  • 21. Data: 2012-02-09 21:25:13
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Coś nie widzę czy podawal Adam ile zużył kWh?

    No podaje cały czas... tylko musisz sobie pododawać :-), bo on rozdziela
    na droższą i tańszą taryfę.

    Chyba, że Cię źle rozumiem... :-)

    Poczekamy na zakończenie sezonu grzewczego
    na pewno będzie podsumowanie zużytych kWh u Adama i naszego węgla
    Będziemy wiedzieć jakie było zapotrzebowanie na energię.

    Nie tyle chodzi mi o kwotę, kogo ile kosztowało ogrzewanie, co o
    zapotrzebowanie naszych budynków
    w tym sezonie na energię, co pozwoli mi mniej więcej ustalić koszt
    ogrzewana mojego budynku PC.

    pozdrawiam
    AT

  • 22. Data: 2012-02-09 21:31:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > garażu, ze względu na duże koszta odwiertów (działka mała), dlatego bacznie
    > obserwuję wyniki Adama. Obecnie palę miało-groszkiem, spaliłem ok 2,2T gdzie
    > 1T węgla kosztowała mnie niecałe 500zł, a więc mieszczę się w 1000zł jak
    > narazie.
    > (fakt, że przy dużym zakupie do podziału, który i tak jest co roku
    > realizowany).
    >

    > I tak zastanawiam się czy skoro jestem jeszcze młody i pełen sił i wrzucanie
    > worków do podajnika oraz jego czyszczenie, nie sprawia mi problemu, a nawet
    > narazie przyjemność po całym dniu siedzenia przy komputerze,

    Skoro tak do tego podchodzisz i już się wykosztowałeś na pompę ciepła i kocioł
    st,ałopalny, to na Twoim miejscu wykorzystałbym zalety jednego i drugiego. Pompą
    ciepła grzał wtedy, gdy nie ma wielkich mrozów i to grzanie jest efektywne, a
    gdy przyjdzie prawdziwa zima - pompa niech sobie odpocznie, a Ty do siekiery i
    drewno łupać. Moim zdaniem węgiel jest paliwem zbyt upierdliwym i brudnym, żeby
    ogrzewać nim dom.

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2012-02-09 21:36:55
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    >Moim zdaniem węgiel jest paliwem zbyt upierdliwym i brudnym, żeby ogrzewać
    >nim dom.

    I pisze to ktoś kto swój dom ogrzewa kominkiem;) Bo lubi promieniowanie z
    kominka;)

  • 24. Data: 2012-02-09 21:53:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > I pisze to ktoś kto swój dom ogrzewa kominkiem;) Bo lubi promieniowanie z
    > kominka;)

    Nie kominkiem, tylko kotłem na gaz. Kominkiem reperuję domowy budżet i wygrzewam
    kości. Bo grzejniki o temp. 40-50 stopni jakoś mnie nie rogrzewają, a kocioł,
    przy takich temperaturach zewnętrznych, więcej nie ustawia.
    Drewno, w przeciwieństwie do węgla, nie brudzi. Do tego chyba wciąż jest
    tańsze...

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2012-02-09 22:06:17
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    u.googlegroups.com...

    > PC ~14k, caly DZ jakies 6-7k pln plus bajery zeby to wszystko podpiac
    > = suma ok 22k pln brutto z vat. Z tym ze koszty robocizny = 0 pln bo
    > sam ja sobie montowalem.
    > pozdr.

    O ile beda czesci zamienne. To nie masowe produkty jak lodówki. Jak wejdzie
    ACTA to zamienników nie kupisz.

  • 26. Data: 2012-02-09 22:19:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 23:06, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > O ile beda czesci zamienne. To nie masowe produkty jak lodówki. Jak wejdzie
    > ACTA to zamienników nie kupisz.

    Uo - takie sprezarki to juz ladnych parenascie lat klepia, zamiennikow
    innych niz scroll tez od groma. To sa zwykle sprezarki uzywane m.in. w
    chlodnictwie i podobnych branzach - zaden egzotyk tylko najzwyklejsza
    w swiecie sprezarka :-) Jak padnie to nie musi byc dokladnie ta sama -
    byle plus minus parametry sie beda zgadzaly. Spokojna glowa - dlugie
    lata jeszcze takie sprezarki beda na rynku :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2012-02-10 00:23:46
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Jak padnie to nie musi byc dokladnie ta sama -

    O ile za oknem akurat nie jest -20 :-)
    W jeden dzien niczego nie kupisz i nie uda ci sie dopasowac, bo ani bie masz
    narzedzi ani umiejetnosci i praktyki :-)
    Jak cie dopadnie to klapa :-)

  • 28. Data: 2012-02-10 00:26:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lut, 01:23, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > O ile za oknem akurat nie jest -20 :-)
    > W jeden dzien niczego nie kupisz i nie uda ci sie dopasowac, bo ani bie masz
    > narzedzi ani umiejetnosci i praktyki :-)
    > Jak cie dopadnie to klapa :-)

    Mam jeszcze kominek z plaszczem mocy realnej ~9kW, a z boku wisi juz
    nieuzywany elektryczny kociolek dospela 12kW. Spoko, dam sobie rade,
    Twoj czarny scenariusz mi nie grozi ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2012-02-10 07:52:54
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    s8g2000vbb.googlegroups.com...
    >Ale zobacz sobie jaka ma oferte Tauron dla G12:

    >http://www.tauron-pe.pl/dla-domu/sprzedaz1/Pages/G1
    2e.aspx

    >Po pierwsze tania taryfa trwa nie jak u nas od 22-6 (8h) tylko od 21-7
    >(10h!). A koszt to brutto z dystrybucja:

    >- tania: 0,28659 brutto / kWh
    >- droga: 0,695811 brutto / kWh

    >To jest zdecydowanie lepsza oferta niz ja mam obecnie. Jak widzisz
    >wcale nie mam specjalnych wzgledow - mozesz miec lepsza cene w
    >tauronie niz ja w vattenfallu ;)

    http://www.tauron-pe.pl/dla-domu/sprzedaz1/Pages/G13
    .aspx

    To chyba jeszcze lepsze dla Ciebie by było

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 30. Data: 2012-02-10 10:09:39
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:

    > Nie tyle chodzi mi o kwotę, kogo ile kosztowało ogrzewanie, co o
    > zapotrzebowanie naszych budynków
    > w tym sezonie na energię

    No i mnie o toż właśnie chodzi :-).

    Jednak...
    Mój wychodzi mniej więcej tak, jak obliczył to 'pan inżynier' za 60
    zł... - ok 20 tys kWh.
    Nie będę nic ściemniał :-)
    Dotychczas poszło mi ciut ponad 2 tony węgla - to już koło 10 tys kWh, i
    trochę drewna - nie wiem ile, bo brałem z ułożonej pryzmy.

    U nas jednak znacznie zimniej i... o ile na grupie wyróżniam się
    większym zużyciem energii, niż reszta, to tu gdzie mieszkam patrzą na
    mnie jakbym z księżyca spadł, bo jakoś bardzo mało im się to wydaje -
    podejrzanie :-))).

    Gdybym miał PC, to zużyłbym ok 6-7 tys kWh prądu i kosztowałoby mnie to
    przy obecnej taryfie jakieś 3,6 - 4,2 tys, gdybym założył dwutaryfowy
    licznik, to pewnie koszty by się zmniejszyły, ale czy doszłyby do 2,5
    tys...? nie mam pojęcia :-). Poza tym ja mam trochę za mało podłogówki,
    żeby toto miało szansę poprawnie działać przy takiej pogodzie jak teraz.

    Mogę natomiast w przyszłości rozważyć PC powietrzną do grzania CWU latem
    i do ogrzewania w okresie przejściowym - tak do temperatur w okolicach
    zerw może by się sprawdziła... Jednak to jeszcze nie teraz :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.