    From: Witek <j...@b...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: zagadka - co to za ptak
    Date: Mon, 11 Jun 2012 17:38:41 +0200

    W dniu 2012-06-11 10:26, 4CX250 pisze:
    > U mnie (mieszkam przy lesie) też latają jakieś drapieżniki ale nie wiem
    > co to dokładnie jest. Zdjęć nie mam. Często widuję parę albo czwórkę
    > wysoko krążące nad lasem. Parę dni temu około 20-30m nad lasem tuż przy
    > domu obserwowałem jak się wzbijał w powietrze. Przestał machac
    > skrzydłami i pozostawił ie rozłożone, widocznie wyczaił komin gorącego
    > powietrza i po kilkudziesięciu sekundach był już tylko kropką na niebie
    > i ani razu nie machnął tymi wielkimi skrzydłami. Końcówki skrzydeł miał
    > rozczapierzone z pojedynczymi widocznymi piórami jak palce u ręki.

> [...]
    Jednym ze sposobów oznaczania ptaków, szczególnie dużych, jest ocena
    kształtu (zarysu) sylwetki.
    http://kola.lowiecki.pl/ao/zzz/syl/_syl.htm

    Zwróci uwagę na rozczapierzenie piór skrzydeł oraz długość ogona. W
    szczególności zobacz różnicę między sokołami, błotniakami a myszołowem -
    bo to najbardziej prawdopodobne rodzaje
    (stawiaj raczej na gatunki pospolite, a nie na umieszczone w Czerwonej
    Księdze;-)

    Witek Jakubowski
    Ps.dałem link do strony myśliwego, bo taką na szybko znalazłem, choć nie
    przepadam za myśliwymi niestety