  • 1. Data: 2009-04-13 20:02:04
    Temat: Rolety do okien dachowych FAKRO
    Od: psb <p...@p...to>

    Witam!

    Czy ktoś posiada takowe?

    Słyszałem z jednego źródła, że montować, ale tylko zewnętrzne (nie myślę
    tu o rolecie w sensie piór alu z pianką, tylko bardziej płóciennej
    markizie - są takie o przepuszczalności światła 10% lub 1%).
    Ponoć te zewnętrzne bardziej zabezpieczają przed nagrzewaniem
    pomieszczenia, niż te wewnętrzne. Imo ich wadą jest dośc uciążliwe
    otwieranie (trzeba okno chyba wywinąć, odpiąć roletę i zwija się już sama).

    Cena możnaby rzec zbliżona - w co wchodzić??

    psb

  • 2. Data: 2009-04-13 20:11:38
    Temat: Re: Rolety do okien dachowych FAKRO
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "psb" <p...@p...to> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś posiada takowe?
    >
    > Słyszałem z jednego źródła, że montować, ale tylko zewnętrzne

    Znajomy też polecił takie na podstawie swojego doświadczenia
    (najpierw miał zwykłe, później założył te).

    Montaż jest prosty, rozwija się toto po uchyleniu okna,
    w komplecie metalowy kijaszek do rozwijania :-)
    Przed burzą jednak lepiej to zwinąć.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-04-13 20:45:49
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Montaż jest prosty, rozwija się toto po uchyleniu okna,
    > w komplecie metalowy kijaszek do rozwijania :-)
    > Przed burzą jednak lepiej to zwinąć.

    Materiałowe rolety na zewnatrz? ;-O
    Zdaje się velux ma rolety normalne zewnętrzne sterowane elektryką okien
    integra, więc nic nie trzeba otwierać, kijkowac i w ogóle drabiny przynosić
    (ja mam okno nad klatką schodową więc tylko Integra wchodzi w grę)

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-04-13 21:33:36
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > Materiałowe rolety na zewnatrz? ;-O

    Wszystko zalezy z jakiego materiału ;-)

    > Zdaje się velux ma rolety normalne zewnętrzne sterowane elektryką okien

    Zdaje się, że pytającemu nie chodzi o zupełne ciemności :-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-04-13 21:36:23
    Od: a...@g...com

    On 13 Kwi, 22:45, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

    > Materiałowe rolety na zewnatrz? ;-O

    One sa z takiej jakby gumy.. Sprzedawcy zachwalaja, ze wlasnie przy
    deszczach sa fajne, bo wygluszaja halas padajacych kropel :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-04-14 08:58:03
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    psb pisze:

    > Czy ktoś posiada takowe?

    Ja posiadam, na jednych oknach rolety ARS, na oknach na strychu ARF.
    Pierwsze to proste materiałowe rolety które nie blokują dostępu światła,
    mogą być blokowane w trzech wybranych przy montażu pozycjach - po prostu
    zaczepia się roletę na jednym z trzech haczyków. Druga roleta to
    całkowicie zaciemniająca roleta w kasecie, umożliwiająca dowolne
    zasunięcie rolety. Obie są wewnętrzne, obie mam od kilku miesięcy i nie
    mam zastrzeżeń. Pierwsze są od strony północnej, więc się nie wypowiem o
    ich skuteczności przeciw nagrzewaniu. Drugie od strony południowej
    bardzo skutecznie ograniczają nagrzewanie strychu przez słońce.
    Zewnętrzne byłyby pewnie skuteczniejsze, ale wewnętrzne są wygodniejsze
    w obsłudze. Jakoś wykonania bdb, nie ma porównania z roletami
    zamówionymi na Allegro do okien pionowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-04-14 10:18:36
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

    Mam okna fakto i mam od 2 sezonow markizy (10% zaciemnienia) i napisze wam,
    ze sprawdzaja sie w 100% na poddaszu jest zdecydowanie chlodniej latem a to
    przez to, ze markizy te zapobiegaja nagrzewaniu sie szyby, ktora strasznie
    oddaje cieplo do srodka. Dodatkow jak wezmie sie 10% markize to spokojnie
    widac co sie dzieje na zew. Koszt okolo 180zl za szt. montaz banalny.

    pozdrawiam
    Artur

  • 8. Data: 2009-04-14 16:03:53
    Od: psb <p...@p...to>

    > Materiałowe rolety na zewnatrz? ;-O
    > Zdaje się velux ma rolety normalne zewnętrzne sterowane elektryką okien
    > integra,

    Tak, wyglądają fajnie, pióra skręcają się indywidualnie tworząc tak
    jakby żaluzję poziomą, a dodatkowo oczywiście roleta może się całkowicie
    zamknąć jak i otworzyć, tylko ta cena... coś ok 3000zł

    Cam pisze:
    > Mam okna fakto i mam od 2 sezonow markizy (10% zaciemnienia)

    i co? 10% jest ok? Może nie ma sensu wchodzić w 1 procentowe - byłoby
    zbyt ciemno.

    psb

  • 9. Data: 2009-04-15 06:24:28
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

    > i co? 10% jest ok? Może nie ma sensu wchodzić w 1 procentowe - byłoby zbyt
    > ciemno.

    10% jest ok 1% jak kupisz będziesz miał za ciemno a tak 10% mam zalozone
    cale lato i w pokoju jest akceptowalnie jasno

    pozdrawiam
    Artur

  • 10. Data: 2009-04-15 09:33:06
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    psb wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś posiada takowe?

    mam te zewnętrzne 10% oraz wewnętrzne podgumowane ze srebrną powłoką
    odbijającą

    lepiej sprawdzają się te zewnętrzne w chłodzeniu
    tamte podgumowane robią się strasznie gorące jak się nagrzeją i oddają
    ciepło - oczywiście dużo mniej - ale zawsze
    ale oczywiście jedne i drugie b. pomogły

    te zewnętrzne rozwijam na wiosne, zwijam na jesieni - są cały czas
    10% wystarcza żeby było widno

    na oko światła wpada więcej niż 10% - nie robi się 10x ciemniej

    ogólnie - nie wyobrażam sobie okien dachowych bez rolet - nie da się
    wytrzymać w takim pomieszeniu
    natomiast wybór ich uzależniałbym od przeznaczenia pomieszczenia oraz
    ułożenia okien

    przysłonięcie sobie wszystkich okien tymi zewnętrznymi 10% może zbyt mocno
    wyciemnić mieszkanie
    ja dałem tylko na południową połać
    na reszcie są zwijane- dzięki czemu łatwo reguluje dopływ światła - żeby nie
    było takiej sytuacji że wszędzie jest ciemno i co chwile będę je zwijać i
    rozwijąć (co jakby nie patrzeć jest utrudnione)

    --
    pozdrawiam