  • 1. Data: 2012-06-09 22:20:25
    Temat: co to za choroba winorośli
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    Witam, poradzcie czym to leczyć.
    Młode liście są jakby skarłowaciałe/poskurczne.
    Nie rosną większe a usychyają.
    Na cząści starszych są dziury, jakby je coś jadło ale od spodu liścia nic
    nie ma.

    Ostatnio pryskałem miedzianem.

    Fotki:
    http://img534.imageshack.us/img534/3774/pict2373f.jp
    http://img228.imageshack.us/img228/415/pict2371.jpg
    http://img710.imageshack.us/img710/5544/pict2370.jpg
    http://img337.imageshack.us/img337/4259/pict2369.jpg
    http://img40.imageshack.us/img40/5526/pict2368.jpg
    http://img269.imageshack.us/img269/7794/pict2367.jpg
    http://img440.imageshack.us/img440/2049/pict2366.jpg
    http://img20.imageshack.us/img20/9365/pict2365b.jpg

    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-06-11 09:11:13
    Temat: Re: co to za choroba winorośli
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    On 09.06.2012 22:20, uciu wrote:
> [...]
    > Nie rosną większe a usychyają.
    > Na cząści starszych są dziury, jakby je coś jadło ale od spodu liścia

    Zapewne jakies gasiennice lub slimaki (uszkodzenia starych lisci) +
    przędziorki (uszkodzenia mlodych lisci). Ja bym szybko pryskal decisem
    lub innym owadobojczym na przedziorki.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-06-11 09:36:04
    Temat: Odp: co to za choroba winorośli
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "tomekp" sikałby jak mały kazio w pieluchy:

    > Zapewne jakies gasiennice lub slimaki (uszkodzenia starych lisci) +
    > przędziorki (uszkodzenia mlodych lisci). Ja bym szybko pryskal decisem lub
    > innym owadobojczym na przedziorki.

    Hmmmm, jak nie widać szkodnika, mało tego - o ile nie przekroczył jakiejś
    wartości granicznej, to chyba nie trzeba pryskać? To nie grzyb gdzie oprysk
    można wykonać zapobiegawczo. Pryskanie Decisem - bo kosi wszystko, gdy nie
    ma szkodnika, to wyrzucona kasa bubu. Pozatem, przędziorki nie są owadami
    tylko roztoczami.

    zdroofka Johnny

  • 4. Data: 2012-06-11 12:09:09
    Temat: Re: Odp: co to za choroba winorośli
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Pryskanie Decisem - bo kosi
    > wszystko, gdy nie ma szkodnika, to wyrzucona kasa bubu.
    Niekoniecznie. Przedziorki moga naprawde narobic szkody, pozatym ich nie
    widac. Przynajmniej ja nie jestem w stanie zobaczyc delikwenta golym okiem.
    Pozatem,
    > przędziorki nie są owadami tylko roztoczami.
    Byc moze, ale decis im dobrze robi, znam to z wlasnych doswiadczen

    pozdrawiam
    tomek

  • 5. Data: 2012-06-11 17:47:34
    Od: "Wędrowniczek" <N...@N...EU>

    Wygląda to na przedziorki - miałem podobnie.
    Zastosowałem karate zeon 050 cs - środek owadobójczy i przędziorkobójczy w
    jednym.
    Skutek: pędy pięknie się odrodziły.

    --
    Wę-ek

  • 6. Data: 2012-06-11 20:44:16
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    dzieki za sugestie.

    Zastosuje wpiew karate, bo go akurat mam i zobaczymy jakie beda efekty.

    --
    ---
    uciu

  • 7. Data: 2012-06-23 00:43:14
    Od: "Wędrowniczek" <N...@N...EU>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał:
    > dzieki za sugestie.
    >
    > Zastosuje wpiew karate, bo go akurat mam i zobaczymy jakie beda efekty.

    No i ... ?

    --
    Wę-ek

  • 8. Data: 2012-06-23 12:22:53
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > No i ... ?

    z racji pobytu w szpitalu oprysk bede robił dopiero w przyszłym tygodniu....

    --
    ---
    uciu