  • 11. Data: 2022-04-07 13:59:49
    Temat: Re: wyrównanie podłogi w piwnicy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JaceK JaceK@wu_pe.pe_el ...

> [...]
    > uszkodzenia (?). Nie wiem, zgaduję że jakiś sens w takim wymogu
    > jest. Płytek/paneli tam nie położę, po prostu chciałbym to
    > wyrównać i aby miało sensowną wytrzymałość do chodzenia,
    > postawienia regałów na przetwory, jakiegoś małego stołu
    > warsztatowego.
    >
    > Te wylewki samopoziomujące cementowe wydawały mi się w pierwszej
    > chwili odpowiednie, ale teraz mam wątpliwości. Jak taki temat
    > ruszyć z głową, aby nie przesadzić z wydatkami lub nakładami pracy
    > i było sensownie dobrze? Piwnica mała, niecałe 4m2. Ale chciałbym,

    Przerabiam własnie temat na odrobine mniejszej powierzchni wiec kilka
    uwag laika:
    - jak bedziesz robił wylewke samopoziomujacą to daj wiecej wody niz
    pisza bo ona tylko z nazwy jest samopoziomująca :)
    - jak masz nierownosci to z płytkami bedzie troche zabawy (ja robiłem
    do poziomu wiec nawet 2cm kleju musiałem dawac i to juz jest troche
    zabawy z poziomowaniem)
    - jak juz zrobisz wylewke i bedziesz miał rowno to ułozenie płytek to
    prosta sprawa i duzo satysfakcji :)
    - ładne płytki kupisz za 30zł/m2, za 24 masz w markecie takie opisane
    jako techniczne, najtaniej pewnie nawet za 20zł znajdziesz.
    - zagruntuj powierzchnie

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 12. Data: 2022-04-07 14:22:14
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 7.04.2022 o 13:59, Budzik napisał:

    > - jak juz zrobisz wylewke i bedziesz miał rowno to ułozenie płytek to
    > prosta sprawa i duzo satysfakcji :)

    A dużo większa satysfakcja będzie jeszcze, gdy na te płytki upadnie
    młotek, bo wątkotwórca chce też warsztatować na tych piwnicznych
    czterech metrach kwadratowych. Zegarku ty nienakręcony.

  • 13. Data: 2022-04-07 18:57:49
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 7 kwietnia 2022 o 07:22:45 UTC-5 Collie napisał(a):

    > A dużo większa satysfakcja będzie jeszcze, gdy na te płytki upadnie
    > młotek, bo wątkotwórca chce też warsztatować na tych piwnicznych
    > czterech metrach kwadratowych. Zegarku ty nienakręcony.

    Cos tam wiesz ale nie do konca:
    https://www.youtube.com/watch?v=Way5bMh-eYg

    Na kazda powierzchnie da sie wymyslic wade.
    Drewno - wilgoc
    Gumolit - scieranie sie i wilgoc pod nim
    Wykladzina - brudzi sie
    Wylewka - brzydka, zona bedzie narzekac, plami sie

    Plytki podlogowe jak dobrze przyklejone to prawie pancerne sa. Zeby sie uszkodzily
    tworzac problem to trza sie wystarac i kazda inna podloga bedzie miec ten sam
    problem. A wymienic plytke czy dwie to jakies 2h roboty.

  • 14. Data: 2022-04-07 19:06:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-04-2022 o 18:57, ptoki pisze:

    > Plytki podlogowe jak dobrze przyklejone to prawie pancerne sa. Zeby sie uszkodzily
    tworzac problem to trza sie wystarac i kazda inna podloga bedzie miec ten sam
    problem. A wymienic plytke czy dwie to jakies 2h roboty.

    I dwa lata szukania fachowca który się tego podejmie....

  • 15. Data: 2022-04-07 21:00:57
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 7.04.2022 o 18:57, ptoki napisał:

    > Cos tam wiesz ale nie do konca:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Way5bMh-eYg

    Youtubowy teoretyku zasrany. Mam warsztat przerobiony z garażu
    wewnętrznego, który to garaż został przez śp. Budownika domu
    wyłożony super-duper płytkami ceramicznymi. Więc powtarzam po
    kilku pierdolnięciach co cięższych narzędzi ręcznych i obrabianego
    żelastwa z warsztatowego stołu na podłogę: wykładać z własnej woli
    podłogę warsztatu płytkami ceramicznymi może tylko ptok głuptak
    niebieskonogi, albo suweren.

  • 16. Data: 2022-04-07 21:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Collie p...@b...pl ...

    > A dużo większa satysfakcja będzie jeszcze, gdy na te płytki
    > upadnie młotek, bo wątkotwórca chce też warsztatować na tych
    > piwnicznych czterech metrach kwadratowych. Zegarku ty
    > nienakręcony.

    Płytki pekaja najczesciej dlatego ze ktos je wczesniej przykleił na
    kleksy albo ogolnie słabo rozprowadził klej.
    Ale jak juz bedzie rowna podłoga to mozna dac np panele winylowe albo
    zostawić sama wylewke. Ale jak juz robić to niech bedzie ładnie. Potem
    sie nie bedzie chciało.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 17. Data: 2022-04-08 00:28:14
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 07.04.2022 13:59, Budzik wrote:

> [...]
    > - ładne płytki kupisz za 30zł/m2, za 24 masz w markecie takie opisane
    > jako techniczne, najtaniej pewnie nawet za 20zł znajdziesz.

    Dziękuję!

  • 18. Data: 2022-04-08 01:48:14
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 7.04.2022 o 21:59, Budzik napisał:

    > Płytki pekaja najczesciej dlatego ze ktos je wczesniej przykleił na
    > kleksy albo ogolnie słabo rozprowadził klej.

    Gdy w warsztacie spadnie ze stołu kowadło, to nie ma wuja we wsi -
    wszystkie płytki pod tym kowadłem i okolicach, choćby były nie wiem
    jak przyklejone, pójdą w pisdu. A takie jest życie warsztatowe -
    jak nie spadnie ci śrubka-niewidka, to spadnie kawałek szyny
    robiącej za kowadło, jak u mnie.

    > Ale jak juz bedzie rowna podłoga to mozna dac np panele winylowe albo
    > zostawić sama wylewke. Ale jak juz robić to niech bedzie ładnie. Potem
    > sie nie bedzie chciało.

    Ano właśnie. Lepiej mieć długo brzydko, choćby z samą wylewką,
    niż krótko ładnie z płytkami super przyklejonymi w warsztacie.

  • 19. Data: 2022-04-08 07:26:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 7 kwietnia 2022 o 12:06:23 UTC-5 Cavallino napisał(a):
    uszkodzily tworzac problem to trza sie wystarac i kazda inna podloga bedzie miec ten
    sam problem. A wymienic plytke czy dwie to jakies 2h roboty.
    > I dwa lata szukania fachowca który się tego podejmie....

    Ta, mlotek dluto i troche kleju i jeszcze mniej fugi. Jak musisz 2 lata szukac to
    rzeczywiscie problem. Lepiej miec hujowo przyklejone plytki. Logika...

  • 20. Data: 2022-04-08 07:27:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 7 kwietnia 2022 o 14:01:00 UTC-5 Collie napisał(a):

    > Youtubowy teoretyku zasrany. Mam warsztat przerobiony z garażu i nie umiem mlotka
    utrzymac.

    LOL. Trafilem w sedno.