    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    Date: Wed, 01 Jul 2015 11:16:31 +0200
    <7...@g...com>
    <mn08qd$a7o$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>

    W dniu 2015-07-01 o 10:56, Adam Sz. pisze:

    > Nadal mylisz zwykly wyrzut boczny z mulczowaniem.

    Kosiarki to rowniez moje zycie zawodowe. Nic nie myle. Bywalem na
    pokazach super duper kosiarki Huzqvarna samojezdnej co to strzyze, goli,
    lize. Myslisz, ze bez marketingu cos takiego sprzeda sie za cene kiku
    kosiarek Hondy? Niestety kosza nie udzwignie, wiec trzeba dorobic
    ideologie zachecajaca bogatszych ludzi do zakopywania druta w ziemi.

    > Trawy zmulczowanej praktycznie nie widac na trawniku - po takim koszeniu
    > trudno sie doszukac pojedynczych zdbel trawy, wszystko jest dobrze zmielone :)

    > I znowu - mylisz mulczowanie z koszeniem :-)

    Nic nie myle. Mulczowanie nie sprawia, ze skoszona trawa znika zanim
    dotrze do ziemi spowrotem.

    > Wyobraz sobie drzewo, ktore przewroci sie w lesie i lezy. Ile tak polezy zanim
    > sie rozlozy? Wiele lat. A jakbys je pocial na kawalki po 1x1x1cm to ile polezy?
    > Po roku sie rozlozy :)

    Kompostownik to takie cos jak bys te kawalki drewna zasypal ziemia, a
    nie polozyl na trawniku. Proces rozkladu w kompostowniku zachodzi szybciej.

    > Raz / dwa razy do roku tak czy inaczej robi sie wertykulacje ktora caly ew.
    > filc wyciaga z trawnika :) Fakt - jest go zawsze sporo ale znaaaaacznie mniej
    > niz jakbys mulczowania nie uzywal. Dla porownania - ja kosze 2 razy w tygodniu
    > i normalnie zbieram 5-15 (zalezy od pory) pelnych koszy trawy. Po wertykulacji
    > (raz do roku) zbieram 20-25 koszy trawy. Mulczuje raz na 3-4 koszenia to sobie
    > mozesz obliczyc ile tej zmulczowanej trawy sie zdarzy "przerobic" na nawoz :)

    Znaczy sugerujesz, ze mulczowanie zmniejsza ilosc zalegajacego filcu?

    > Zacznij wertykulowac:)

    Pisze, ze w kontekscie nawozu to g.. nie nawoz.

    Pozdro.. TK