  • 1. Data: 2013-02-14 20:17:09
    Temat: schody - pomozcie "odgadnac" parametry ze zdjecia :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej!

    Takie schody mi sie podobaja i chce takie zrobic:

    http://www.holona.pl/g/s/n/18_big.jpg

    Ale potrzebuje parametrow - celujcie:

    1. Grubosc - 3, 3,5, 4cm ?
    2. Grubosc podstopnic - chyba taka sama jak stopni ?
    3. Wykonczenie krawedzi stopni/podstopnic - wyglada na bardzo lekka fazke - jak
    myslicie jaki to frez i ile mm ? Frez okragly (r2?) czy raczej ostry (45st) ?

    Dzieki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2013-02-14 23:21:56
    Od: r...@g...com

    4cm jak nic.

  • 3. Data: 2013-02-15 00:04:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 23:21:56 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > 4cm jak nic.

    Nie jestem wlasnie pewien -> slupek z balustrady (ten z nierdzewki) to na 99% system
    4x4cm (taki sam chce) - a wydaje sie troszke grubszy od samych stopni.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-02-15 08:35:57
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.02.2013 20:17, Adam pisze:
    > Hej!
    >
    > Takie schody mi sie podobaja i chce takie zrobic:
    >
    > http://www.holona.pl/g/s/n/18_big.jpg
    >
    > Ale potrzebuje parametrow - celujcie:
    >
    > 1. Grubosc - 3, 3,5, 4cm ?
    Wysokość jednego stopnia równa się mniej-więcej 5 grubościom desek.
    Więc przy 4cm wysokość stopnia miała by 20cm, przy 3cm - 15cm wysokości.
    Stawiam na 4cm+(a właściwie minus)cyklinowanie, a wysokość stopnia
    jakieś 18..19cm

    > 2. Grubosc podstopnic - chyba taka sama jak stopni ?
    Tak zdecydowanie
    > 3. Wykonczenie krawedzi stopni/podstopnic - wyglada na bardzo lekka fazke - jak
    myslicie jaki to frez i ile mm ? Frez okragly (r2?) czy raczej ostry (45st) ?
    Nie wiem.

  • 5. Data: 2013-02-15 13:10:02
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    Oglądałem.Tak na moje oko to40mm.Mam przed oczami w podobnej skali deskę 35-jest
    cieńsza.
    Widzałeś te schody w oryginale?
    Bo tak od siebie:wygląda,jakbypierwszy trep przy słupku nie miał noska,pozostałe
    tak.Końce desek powinny być ciemne ,a mają słoje.Kto rozsądny daje tak grube-i
    drogie,bo to wygląda na jakieś szlachetne murzyństwo-dechy na podstopnice?
    Moim zdaniem schody zostały zrobione z desek 20mm a noski i końce obrobione
    listwą10-15mmgrubą,zaobloną listwą szer 40mm.
    Pozdro.dolniak

  • 6. Data: 2013-02-15 13:52:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 13:10:02 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:

> [...]
    drogie,bo to wygląda na jakieś szlachetne murzyństwo-dechy na podstopnice?

    Alez skad - to jest jesion :-) Stopnie i podstopnice! Koszt ok. 100 pln za stopien i
    40-50 pln za podstopnice. Do tego lakier czy bejca (tego jeszcze nie rozkminilem).
    Takze zaden luksus :-)

    > Moim zdaniem schody zostały zrobione z desek 20mm a noski i końce obrobione
    listwą10-15mmgrubą,zaobloną listwą szer 40mm.

    Nie - to jest lity jesion (klejonka w sensie ale w calosci) - to wiem na 100% bo
    zdjecie bylo podpisane, a oni robia wszystko z klejonki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-02-15 14:01:42
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    Hej!

    > Takie schody mi sie podobaja i chce takie zrobic:
    >
    > http://www.holona.pl/g/s/n/18_big.jpg
    >
    > Ale potrzebuje parametrow - celujcie:

    Schody jak schody ;-))))))))
    Zeby taki efekt osiagnac to musisz miec
    super sezonowane drewno i super wykonczone (otynkowane) boki schodow,
    musisz miec wrecz idealne stopnie.
    Tak czy siak najwazniejsze jest drewno - na zdjeciach klejone-
    ale to w niczym przeszkadza.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2013-02-15 14:46:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 14:01:42 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Schody jak schody ;-))))))))

    Atam :-)

    > Zeby taki efekt osiagnac to musisz miec
    > super sezonowane drewno i super wykonczone (otynkowane) boki schodow,

    Wiekszosc stopni jest suszona i ma bodaj max 7% wilgotnosci. Ze otynkowane to luzik -
    to sie dotynkuje / dogipsuje juz po polozeniu schodow. Nie widze z tym zadnego
    problemu :-)

    > musisz miec wrecz idealne stopnie.

    Tez nie widze problemu - ogladalem na zywca w kilku firmach stopnie i sa idealne, nie
    wyobrazam sobie kupic stopnia powyginanego w "banana" czy podobnie - przeciez to
    zaden problem proste stopnie kupic :-)

    > Tak czy siak najwazniejsze jest drewno - na zdjeciach klejone-
    > ale to w niczym przeszkadza.

    No stopnie sprzedaje sie w wiekszosci z klejonki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-02-15 16:10:03
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    Jeśli to taki materiał w takiej cenie,to faktycznie niedrogo .Klejonka jest lepsza
    od litego drewna,bo mniej pracuje.Odradzałbym bejcowanie.1.za ..naście lat,przy
    cyklinowaniu będą kłopoty z uzyskaniem jednolitej barwy.2.Drewno,jakie by nie
    było,musi wyglądać jak drewno,a nie panele drewnopodobne.Ale to moje zdanie.
    Wziąłeś poprawkę,że schody-i podłogi-pójdą w górę o 4cm?Bo nie wszyscy biorą...
    Pozdrówka dolniak

  • 10. Data: 2013-02-15 16:38:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 16:10:03 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    było,musi wyglądać jak drewno,a nie panele drewnopodobne.Ale to moje zdanie.

    Wlasnie temat lakierowania / barwienia dopiero bede rozkminial. Narazie nie mam
    pojecia o tym - poki co szukam dobrego i w miare taniego materialu na same schody :-)

    > Wziąłeś poprawkę,że schody-i podłogi-pójdą w górę o 4cm?Bo nie wszyscy biorą...

    Tak! Pierwszy stopien wyzszy, ostatni nizszy - bralem na to poprawke :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.