  • 1. Data: 2009-09-01 21:59:22
    Temat: wymiana skorodowanej obróbki blacharskiej na balkonie.
    Od: Władysław <b...@b...brak>

    Proszę pomóc rozwiązać problem. Na balkonie po 8 latach użytkowania
    skorodowała blacha ocynkowana okapowa odprowadzająca wodę do rynny. Woda
    poprzez dziury w blasze zamiast do rynny rozlewa się pod płytę
    balkonową. Nad blachą jest papa na lepiku, wylewka cementowa gr. 4 cm.i
    płytki ceramiczne. Pytanie moje jest takie. Jak wymienić tą blachę bez
    zniszczenia płytek. Ja myślę zrobić to tak: 1. usunąć paski płytek
    czołowych, 2. obciąć skorodowaną blachę zarówno z czołem balkonu, 3. w
    wylewce cementowej wyciąć na całej długości i szerokości balkonu rowek
    głęboki na 5-6 cm i szeroki na 2 cm. 4. U blacharza wykonać nowe blachy
    w kształcie "Z" 1 cm, 9 cm i 3 cm do rynny. 5. Do rowka wprowadzić
    warstwę silikonu dekarskiego do którego docisnąć blachę. 6. Rowek nad
    blachą wypełnić dobrą zaprawą klejową. 7. do czoła przykleić paski
    płytek i za fugować. Na koniec: przyczyna korozji jest taka, blacharz w
    czasie montażu pod blachę ocynkowaną nacisnął silikon octanowy, który
    dokonał zniszczenia. Jeszcze raz proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2009-09-02 07:54:29
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 1 Wrz, 23:59, Władysław <b...@b...brak> wrote:
> [...]
    > czasie montażu pod blachę ocynkowaną nacisnął silikon octanowy, który
    > dokonał zniszczenia. Jeszcze raz proszę o pomoc.

    Przede wszystkim użyj blachy nierdzewnej - każda inna będzie
    "przeżarta" po czasie środkami zawartymi w klejach lub silikonach...

  • 3. Data: 2009-09-02 10:53:59
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Igor Pilutkiewicz said the following on 02.09.2009 09:54:
    > Przede wszystkim użyj blachy nierdzewnej - każda inna będzie
    > "przeżarta" po czasie środkami zawartymi w klejach lub silikonach...

    Pokaz mi gdzie sie robi obrobki blacharskie z nierdzewki.
    Daje sie zwykla ocynkowana, tylko stosuje sie odpowiednie masy dekarskie.

    A to co proponuje pytajacy, jest wlasciwe
    S.