  • 1. Data: 2009-09-02 09:25:56
    Temat: Roboty niewymierne -stawka godzinowa
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    W wycenie wykonawcy pojawiły się tzw. roboty niewymierne. Roboty polegające
    głównie na demontażu stalowej konstrukcji po ogrodzie zimowym, wycinanie
    krat, wynoszenie strych mebli, pieców, itp. Nie potrafiąc to wycenik
    przyjął, że na tą robot pośięcił X godzin po stawce 22zł/h netto. Chciełem
    tą stwkę z nim negocjować, ale powiedział, że to dobra cena.
    Jeśli ktoś by mi podpowiedział z Inwestorów jak wyglądała sprawa u niego
    byłbym wdzięczny.
    Lokalizacja: Śląsk

    Pozdrawiam! Marcin

    PS. Jeśli jakiś wykonawca odpowie mi na ten post to pewnie napisze, że
    bardzo dobra :)

  • 2. Data: 2009-09-02 11:34:19
    Temat: Re: Roboty niewymierne -stawka godzinowa
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Wrz, 11:25, "Marcin" <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > Lokalizacja: Śląsk
    >
    > Pozdrawiam! Marcin
    >
    > PS. Jeśli jakiś wykonawca odpowie mi na ten post to pewnie napisze, że

    To jest około 3696zł brutto na miesiąc. Czy to dużo czy mało to
    kwestia punktu widzenia.

    To jest także 176zł za dzień (8h) roboty. Pomocnik murarza ma ok 150
    za dzień (a zwykle to jest więcej niż 8h). Kto inny pewnie uzna że 300
    zł to za mało. Czy sam byś to robił za tyle?

    Inna sprawa to ile tych godzin Ci naliczył, bo jak nie wiele to nie ma
    co się nad tym zbytnio zastanawiać!
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-09-02 11:44:46
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

[...]

    hmm ... może faktycznie stawka 22zł/h nie jakaś wygórowana, ale właśnie
    policzył sobie, że na te pierdoły (roboty porządkowe) przeznaczył aż 630h co
    daje 13.860zł netto!! 630h to jest prawie 2 miesiące pracy 2 chopa przez
    8h/dziennie!

    Pozdrawiam! Marcin

  • 4. Data: 2009-09-02 12:04:13
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Wrz, 13:44, "Marcin" <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > daje 13.860zł netto!! 630h to jest prawie 2 miesiące pracy 2 chopa przez

    To powiedz mu że na stawkę sie zgadzasz.... masz jednak zastrzeżenia
    co do liczby godzin...
    ;-)

  • 5. Data: 2009-09-02 12:06:39
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Wrz, 14:04, Krzemo <p...@g...com> wrote:
> [...]
    na miesiąc. Czy to dużo czy mało to

    > To powiedz mu że na stawkę sie zgadzasz.... masz jednak zastrzeżenia

    A przez jaki czas robił te wymierne + niewymierne?

  • 6. Data: 2009-09-02 12:55:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > policzył sobie, że na te pierdoły (roboty porządkowe) przeznaczył aż 630h
    > co daje 13.860zł netto!! 630h to jest prawie 2 miesiące pracy 2 chopa

    A do czego Tobie taki dokładny kosztorys. widzisz zreszta sam do czego on
    służy- do wyciągania pieniędzy od inwestora.
    Niech wykonawcy podadzą Tobie ceny za całość roboty(ew w rozbiciu na kilka
    etapów) i tyle.
    Oferta będzie zajmowała wtedy pół kartki papieru i bedzie latwa do
    porównania z innymi konkurencyjnymi.
    Po co te komplikacje z kosztorysami. W tych kosztorysach powpisują Tobie
    dźwigi, HDS-y roboty dodatkoe i tak zakomlikują sprawę że nie bedziesz w
    końcu wiedział na czym stoisz.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-09-02 17:04:48
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    Witam
    Ostatnio zlecałem jak to nazywacie "roboty niewymierne" - właśnie rozbiórkę
    elementów stalowych - i ustalaliśmy z podwykonawcą cenę za całość.
    Można z godziny, ale jak ktoś prowadzi szczegółową ewidencję kto ile i kiedy
    robił (są takie firmy). Na lini inwestor - wykonawca - tylko cena za
    całość.
    Lech

  • 8. Data: 2009-09-03 06:37:33
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > Po co te komplikacje z kosztorysami. W tych kosztorysach powpisują Tobie
    > dźwigi, HDS-y roboty dodatkoe i tak zakomlikują sprawę że nie bedziesz w

    Roboty niewymierne były rozpisane prawie na całą kartkę A4 i podane ogólnie
    było, że na te roboty przypadło 630h po 22zł/h co dało kwotę 13.860zł netto
    ... jak już wcześniej pisałem. Faktycznie nie obchodzi mnie ile to robili
    czasu, ale interesuje mnie ta kwota końcowa która mi się bardzo nie podoba.
    Dziękuję wszystkim za swoje uwagi. Sprawę za dużej kwoty (jak dla mnie)
    muszę załatwić z wykonawcą.

    Pozdrawiam! Marcin