  • 1. Data: 2009-10-21 07:17:46
    Temat: Rolety zewnętrzne. Pytanie 'elektryczne'
    Od: Marek <b...@b...pl>

    Witam,
    Zamontowałem roletę zewnętrzną na drzwiach tarasowych 2,5 x 2m
    podnoszenie / opuszczanie elektryczne. W budynku mam zamontowany
    przełącznik gór dół, ale przyciskowy i zaczyna mnie denerwować stanie
    przy rolecie aby ją podnieść lub opuścić (trochę trwa opuszczenie 2m)
    Czy zamiast istniejącego przełącznika mógłbym zamontować przełącznik z
    'podtrzymaniem' ?
    Zadziałają wówczas wyłączniki domyślam się krańcowe, czy nie spalę
    silnika lub zabezpieczeń? Przy takim przełączniku prąd do rolety będzie
    dostarczany, przy obecnym puszczenie przycisku go odcina. Chciałbym
    uprościć sobie życie tanim kosztem (przełącznik z podtrzymaniem to koszt
    20 zł).

    m.

  • 2. Data: 2009-10-21 08:11:43
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne. Pytanie 'elektryczne'
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Marek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Czy zamiast istniejącego przełącznika mógłbym zamontować przełącznik z
    > 'podtrzymaniem' ?
    > Zadziałają wówczas wyłączniki domyślam się krańcowe,

    Do mojej w komplecie był przycisk dwuklawiszowy,
    taki jak np. do żyrandola, tylko ze strzałkami :-)
    Musisz popatrzeć ile tam masz kabli poprowadzone.
    No i trzeba dobrze wyregulować krańcówki
    (posłuchać, czy nie buczy ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-10-21 08:20:10
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > dostarczany, przy obecnym puszczenie przycisku go odcina. Chciałbym
    > uprościć sobie życie tanim kosztem (przełącznik z podtrzymaniem to koszt

    jeśli silnik do rolety ma mechaniczne krańcówki to nie ma problemu

    kupujesz zwykły wyłącznik podwójny
    i montujesz go tak ze połączenie fazy z jednym zwija a z drugim rozwija
    jak dojdzie do konca to krańcówka go wylaczy

    jedyny minus to taki ze pomimo ze krańcówka go wylaczy to napięcie
    dochodzi do rolety.

    ja tak mialem 3 lata
    teraz wymieniłem na automat somfy (astronomiczny) rolety otwierają sie o
    wschodzie słońca a zamykają o zachodzie

    naprawdę warto w to zainwestować jeśli nie chce się kuć kabli do
    specjalnej centralki rolet

    bo centralka to juz bardzo fajny bajer ale muszą być puszczone kable z
    centralki do kazdej rolety

    michal

  • 4. Data: 2009-10-21 08:25:43
    Od: Marek <b...@b...pl>

> [...]
    > jak dojdzie do konca to krańcówka go wylaczy
    >
    > jedyny minus to taki ze pomimo ze krańcówka go wylaczy to napięcie

    Właśnie tak chcę zrobić, ale czy to będzie miało wpływ na jakieś
    zabezpieczenie rolet? Nie chciałbym spalić silnika. Automat kosztuje
    ponad 100 zł, zwykły wyłącznik podejrzewam, że ok 10 zł. W rolecie mam
    silnik i mechanikę z Somfy.
    m.

  • 5. Data: 2009-10-21 09:27:54
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > zabezpieczenie rolet? Nie chciałbym spalić silnika. Automat kosztuje
    > ponad 100 zł, zwykły wyłącznik podejrzewam, że ok 10 zł. W rolecie mam
    rozkręciłem kiedyś ten silnik
    i tam jest mechaniczny ślimak
    który po określonej ilości obrotów odgina blaszkę i silnik przestaje dzialać

    jedyny problem jest w tym ze na tej blaszce bedzie napięcie cały czas,
    do momentu az nie "wylaczysz" przelacznika

    u mnie przez 3 lata tak było i nic sie nie stało

    ale musisz mieć swiadomosć ze jak wylaczysz to faza konczy sie na gniazdku
    jak nie wylaczysz to faza konczy sie na blaszce wewnątrz silnika

    jesli masz jakieś obawy to zawsze mozesz po całej operacji kliknąć dla
    siwetego spokoju ten wylacznik

    chyba to lepiej niż przez 2 minuty trzymać przycisk ?

    michal

  • 6. Data: 2009-10-21 13:51:27
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > chyba to lepiej niż przez 2 minuty trzymać przycisk ?
    od czego ma sie dzieci ;)

  • 7. Data: 2009-10-21 17:01:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > od czego ma sie dzieci ;)

    A nie mozna by tego na jakims przekazniku bistabilnym zrobic?

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-10-21 17:48:26
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > dostarczany, przy obecnym puszczenie przycisku go odcina. Chciałbym
    > uprościć sobie życie tanim kosztem (przełącznik z podtrzymaniem to koszt

    Bezprzewodowe:-)
    Np firmy sukces.
    Pstryczek kosztuje 5 dych ma podtrzymanie.Tylko kwestia, czy da się zapakować w
    skrzynkę odbiornik..

  • 9. Data: 2009-10-21 18:38:13
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Na pewno jest krańcówka. Ja mam poki co tymczasowo wstawiony przelacznik
    kolyskowy 2-pozycyjny, przelaczam w jedna pozycje (np. na podnoszenie) i
    sobie ide, od roku jakos to dziala. Kup ten przelacznik z podtrzymaniem
    (widzialem takie w markecie) i sie nie przejmuj.

    --
    Maciej

  • 10. Data: 2009-10-21 20:13:39
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "M@tej" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie ide, od roku jakos to dziala. Kup ten przelacznik z podtrzymaniem
    > (widzialem takie w markecie) i sie nie przejmuj.

    W marketach są przełączniki żaluzjowe, ale nie z podtrzymaniem tylko z
    blokadą (mechaniczną lub elektryczną). Podtrzymanie zapewnia sterownik do
    rolet.

    Pozdrawiam,
    Druid29