  • Data: 2013-02-15 13:04:14
    Temat: Re: zuzycie pradu na CO - pompa ciepla, nowe wyniki ;)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 12:51:43 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > A o kosztach inwestycji zapomniał?

    Te juz liczylem - w przypadku pompa VS gaz wychodzi ze zwrot po 5 latach. W przypadku
    pompa VS gaz+solary wyjdzie gdzies po 3 latach. Na korzysc pompy oczywiscie.. Teraz
    licze czy oplaciloby mi sie dokupic w tym momencie solary (tak jak Ty dokupiles je do
    gazu). Nie oplacilo by sie.

    > Tak więc ty masz PC za 22tysiące zł, która na potrzeby CWU grzeje tą wodę w
    > baniaku ze sprawnością COP góra 2,0 (optymistycznie) a ja mam solary za

    Przy CWU grzeje z COPem 3. COP2 to pompa powietrzna osiaga dla CWU ;)

    > 4,5tysiąca zł które grzeją z COP prawie 50. To 25x wyższa sprawność niż u
    > ciebie, a ty zaklinasz rzeczywistość i twierdzisz że jest inaczej.

    Ja tylko licze czy w moim przypadku by sie oplacilo. I stwierdzam ze nie :) I
    zadowolony jestem ze mam jedno urzadzenie wielkosci pralki ktore zalatwia mi cale
    cieplo w domu - nie musze latac z miotelka co rano i odsniezac solara :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.