    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Date: Thu, 23 Mar 2017 08:23:08 +0100

    W dniu 22.03.2017 o 21:45, Budyń pisze:
    > znajomek wyrzuca piec na wungiel i przechodzi na gaz.
    > W zasadzie potrzeba pieca kondensacyjnego (np termet za 4kzł) i zbiornik nierdzewka
    z wężownicami, jedna zapasowa pod ewentualne solary (uzywka za 2,5kzł)

    > Ale pojawila sie opcja z powietrzną pompą ciepła w zestawie:
    > http://www.ferroli.com.pl/urzadzenie/149/perfetto
    > taki zestaw ma kosztowac 10kzł.
    >
    > ktoś cos?

    najwięcej do powiedzenia będzie miał pan kalkulator. chyba że na grupie
    jest jeszcze jakiś wróżbita, który z dużą trafnością określi za jaki
    czas te urządzenia wyzioną ducha.
    mnie też "cisnęło" mocno na kondensacyjny za 4tyś, ale kupiłem w casto
    kocioł turbo za 1.1tys. mnie wyszło tak: zakładając że od pierwszej
    kropelki i zawsze kondensacyjny jest 20% sprawniejszy, to "zarobi" na
    siebie po 12 i pół roku. Czyli jest to schyłek jego życia. jednak
    serwis, ewentualne usterki w tańszym piecu są łatwiejsze do naprawy
    samodzielnie. pozatym, co jeśli te teoretyczne 20% okaże się nieprawdą?
    ToMasz