    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zabezpieczenie metalowej balustrady
    Date: Sun, 30 Dec 2018 15:10:18 +0100

    W dniu 30.12.2018 o 12:20, pilocik pisze:
    > Witam grupę :)
    >
    > Aktualnie jestem w trakcie wykonywania metalowej balustrady na balkon.
    > przęsła z profili 40x20 z wypełnieniem wzorem profilem 15x15
    >
    > niestety z pewnych względów cynkowanie, piaskowanie i malowanie
    > proszkowe nie wchodzi w grę, jakieś pomysły jak to porządnie zabezpieczyć ?
    > każdy profil mam wyszlifowany do czystego srebrnego metalu jescze przed
    > cięciem i spawaniem, po spawaniu wystarczy tylko wyczycić spawy
    >
    > Zastanawia mnie kwestia zabezpiecznia, podkład i lakier, czy może coś
> [...]
    Zależy na ile lat chcesz mieć spokój.
    "hamerajd" to 99% reklamy i 1 % farby, więc daruj sobie.
    Jak ma być prosto i na 8 lat to malujesz podkładem ftalowym (może być
    też "hamerajd") - tu pierwszy z brzegu:
    https://nobiles.pl/produkty/metal/nobiles-nobikor/
    i na to ftalowa ewentualnie poliwinylowa emalia.
    Jak chcesz mieć spokój na dłużej to wybierasz podkład epoksydowy i
    emalię poliuretanową. Będą to wyroby dwuskładnikowe, więc trochę
    trudniejsze w użyciu.
    Pierwszy z brzegu przykład:
    podkład Sigmafast 205 i emalia Sigmadur 550
    Jacek