  • 11. Data: 2013-02-18 19:03:22
    Temat: Re: zalania łazienka (zdjęcie)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jak wam się wydaje, czy jest możliwe aby sama pękła?
    > http://tnij.com/bidet_zalanie

    zdziwiłbym się gdyby nie pękła :-)
    pakuły "puchną" i prędzej czy później rozsadzą każdą mosiężną złączkę, szczególnie
    tak cienkościenną.

    > Mam nadzieje ze nie będzie smierdzieć stechlizną, ogrzewania podłogowe chodzi

    gipskarton do wywalenia, dokładnie osusz to, co pod spodem.
    Jeśli to parter i folia pod styropianem i wylewką, to dupa blada, woda sama się nie
    wydostanie, nie wiem ile jej tam poleciało, obserwuj styk ściany i wylewki, jeśli po
    kilku tygodniach wyjdzie grzyb, to jak pisałem dupa blada...

    > Na innych poziomach dawałem czujniki zalania a tu już nie chciało mi się:)
    > co za pech.

    ja, zanim mnie zalało, dałem czujniki w każdym newralgicznym miejscu, połączone z
    centralnym elektrozaworem, cóż kiedy nie chciało mi się już dokończyć pracy i
    podłączyć to wszystko do eski w rozdzielni... :-(

    > wy dawaliście zawory odcinające wodę w bidecie?
    >
    > chyba sobie to przerobie i dam zawory,

    zawory niekonieczne, w sumie ile razy będziesz z nich korzystał... ale ważniejsze
    jest samo podłączenie, WAŻNE: żadnych wężyków w oplocie, jeśli już, to tylko alupex,
    zaciskany, bez zbędnych redukcji, zaworów i innego badziewia, żeby dopasować
    wszystko, po prostu z jednej strony rury końcówka pasująca do "dziury" w ścianie, z
    drugiej do baterii (tak podłączyłem baterię w zabudowanej wannie), a w miejscach
    widocznych giętkie miedziane chromowane rurki z odpowiednimi przyłączami i dedykowane
    do nich zaworki (cholera, mało popularne i niedostępne w lokalnych hurtowniach, można
    kupić przez net i o dziwo w Leroy Merlin), jeśli używasz jakichś złączek, redukcji,
    nypli i innych mosiężnych dupereli, to nie chińskich, tylko solidnych, przyjrzyj się
    grubości ścianki w miejscu gwintu, rozbieżności są duże.
    BTW ubezpieczenie miałeś? mi osuszanie podposadzkowe wycenili na ponad 5 tys., o
    reszcie nie wspomnę... od ubezpieczalni dostałem tylko połowę tego...

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2013-02-18 20:08:54
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 18.02.13 11:02, AT pisze:
    > Jak wam się wydaje, czy jest możliwe aby sama pękła?

    Czytając od kilku lat tą grupę i patrząc ile we własnym domu mam
    elementów instalacji wodociągowej stwierdzam, że nie ma pytania czy
    będzie zalanie tylko kiedy będzie zalanie.
    Na razie (4 lata) miałem jeden przypadek, w którym miałem mnóstwo
    szczęścia. Żona mnie zawołała, że pod zlewem w kuchni jest mokro,
    zamknąłem główny zawór wody, wsadziłem rękę do szafki żeby pomacać skąd
    cienkie i ... zawór odcinający zimną wodę do zlewozmywaka został mi w ręku
    http://images.tinypic.pl/i/00334/34otjpefuhy3.jpg
    Do dzisiaj nie wiem jak to się stało że ciśnienie nie wyrwało zaworu
    całkiem po pęknięciu gwintu. Zawór był wkręcony w trójnik rozdzielający
    wodę do zlewozmywaka i zmywarki.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 13. Data: 2013-02-18 22:23:50
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    BTW ubezpieczenie miałeś? mi osuszanie podposadzkowe wycenili na ponad 5
    tys., o reszcie nie wspomnę... od ubezpieczalni dostałem tylko połowę

    Nawet nie chce o tym myśleć , dopiero co zrobiona łazienka jedna płytka
    ozdobna 80zł, narazie grzeję i wietrzę,
    Niestety węzyki są i to jeden chiński musiałęm użyć, wywalilem przedłużki
    były aż trzy , a wystarczyło odpowiedni węzyk kupić i byłoby jedno
    przejście i nie byłoby problemu, ale instalator musiałby jechać do
    kastoramy, a tak problem mam ja.

    Rozwalałeś całą łazienkę? jak to suszyłeś? nie masz podłogówki?
    Liczę, ze podłogówka mi to wysuszy, dużo nie wylało się, poza łazienkę nie
    wyciekła woda, ale pod karton gips poszło.
    Pod bidetem była szczelina na łączeniu podłogi z scianą, fachowcowi nie
    chciało się te 20cm sylikonem przejechać, bo musiałby bidet sciągać.

    Czujnik zalania mam podłączone do alarmu satela, który odcina mi wodę
    niestety w dwóćh innych łazienkach,
    ta jedna nie miała.. Podczas brania prysznicu przez moją żonkę zawaliła się
    jej na głowę kabina,
    ponieważ nie poskręcał go śrubami. Niedziele miałem z głowy, tylko powkładał
    elementy prysznica na wcisk, ale już nie poskręcał.

  • 14. Data: 2013-02-19 04:58:57
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> wrote in message
    > Jak wam się wydaje, czy jest możliwe aby sama pękła?
    >
    > http://tnij.com/bidet_zalanie

    Ja takie nyple/przejścia kleję na klej anaerobowy do gwintów

    http://www.brammer.pl/nowe-bezpieczne-kleje-anaerobo
    we-loctite

    Lub

    http://technicqll.pl/ z castoramy 18 PLN

    Skręca się palcami i zostawia na trochę. Trzyma jak zespawane ale wykręcić
    się siłą da.

  • 15. Data: 2013-02-19 11:19:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Rozwalałeś całą łazienkę? jak to suszyłeś? nie masz podłogówki?
    >
    > Liczę, ze podłogówka mi to wysuszy, dużo nie wylało się, poza łazienkę nie
    >
    > wyciekła woda, ale pod karton gips poszło.

    rozwalałem łazienkę... wyciek miałem pod zabudowaną wanną, pękło w miejscu gwintu
    takie oto kolanko
    http://cdn.bricoman.pl/upload/products/zoom/kolanka-
    do-baterii-wannowej-gwint-zewntetrzny-129815.jpg
    przez szczelinę sączyła się woda, wyciekała pod wannę, a stamtąd przy ścianie pod
    posadzkę, zorientowałem się dopiero, jak grzyb zaczął wyłazić od strony sąsiadującego
    pokoju
    musiałem wyjąc wannę, zerwać płytki do wysokości jakieś 1m, rozebrać ścianę
    (szkieletowa z wełną w środku) zostawić sam szkielet, czyli wełna i gipskarton
    do śmieci. To jeden dzień roboty, najgorsze okazało się zalanie pod posadzką. Woda
    weszła pod styropian i zatrzymała się na folii. Kałuża o promieniu ok.5m była pod
    łazienką, korytarzem i dwoma pokojami. Wielkość określiłem zdejmując wszystkie listwy
    przypodłogowe i mierząc wilgotność w szczelinie i samego kartongipsu na ścianach.
    Oczywiście cały wilgotny kartongips też wszędzie wyciąłem fragmentami i wywaliłem. W
    stelażu mocowanym do chudziaka było kilka cm wody. Wybrałem szmatami co się dało, ale
    to co było między styro a folią nie da się tak łatwo usunąć. Wpisz sobie w google
    "osuszanie podposadzkowe", będziesz wiedział o co chodzi. Mi firma wyceniła na jakieś
    5 tys. Ubezpieczyciel zażądał wyceny popartej ekspertyzą, za co firma chciała 1000
    pln, więc odpuściłem, ubezpieczyciel wycenił według swoich własnych kosztorysów cała
    szkodę na 2500 PLN :-), odpuściłem dalsza walkę, bo zdrowia szkoda, miesiąc minął, a
    wykąpać się nawet nie było gdzie... Firmy osuszające miały wolny termin za kilka
    miesięcy, bo cały sprzęt na południu przy powodziach, więc zabrałem się za to sam.
    Odsłoniłem co się dało, potem zaaplikowałem do tej wody pod posadzka środek
    grzybobójczy (oczywiście bezpieczny dla zdrowia, biodegradowalny), to się wszystko
    rozeszło pod posadzka. Potem poustawiałem kilka farelek z nadmuchem w szczeliny po
    ścianach szkieletowych i suszyłem (samo nagrzanie metalowego stelaża bardzo działało
    na wodę w głębi), następnego dnia wszystko znowu było mokre, gdyż wilgoć się
    przemieszczała. Tak, aż do sucha, trwało to jakieś dwa tygodnie. Dopiero wtedy mogłem
    wszystko zrekonstruować. W sumie koszt wszystkiego (razem z prądem na farelki)
    przewyższył odszkodowanie, choć wszystko wykonałem sam, a trochę materiałów miałem w
    zapasie garażowym. Po wszystkim wywaliłem wszystkie wężyki i zamieniłem na to, o czym
    pisałem wcześniej, wszystkie zaworki, jakie musiałem, wymieniłem na schella
    (wcześniej jeden marketowy pękł mi podczas wkręcania ręką)
    niestety fotek z awarii nie posiadam... niedawno wywaliłem je z kompa, bo
    przyprawiały mnie o ból głowy, na samo wspomnienie tamtych survivalowych wakacji z
    prysznicem w ogródku... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2013-02-19 11:53:18
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

[...]
    ---------------------------

    To co opisałes jest przerażające, mam nadzieję ze u mnie nie będzie tak źle,
    wlało sie moze z 5-10litrów wody w szczelinę między podłogą a scianą pod
    bidetem, przez szparę, którą
    nie zasilikonował, jak by to zrobił to chyba by nie było problemu.

    Wanne mam zabudowaną, ale nie mam tam złączek, kupiłem dwie rewize, które
    zamontowal wykonawca,
    ale niestety zafugował je, i teraz nawet nie wiem w którym miejscu.
    Rewizje miał zrobić na silikonie, niestety chyba mu się zapomniało,
    tłumaczył, ze nic nie wycieknie.
    Pod wanną jest dobrze zaizowane wszystko folią w płynie.
    Na weekend zaczynam sprawdzanie jak to wygląda.

    pozdrawiam
    AT

  • 17. Data: 2013-02-19 13:05:52
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Wanne mam zabudowaną, ale nie mam tam złączek, kupiłem dwie rewize, które
    >
    > zamontowal wykonawca,
    >
    > ale niestety zafugował je, i teraz nawet nie wiem w którym miejscu.

    ja mam białe drzwiczki w obudowie wanny, na co dzień zasłonięte szafeczką, więc nie
    rażą, tam mam wgląd do rurek, sięgnę też do przyłącza baterii, a także do czujnika
    zalania, w miejscu przelewu i odpływu(czyli pośrodku, bo to wanna narożna) rewizja na
    magnesach, oklejona kafelkami i zafugowana, odpływ z wanny też czasem lubi puścić...
    fuga to nie problem, pukniesz kilka razy trzonkiem młotka i się wykruszy, gorzej
    potem dobrać kolor od nowa, więc to jest rozwiązanie awaryjne, a nie do okresowej
    kontroli.

    > Pod wanną jest dobrze zaizowane wszystko folią w płynie.

    ważne są taśmy w narożach i wszelkich przejściach rur, bo sama masa popęka na
    połączeniach z pracującą wylewką, woda się dostanie i pójdzie w posadzkę i gipskarton
    na ścianach. Sam zrywałem "skórę" takiej folii z zamokniętych gipskartonów,
    odchodziła całym płatem, a pod spodem na warstwie kartonu grzyb... :-(, BTW taki sam
    na płycie zwykłej i tej niby zielonej wodoodpornej...

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2013-02-19 13:37:19
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    gipskartonów, odchodziła całym płatem, a pod spodem na warstwie kartonu
    grzyb... :-(, BTW taki sam na płycie zwykłej i tej niby zielonej

    -----

    Folie też dawałem na rogach, ale niestety tylko pod wanną i prysznicem,
    chciałem zaoszczędzic i straciłem, pomyśleć ze kiedys chciałem kupić gotowy
    dom, to dopiero byłoby niespodzianek, tak chociaż po części człowiek wie,
    gdzie moze być zagrożenie.Dawałem elektrozawory, redyktory ciśnieniowe,
    czujniki zalania, po tym jak wyczytałem na grupie, ze kogoś zalało w nowym
    domu , do którego jeszcze się nie wprowadził ale już go wykończył, wszystko
    z powodu wężyka, które min dlatego kupowałem firmowe jak i same zaworki
    równiez znanych firm.

    Uzbrajając dom elektrozawór odcina dopływ wody. Kolejna moja oszczednosc na
    braku czujnika zalania w łazience na piętrze okazała się stratą, a nie
    oszczędnością, ale skrętke mam w łazience więc teraz go podłącze :)

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-02-19 14:58:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wanne mam zabudowaną, ale nie mam tam złączek, kupiłem dwie rewize, które
    > zamontowal wykonawca,
    > ale niestety zafugował je, i teraz nawet nie wiem w którym miejscu.

    Jeśli ma metalowe drzwiczki to można jej szukać magnesem.

    Ps. Sorry że tak odpowiadam, ale nie widzę oryginalnego posta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-02-19 16:12:39
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Jeśli ma metalowe drzwiczki to można jej szukać magnesem.
    >
    > Ps. Sorry że tak odpowiadam, ale nie widzę oryginalnego posta.

    to takie oczywiste ale nie wpadłem na to, mama jakis magnes neodymowy
    sprawdzę z ciekawości, bo jednak mozaika też ma sporą grubość, ale powinno
    łapać.

    pozdrawiam
    AT