  • 1. Data: 2022-07-17 16:10:25
    Temat: Rusztowanie warszawskie - usztywnienie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Są jakies dedykowane pasy do rusztowań, szczególnie warszawskiego, które
    pozwolą je usztywnić? Widziałem gdzieś pasy, zakończone haczykami,
    mocowane pionowo, z napinaczem. Wydaje mi się, że pozwalają usztywnić
    konstrukcję, bez tego rusztowanie jednak troche się buja.

    Tak na szybko googlując nie widze, może to była jakaś samoróbka.

    Albo nie potrafie szukać.

    Przewidziało mi się, czy faktycznie można to gdzies kupić?

    W razie czego zrobie sobe ze zwykłych pasów, takich do stablizacji
    ładunku, ale przeznam, że takich fajnych haczyków sam nie zrobię.

  • 2. Data: 2022-07-17 16:37:47
    Temat: Re: Rusztowanie warszawskie - usztywnienie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-17 o 16:10, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Są jakies dedykowane pasy do rusztowań, szczególnie warszawskiego, które
    > pozwolą je usztywnić?

    To na jaką wysokośc je stawiasz że masz takie problemy? Warszawskie jest
    akurat dość szerokie i przez to stabilne, więc?

    Widziałem gdzieś pasy, zakończone haczykami,
    > mocowane pionowo, z napinaczem. Wydaje mi się, że pozwalają usztywnić
    > konstrukcję, bez tego rusztowanie jednak troche się buja.
    Nic to nie da, rusztowania mocuje się kotwami do budynku, szczególnie te
    wąskie.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-07-17 16:51:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.07.2022 o 16:10, heby pisze:

    > Widziałem gdzieś pasy, zakończone haczykami,
    > mocowane pionowo,
    Pionowe pasu są bez sensu. Jakby były po przekątnej, to jakiś sens by
    był (oczywiście po 2 szt. na stronę: lewy górny - prawy dolny i prawy
    górny - lewy dolny).
    Jacek

  • 4. Data: 2022-07-17 17:43:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-17 o 16:37, Janusz pisze:

> [...]
    >
    >  Widziałem gdzieś pasy, zakończone haczykami,
    > Nic to nie da, rusztowania mocuje się kotwami do budynku, szczególnie te

    Pytanie laika:
    czym się różni to rusztowanie warszawskie w sensie konstrukcyjnym od innych?
    Ostatnio remontowali u mnie balkony i stawiali rusztowania (nie wiem
    jakie) do 10 piętra,
    kotwione na każdym pietrze do budynku, konstrukcyjnie jak każde inne
    modułowe
    rozwiązanie. Gugiel podpowiada, że wadą warszawskiego jest brak certyfikatów
    i że do małej wyskości tylko. Czy dobrze rozumiem, że jak chce się
    ustawiać wyżej
    te ramki, to muszą mieć jakiś certyfikat czy kwit z UDT lub innego urzedu,
    ale w sensie konstrukcyjnym to to samo?
    No może te przewidziane do 10 pięter to już jakieś grubsze rurki,
    ale składa się je tak samo.

  • 5. Data: 2022-07-17 18:12:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2022 16:37, Janusz wrote:
    > To na jaką wysokośc je stawiasz że masz takie problemy? Warszawskie jest
    > akurat dość szerokie i przez to stabilne, więc?

    Jesli nie wypoziomuje go *perfekcyjnie*, to bez względu na wysokość i
    tak się będzie bujać. U mnie to 4 poziomy (2+2).

    Gdzie wyczytałem, że bez kotwienia, nawet do 5m, choć przyznaje, że tu
    bym już miał wątpliwości.

    >  Widziałem gdzieś pasy, zakończone haczykami,
    > Nic to nie da, rusztowania mocuje się kotwami do budynku, szczególnie te
    > wąskie.

    Warszawskie niekoniecznie. Hint: ma kółka.

  • 6. Data: 2022-07-17 18:15:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2022 16:51, Jacek wrote:
    > Pionowe pasu są bez sensu. Jakby były po przekątnej, to jakiś sens by
    > był (oczywiście po 2 szt. na stronę: lewy górny - prawy dolny i prawy
    > górny - lewy dolny).

    Niby tak, ale tutaj pasy były pionowe, z haczykami w kształcie "dłoni"
    tzn szerokimi kawałkami zagiętego metalu, jak palce. Zakładałem więc, że
    ktoś je produkuje. Napisów na pasach ani elementach nie było, albo nie
    widziałem z tych 3m.

    Jeśli chciałbym usztywnić nieco efekt "bujania" to pewnie założyłbym
    zwykłe pasy tak jak mówisz.

  • 7. Data: 2022-07-17 22:28:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-17 o 18:12, heby pisze:

    > Jesli nie wypoziomuje go *perfekcyjnie*, to bez względu na wysokość i
    > tak się będzie bujać. U mnie to 4 poziomy (2+2).
    No nie przesadzaj :) przecież to niewiele, ja jak w domu robiłem
    elewację to stawiałem 28szt, ale w połowie mocowałem.

    > Gdzie wyczytałem, że bez kotwienia, nawet do 5m, choć przyznaje, że tu
    > bym już miał wątpliwości.
    Spokojnie daje radę.

    > Warszawskie niekoniecznie. Hint: ma kółka.
    Ja mam stopy, bez kółek. Możesz postawić też bez tych pierwszych z
    kółkami tylko wtedy musisz podłożyć klocki drewniane pod nogi. będzie
    stabilniejsze :)

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2022-07-17 22:33:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-17 o 17:43, cef pisze:

    > Pytanie laika:
    > czym się różni to rusztowanie warszawskie w sensie konstrukcyjnym od
    > innych?
    Konstrukcyjnie są podobne, inne mają zastrzały, warszawskie ich nie
    potrzebuje.
    Inne sa wąskie i długie (prostokaty), warszawskie to kwadrat.

    > Ostatnio remontowali u mnie balkony i stawiali rusztowania (nie wiem
    > jakie) do 10 piętra,
    > kotwione na każdym pietrze do budynku, konstrukcyjnie jak każde inne
    > modułowe
    Bo tak się robi, te inne są za wąskie żeby samodzielnie stać wyżej niż
    2-3 pietra.

> [...]
    > ustawiać wyżej
    > te ramki, to muszą mieć jakiś certyfikat czy kwit z UDT lub innego urzedu,
    Jak u siebie robisz to sam za siebie bierzesz odpowiedzialność, ale jak
    masz pracowników i robisz u kogoś to dbasz o papiery bo inaczej
    pójdziesz z torbami albo siedzieć jak się coś stanie.

    > No może te przewidziane do 10 pięter to już jakieś grubsze rurki,
    > ale składa się je tak samo.
    Takie same.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2022-07-17 22:33:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2022 22:28, Janusz wrote:
    > No nie przesadzaj :) przecież to niewiele, ja jak w domu robiłem
    > elewację to stawiałem 28szt, ale w połowie mocowałem.

    Nawet 2 poziomy są niestabilne. To niczym nie grozi, ale powoduje
    nieciekawe efekty, szczególnie jak dla mnie - osobie która nie pracuje w
    budowlance. Ja głupi programista jestem i spodziewam się od rusztowania,
    że nie jest podobną atrkacją co w wesołym miasteczku. Ma to wyłacznie
    wymiar psychologiczny.

    > Ja mam stopy, bez kółek. Możesz postawić też bez tych pierwszych

    Mam 4 stopy regulowane. Kółek nie mam. Uwaga o kółkach była po to aby
    wyjaśnić, że kotwienie do ściany nie ma sensu w wielu wypadkach
    używania, skoro producenci oferują kółka.

  • 10. Data: 2022-07-18 09:53:24
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W niedzielę, 17.07.2022 o 16:10, heby napisał:

> [...]
    > mocowane pionowo, z napinaczem. Wydaje mi się, że pozwalają usztywnić
    > konstrukcję, bez tego rusztowanie jednak troche się buja.

    Nie idź tą drogą, suwerenie, bo se bidy napytasz. Trzeba wierzyć
    budowlańcom. Gdyby wystarczyło parę pasów parcianych do stabilizacji
    rusztowania, to nikt by się nie pierdolił ze żmudnym przyszpilaniem
    go do ściany co piętro, tylko paski zapinał. A tak to budowlańcy
    zapinają jedynie paski przy spodniach.

    --
    Collie