuacji na końcu tej co jest najkrótsza jest dużo więcej niż 32 decybele.

  • 120. Data: 2011-08-18 12:08:58
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    okresie grzewczym. A średnia temperatura okresu grzewczego (+5) jest niższa niż
    średnia roczna  (podawales ostatnio +10, nie sprawdzam)-ale rozumiem ze taka ci
    nie pasuje do obliczeń :-)

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Geografia_Polski

    > "Średnia temperatura w lecie waha się pomiędzy 16,5 °C a 20 °C, w

    > zimie - między -6 °C a 0 °C. Średnia roczna temperatura powietrza w

    > Polsce wynosi 7-9 °C (poza obszarami górskimi)."

    > Kogucik na geografie tez nie uczeszczal. A manipuluje danymi jak malo

    > kto :) Napisal 10stC bo pewnie wierzy w globalne ocieplenie :P

    > pozdr.

    > --

    > Adam

    I pewno w innym miejscu encyklopedii wyczytałes że wszyscy ludzie w Polsce
    mieszkają w górach.