  • 1. Data: 2012-06-09 22:08:12
    Temat: zagadka - co to za ptak
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    ja wiem a Wy? Latają koło mnie 2 takie.

    kiepskie przybliżenie
    http://img19.imageshack.us/img19/4166/pict2208kopia.
    jpg

    oryginał
    http://img402.imageshack.us/img402/2126/pict2208.jpg

    odległość to około 200-300m

    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-06-09 23:31:48
    Temat: Re: zagadka - co to za ptak
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Jun 2012 22:08:12 +0200, uciu napisał(a):

    (...)

    Wyglada troche jak bielik...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2012-06-10 03:14:56
    Od: Witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2012-06-09 22:08, uciu pisze:
    > ja wiem a Wy? Latają koło mnie 2 takie.

> [...]
    Bielik, wśród fotoprzyrodników nazywany pieszczotliwie kurą ;-)
    Witek

  • 4. Data: 2012-06-10 10:23:18
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości
    > ja wiem a Wy? Latają koło mnie 2 takie.
    > kiepskie przybliżenie
    > http://img19.imageshack.us/img19/4166/pict2208kopia.
    jpg

    http://www.lasy.gov.pl/bielik
    :)

  • 5. Data: 2012-06-11 10:26:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    U mnie (mieszkam przy lesie) też latają jakieś drapieżniki ale nie wiem co
    to dokładnie jest. Zdjęć nie mam. Często widuję parę albo czwórkę wysoko
    krążące nad lasem. Parę dni temu około 20-30m nad lasem tuż przy domu
    obserwowałem jak się wzbijał w powietrze. Przestał machac skrzydłami i
    pozostawił ie rozłożone, widocznie wyczaił komin gorącego powietrza i po
    kilkudziesięciu sekundach był już tylko kropką na niebie i ani razu nie
    machnął tymi wielkimi skrzydłami. Końcówki skrzydeł miał rozczapierzone z
    pojedynczymi widocznymi piórami jak palce u ręki.

    Marek

  • 6. Data: 2012-06-11 11:26:00
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-06-11 10:26, 4CX250 pisze:
> [...]
    > i ani razu nie machnął tymi wielkimi skrzydłami. Końcówki skrzydeł miał
    > rozczapierzone z pojedynczymi widocznymi piórami jak palce u ręki.

    U nas w pobliżu mają gniazdo bieliki, a niedaleko poluje rybołów. Maja
    "rozczapierzone" skrzydła. wiele drapieżników tak ma. Zrób fotkę, jeśli
    Ci się uda.
    Niedaleko naszego domu są wody i też inne takie mieszkają:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fcee9142af70024
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea2c93262e881590
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e21962963d25048e
    .html
    --
    B.

  • 7. Data: 2012-06-11 17:38:41
    Od: Witek <j...@b...gazeta.pl>

> [...]
    > i ani razu nie machnął tymi wielkimi skrzydłami. Końcówki skrzydeł miał
    > rozczapierzone z pojedynczymi widocznymi piórami jak palce u ręki.

    Jednym ze sposobów oznaczania ptaków, szczególnie dużych, jest ocena
    kształtu (zarysu) sylwetki.
    http://kola.lowiecki.pl/ao/zzz/syl/_syl.htm

    Zwróci uwagę na rozczapierzenie piór skrzydeł oraz długość ogona. W
    szczególności zobacz różnicę między sokołami, błotniakami a myszołowem -
    bo to najbardziej prawdopodobne rodzaje
    (stawiaj raczej na gatunki pospolite, a nie na umieszczone w Czerwonej
    Księdze;-)

    Witek Jakubowski
    Ps.dałem link do strony myśliwego, bo taką na szybko znalazłem, choć nie
    przepadam za myśliwymi niestety

  • 8. Data: 2012-06-11 20:47:54
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Niedaleko naszego domu są wody i też inne takie mieszkają:
> [...]

    u mnie równiez można je spodkać, tez wód w okolicach pełno (ten bielik
    siedział na skraju stawów hodowlanych), nawet ostatnio widziałem bociana
    czarnego.

    --
    ---
    uciu

  • 9. Data: 2012-06-12 08:21:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Witek" <j...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo to najbardziej prawdopodobne rodzaje
    > (stawiaj raczej na gatunki pospolite, a nie na umieszczone w Czerwonej

    Cenna podpowiedź. Następnym razem jak będzie okazja to pstryknę fotę i
    porównam.

    Marek