  • 11. Data: 2013-02-15 17:09:32
    Temat: Re: schody - pomozcie "odgadnac" parametry ze zdjecia :)
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    news:831c794b-743d-4104-be27-3eef13d0d598@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 15 lutego 2013 14:01:42 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    >Atam :-)

    Efekt schodów to poręcz, kolor scian itp itd czyli tzw otoczenie ;-)

    >Wiekszosc stopni jest suszona i ma bodaj max 7% wilgotnosci. Ze otynkowane
    >to luzik - to sie dotynkuje / dogipsuje juz po polozeniu schodow. Nie widze
    >z tym zadnego problemu :-)

    Oby, czego Ci zycze nie bylo problemu i oby roku wygladaly tak jak te na
    zdjeciu ;-)
    Ale tak serio, tania cena nie gwarantuje tego ze tak bedzie.
    Tzn. Ty juz mieszkasz i pewno schody ladnie wyschly wiec nie powinno byc
    problemow
    ale jesli Ci sie nie spieszy to mimo wszystko uwazam ze kupione stopnie
    przed montazem
    niech sobie polezakują.

    > musisz miec wrecz idealne stopnie.

    Nie chodzi o to jakie kupisz ale jakie masz teraz zrobione ;-)))
    Znaczy sie czy kazdy stopien i stopnica bedzie taki sam czy sa one roznej
    wysokosci
    i szerokosci.
    Przyloz late z boku schodow i luknij czy ladnie przylega do nich na kazdym
    stopniu.

    IMHO, mozna sie zastanowic czy podstopnica musi byc taka gruba.

    pozdrawiam
    Adams

    pozdr.
    Adams

  • 12. Data: 2013-02-15 17:57:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 17:09:32 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Oby, czego Ci zycze nie bylo problemu i oby roku wygladaly tak jak te na
    > zdjeciu ;-)

    Malo z drewnem mialem do czynienia - ale zrobie na kolkach i dobrym kleju, a
    dodatkowo na kolkach fishera i chyba powinno byc git :-)

    > Ale tak serio, tania cena nie gwarantuje tego ze tak bedzie.

    Wlasnie mam wycene na 2600 pln / 16 stopni + podest (spocznik) za jesion. Cena jest
    OK, drewno rok suszone naturalnie i 2 tygodnie w suszarni, klejone tylko po
    szerokosci :) Do tego dojdzie z 600 pln za podstopnice. Klejonka 4cm jest w cenie ok
    310 pln / m2 za jesion, wiec chyba OK (ni tania ni droga ;)

    > Tzn. Ty juz mieszkasz i pewno schody ladnie wyschly wiec nie powinno byc
    > problemow

    Jezeli mowisz o betonie to ja juz 3 lata mieszkam wiec jest suchy jak pieprz :-)

    > ale jesli Ci sie nie spieszy to mimo wszystko uwazam ze kupione stopnie
    > przed montazem
    > niech sobie polezakują.

    Jak dlugo ? Moge sie wstrzymac nawet pare tygodni z klejeniem - narazie moga sobie
    lezec na samych kolkach, po tych schodach poki co wchodzi sie dwa razy na tydzien :)

    > Nie chodzi o to jakie kupisz ale jakie masz teraz zrobione ;-)))

    Ah o to chodzi! No to mam prawie idealne! Co jak co ale ciesle mialem fachowca nie z
    tej ziemi i tego sie nie obawiam (tym bardziej ze i tak calosc bedzie na fisherach a
    tam jest sporo "luzu" na regulacje :)

    > Znaczy sie czy kazdy stopien i stopnica bedzie taki sam czy sa one roznej
    > wysokosci
    > i szerokosci.

    Takie same! Moze pierwsza i moze ostatnia podstopnice wyjda minimalnie inaczej :)

    > Przyloz late z boku schodow i luknij czy ladnie przylega do nich na kazdym
    > stopniu.

    Przylega prawie idealnie :-) Zreszta przy wylewaniu tez lezaly na nich poprzybijane w
    ten sposob laty :-)

    > IMHO, mozna sie zastanowic czy podstopnica musi byc taka gruba.

    Doszlismy do wniosku ze polowe zrobimy z 2cm (bo nie bedzie widac grubosci - bo sa od
    sciany do sciany), a polowe z 4cm. Ale roznica w cenie w sumie niewielka (2cm jesion
    270pln / m2, a 4cm jesion - 310 pln / m2).

    Oczywiscie surowe, bez lakieru / bejcy / malowania etc. Spocznik 2,2 x 1,1 w calosci
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-02-16 16:00:57
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 14, 8:17 pm, Adam <a...@g...com> wrote:
    > Ale potrzebuje parametrow - celujcie:
    >
    > 1. Grubosc - 3, 3,5, 4cm ?
    > 2. Grubosc podstopnic - chyba taka sama jak stopni ?
    > 3. Wykonczenie krawedzi stopni/podstopnic - wyglada na bardzo lekka fazke - jak
    myslicie jaki to frez i ile mm ? Frez okragly (r2?) czy raczej ostry (45st) ?

    Prawie jak moje schody :) - dywanowe, z tego co stolarz mówił min. 4
    cm grubości. Beton stopni musi być w miarę równy, bo nie bardzo jest
    jak oszukać. Podstopnice są tej samej grubości - 4cm natomiast mają
    taką minimalną fazkę na końcu - są ścięte gdzieś 2x2 mm. Jeszcze
    cokoliki - u mnie mają 8 cm. A - jeszcze jedno, u mnie stopnie
    wypuszczone są nieco poza betonową krawędź (ok .1-2 cm)

    Ta fazka na stopniach jest zaokrąglona, ciężko na oko powiedzieć ile
    bo delikatnie.

    mucher

  • 14. Data: 2013-02-16 18:02:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 lutego 2013 16:00:57 UTC+1 użytkownik mucher napisał:

    > Prawie jak moje schody :) - dywanowe, z tego co stolarz mówił min. 4

    Co to znaczy "dywanowe" ? Nie znam tego okreslenia :)

    > cm grubości. Beton stopni musi być w miarę równy, bo nie bardzo jest
    > jak oszukać.

    Jestem juz po dokladnych pomiarach, jest dobrze, nawet bardzo! Moj ciesla sie spisal
    na medal, tak to dokladnie wyglada po przerzuceniu pomiarow do programu (projektuje w
    PRO100 bo go najlepiej znam ;)

    http://szyna.civ.pl/schody2.jpg

    Mysle ze zaczne od solidnego montazu dolnej podstopnicy i bede sie posuwal powoli w
    gore - pierwszy stopien opre na tej podstopnicy (bedzie juz wypoziomowany) a tyl
    stopnia - chyba uzyje kolkow fishera bo mozna elegancko to wypoziomowac. I tak
    pokolei w gore :) Stopien z podstopnica bede moze na lamelki laczyl w wyfrezowanych
    rowkach. Powinno byc mocniejsze :)

    > Podstopnice są tej samej grubości - 4cm natomiast mają
    > taką minimalną fazkę na końcu - są ścięte gdzieś 2x2 mm. Jeszcze

    O wlasnie. Tak mi sie wydaje ze to jest frez 2mm na 45st, o to chodzi ? Takim samym
    frezem chyba sa przejechane stopnie z wszystkich stron (z boku krawedzie tez?).

    > cokoliki - u mnie mają 8 cm. A - jeszcze jedno, u mnie stopnie

    OK! Cokoliki zamierzam robic w "drugim rzucie" jak juz beda zamocowane stopnie i
    podstopnice :)

    > wypuszczone są nieco poza betonową krawędź (ok .1-2 cm)

    Kurcze masz gdzies zdjecie jak to wyglada ? To jest latwiejsze bo nie trzeba co do mm
    tynku rownac przy stopniach ale nie wiem jak to wyglada hm :)

    > Ta fazka na stopniach jest zaokrąglona, ciężko na oko powiedzieć ile
    > bo delikatnie.

    Pewnie frez o promieniu 2mm :)

    Dzieki,
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-02-17 08:53:45
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 16, 6:02 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Co to znaczy "dywanowe" ? Nie znam tego okreslenia :)

    "Dywanowe" - tj. bez wystającego nosa przy podstopnicy (choć nie wiem
    czy odnosi się tylko do samonośnych, czy do takich na betonie również)

    > O wlasnie. Tak mi sie wydaje ze to jest frez 2mm na 45st, o to chodzi ? Takim samym
    frezem chyba sa przejechane stopnie z wszystkich stron (z boku krawedzie tez?).

    Nie, to wg mnie zebrane po 2 mm z tych krawędzi - wycięcie ma
    kwadratowy kształt.

    > Kurcze masz gdzies zdjecie jak to wyglada ? To jest latwiejsze bo nie trzeba co do
    mm tynku rownac przy stopniach ale nie wiem jak to wyglada hm :)

    Nawet znalazłem - jak widać jeszcze z etapu budowy. Jakieś
    aktualniejsze dopiero za dwa tygodnie, bo właśnie ruszam w delegację.
    https://lh4.googleusercontent.com/-_jAD3w4IvSw/T9-wF
    uz2UuI/AAAAAAAAHmE/8Bv-quafFsU/s1024/IMGP1531.JPG

  • 16. Data: 2013-02-17 21:17:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 lutego 2013 08:53:45 UTC+1 użytkownik mucher napisał:

> [...]
    > https://lh4.googleusercontent.com/-_jAD3w4IvSw/T9-wF
    uz2UuI/AAAAAAAAHmE/8Bv-quafFsU/s1024/IMGP1531.JPG

    SUPER!!

    Wielkie dzieki - chyba sie zdecyduje na Twoja wersje :-) Myslalem ze bedzie to duzo
    gorzej wygladalo a wyglada znacznie lepiej! Odpada problem z b. dokladnym licowaniem
    tynku do boku stopni, a robote trzeba sobie ulatwiac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2013-02-17 21:21:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 lutego 2013 16:00:57 UTC+1 użytkownik mucher napisał:

    > jak oszukać. Podstopnice są tej samej grubości - 4cm natomiast mają
    > taką minimalną fazkę na końcu - są ścięte gdzieś 2x2 mm. Jeszcze

    Jezeli mozesz - napiszesz mi dokladniej:

    1. Stopnie - gorna krawedz masz wygladzona na okraglo (leciutko) ?
    2. Stopnie - dolna krawedz jest wogole frezowana czy nie ruszona (90st) ?
    3. Podstopien - pisales ze ma 2x2 wyciete - chodzi o gorna krawedz (ta ktora sie
    laczy ze stopniem) ?
    4. Stopnie/podstopnica - a boczne krawedzie jakie sa - wogole bez frezowania (na
    ostro 90st), czy lekko wygladzone ?

    We wtorek bede zamawial moje i bardzo by mi sie te informacje przydaly :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-02-18 17:03:10
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 17, 9:21 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

    Cieszę się, że mogłem pomóc. Disclaimer - niestety jestem kilka
    tysięcy kilometrów od schodów, piszę z pamięci :)

    > Jezeli mozesz - napiszesz mi dokladniej:
    >
    > 1. Stopnie - gorna krawedz masz wygladzona na okraglo (leciutko) ?
    Tak - takie zaokrąglenie gdzieś R2
    > 2. Stopnie - dolna krawedz jest wogole frezowana czy nie ruszona (90st) ?
    Wg mnie nieruszona
    > 3. Podstopien - pisales ze ma 2x2 wyciete - chodzi o gorna krawedz (ta ktora sie
    laczy ze stopniem) ?
    Tak. Z czegoś wynika
    > 4. Stopnie/podstopnica - a boczne krawedzie jakie sa - wogole bez frezowania (na
    ostro 90st), czy lekko wygladzone ?
    Na ostro - jeśli wygładzone, to minimalnie.

    Aha - z ciekawych rzeczy stolarz kleił cokoliki na klej do luster -
    mówi, że trzyma się na tym nie do oderwania (dla porównania u mnie
    dzieciaki dały już sobie radę z kilkoma listwami przypodłogowymi).

    > Adam Sz.

    mucher

  • 19. Data: 2013-02-18 17:15:08
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    ps.com...
> [...]

    >dokladnym licowaniem tynku do boku stopni, a >robote trzeba sobie ulatwiac

    Ales Ty udany jest ;-)))
    W tym wypadku rowniez trzeba rowniez dokladnie licowac tynk do stopnia.

    pozdrawiam
    Adams

  • 20. Data: 2013-02-18 19:42:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 17:15:08 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Ales Ty udany jest ;-)))
    > W tym wypadku rowniez trzeba rowniez dokladnie licowac tynk do stopnia.

    Jak licowac? Tynk bedzie 1,5cm wglab, wiec co chcesz licowac? ;-) Ja tam juz mam
    polozony tynk - jedyne co bedzie trzeba to rowniutko stopnie powypuszczac i po
    przyklejeniu / zapianowaniu - uzupelnic lekko ubytki - to jest pryszcz w porownaniu
    do licowania na rowno z drewnem co do pojedynczego milimetra (bo tu byc moze trzebaby
    "wyjezdzac" z tynkiem na pol sciany zeby wyrownac plaszczyzne :)

    W wersji muchera - jak w jednym miejscu bede mial 1,5cm a w drugim 1,3cm to nic nie
    bedzie widac, w mojej byloby to nie do przyjecia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.