  • 31. Data: 2022-04-12 11:59:56
    Temat: Re: wyrównanie podłogi w piwnicy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Jest, przerabiałem temat kilka lat temu.

    > Wątpię.
    > Nie ma chętnych.

    Ok, mozna to zrobić w godzinkę, robiac w ten sposób ze odkuwasz,
    wklejasz nowy bez gruntowania i na mokro fugujesz.
    No ale to juz po januszowemu na maksa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 32. Data: 2022-04-12 12:12:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-04-2022 o 11:59, Budzik pisze:

    > Ok, mozna to zrobić w godzinkę, robiac w ten sposób ze odkuwasz,
    > wklejasz nowy bez gruntowania i na mokro fugujesz.
    > No ale to juz po januszowemu na maksa.

    Wróć do początku wątku i sprawdź o jakim pomieszczeniu i przypadku mowa....

  • 33. Data: 2022-04-12 22:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Wróć do początku wątku i sprawdź o jakim pomieszczeniu i przypadku
    > mowa....

    Jakie to ma znaczenie gdzie wklejasz płytke?
    Albo robisz to porządnie dajac gwarancje albo robisz byle jak, na raz,
    na sztuke.
    W sumie ja bym zrobił jak klient sobie zyczy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 34. Data: 2022-04-12 23:47:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 12 April 2022 at 22:59:59 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    Jeżeli podłoga w piwnicy n ierowna
    to należy znaleźć przyczynę nierówności

    Znajomy mial nierównąś podłoge w domu to wyburzył caly dom i zbuduje od nowa
    bo nierowna podloga to sygnal albo szkód w gruncie, albo wadliwej konstrukcji, budowy
    io może oznaczać, że nierówności się będą pogłebiały i żadne kitowanie płytkami tego
    nie zmieni

    Gdyby to był most to się przyuklejało paski szkla i obxserwowalo czy pękają, jak
    pękały to konstrukcja mostu niestabilna,
    czyli do remontu.

    Na podłogę rozlać wodę i obserwować czy spływa w jednym kierunku
    jak spływa, to fundament przechylony
    i budynek do prostowania albo wyburzenia

  • 35. Data: 2022-04-14 23:25:25
    Temat: niespodziewana rewizja planów :) (było: wyrównanie podłogi w piwnicy)
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Na wątku o wyrównaniu podłogi w piwnicy zbudowałem sobie w głowie jako
    taki plan prac z wykorzystanie porad i sugestii.

    Zacząłem od delikatnego kucia. Chciałem mechanicznie zmniejszyć górki
    tak o 1-2cm. Kilka dni temu robiłem przymiarkę i wyglądało sensownie, że
    się da właśnie tyle wyrównać, i że nie będzie to robota ani za ciężka,
    ani za lekka, ot tak w sam raz, aby się zmęczyć i nie zajechać.

    Jakież było moje zdziwienie, gdy dziś po pierwszych uderzeniach
    młotowiertarki o mocy zaledwie 600W i uderzeniu o energii 1 dżula
    posadzka zaczęła odchodzić płatami :) Normalnie jakby to był inny beton
    niż ten, na którym robiłem próby. No i jak zaczęło to odłazić "w
    kostkach" to już nie mogłem powrócić do pierwotnych 1-2cm, i skułem to
    po całości. To co się skuło ma kolor mocno szary a to co zostało jest
    dość równe i ma kolor prawie biały, delikatnie szary. Przypuszczam, że
    to co zostało to beton fundamentu, a to co skułem to nie wiem. Może
    musieli szybko myć betoniarkę i tak mi nawalili czegoś robiąc fale Dunaju.

    Tak czy siak teraz mam skute do ~3cm poniżej poziomu korytarza :)
    Pierwotnie planowałem wylewkę na nierówną powierzchnię skutą do 3cm
    powyżej poziomu korytarza. Wydaje mi się, że jest potrzebna rewizja
    planów. Czy w tej sytuacji po prostu zamiast wylewki zastosować beton
    B20 lub B30 do wysokości 3cm powyżej poziomu korytarza i to wystarczy
    jak się zrobi sensownie równo?

    JaceK

  • 36. Data: 2022-04-14 23:51:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 14 April 2022 at 23:25:28 UTC+2, JaceK wrote:
> [...]
    >
    > JaceK
    ==to co zostało jest
    dość równe i ma kolor prawie biały, delikatnie szary.

    Czyli to nie jest beton fundamentu, bo beton jednak nie bieleje.

    Trzeba to przewiercić i zobaczyc co to jest, może ocieplenie, może inne badziewie,
    czy stywne , czy głebokie
    a może to kolejne odpadki, złom o trzeba kopać do lica.

    A może tam głębiej już nie ma wylanego betonu a będzie grunt, ziemia
    i będzie podmakało.

    Warto sprawdzić porządnie, bo żadnej roboty nie nalezy wykonywac dwukrotnie.

    Jak będzie wiadomo c o to jest, to będzie znana obciążalność

    Pewnie jest gdzies projekt domu i wiadomo co tam ma być, powinno być , z jakiego
    materialu i jak głebokie.

    Znajomy mial nierówne pogłogi, bo było szkody i musial dom pietrowy wyburzyć i
    zobaczył
    fundamenty a tam jakies syfy ze starego domu, c egła na zaprawę wapienną
    i musi jeszcze głebiej kopać pod piwnicami, aby caly ten syf usunąc, do golej ziemi,
    bo jak nowy dom postawi, to znów fundament siądzie, popęka i kolejny dom będzie do
    ankrowania lub wyburzenia.

  • 37. Data: 2022-04-15 04:24:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 14 kwietnia 2022 o 23:25:28 UTC+2 JaceK napisał(a):
    > N.
    >
    > Tak czy siak teraz mam skute do ~3cm poniżej poziomu korytarza :)
    > Pierwotnie planowałem wylewkę na nierówną powierzchnię skutą do 3cm
    > powyżej poziomu korytarza.
    Kup worek cementu, zorganizuj taczkę żwiru, zrób tze suchy beton i na to ułóż płyty
    chodnikowe.

  • 38. Data: 2022-04-15 12:27:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 April 2022 at 04:24:21 UTC+2, Kris wrote:

    > Kup worek cementu, zorganizuj taczkę żwiru, zrób tze suchy beton i na to ułóż płyty
    chodnikowe.
    na suchy beton ukladają na chodnikach kostkę, bo wiedzą, że kiedyś przyjdzie deszcz i
    wilgoć i to zwiąże.
    Jak piwnica sucha, to betonu wilgoć nigdy nie zwiąże i będzie miał w piwnicy betonowy
    czyli cementowy pył, czyli kurz i brud w płucach.

    Niech najpierw sprawdzi co to jest to biale na podlodze, co nie jest cementem/
    betonem

  • 39. Data: 2022-04-15 16:06:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powinno być 5-6 centymetrów grubości minimum, zbrojenie siatką drucianą lub włóknami
    drucianymi.
    Pomiędzy warstwami warstwa zczepna lub folia pod podłogę pływającą.

    -----