  • Data: 2015-06-29 16:50:30
    Temat: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-29 o 16:08, Adam pisze:

    > "Pompa oleju" - o której Dawid pisał, to układ tzw. "suchej miski
    > olejowej". Kosiarką z takim silnikiem można kosić nawet ściany ;)
    > Układ stosowany niekiedy w samochodach, i to nie tylko terenowych.
    >
    > Natomiast "dostanie się oleju nad tłok" - jaka możliwość przy silniku
    > 4-suwowym? Od góry, przez uszczelniacze? Nie bardzo. Od dołu, olej
    > rozbryzgowy? Raczej niemożliwe.

    Pisalem szybko by zwrocic uwage na pewne sprawy, ale jak widac nie
    wystarczy. :-)
    W skrocie nie spotkalem sie z silnikiem do kosiarki o wlasciwosciach
    jakich piszesz. Moze po prostu czegos nie wiem, ale wydaje mi sie, ze
    pojechales z ta sciana nieco na wyrost. Silnik Kawasaki o ktorym jest
    mowa w standardowej wersji jest mi znany i z cala pewnoscia nie ma
    suchej misy. Max przechyl to bodaj 20 stopni, wiec nie rozwiazuje
    problemu koszenia skarp. Do koszenia skarp stosuje sie silniki
    dwusuwowe, lub kosy spalinowe. A olej dostaje sie rurka i zalewa tlumik
    i gaznik, czasem moze byc zassany przewaznie w silnikach dolnozaworowych
    ktorych jest wiecej. Problemem glownie jest smarowanie silnika, ktore
    odbywa sie pompa rozbryzgowa. Na wiecej nie mam czasu, doktoryzujcie sie
    Panowie dalej, choc prosciej poszukac instrukcji obslugi konkretnych
    silnikow.

    Pozdro.. TK