eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia › Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
  • Data: 2018-06-08 08:33:41
    Temat: Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki za odzew...
    co do 1 kwestii - mostki cieplne - to planuję bloczek wysunąć poza płytę ok. 1/3
    szerokości (13 cm) czyli powierzchnia styku ściany z płyta była 1 / 3 mniejsza
    ...ponadto czy taka sytuacją, pod względem strat ciepła, czymś różni sie od sytuacji
    w której bloczek spoczywa na klasycznej ściance fundamentowej ? ...przy czym nie
    planuje domu pasywnego a stosować rozwiązania które są kompromisem pomiędzy ceną a
    skutecznością (jeżeli chodzi o "energooszczędność")
    o tym twardym styropianie pod ścianą nośną to przyznam że nie słyszałem ....z tego z
    wiem z biegiem lat traci on swoje właściwości mechaniczne
    2. co do osiadania - pomysł na płytę wziął się z tego że "nowy" grunt byłby tylko na
    ok. 20 % powierzchni budowanego domu (pozostałe 80 % jest przecież bardzo dobrze
    ustabilizowane - stał tam przez prawie 100 lat solidny budyne