  • 1. Data: 2022-07-18 23:53:23
    Temat: Rząd chce wprowadzić jednorazowy dodatek węglowy w wysokości 3 tys. zł
    Od: a a <m...@g...com>

    Subscribe

    23:28 (24 minutes ago)
    Rząd chce wprowadzić jednorazowy dodatek węglowy

    Dodatek w wysokości 3 tys. zł będzie przysługiwał gospodarstwom, gdzie głównym
    źródłem ogrzewania jest piec na węgiel.

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/rzad-c
    hce-wprowadzic-jednorazowy-dodatek-weglowy/3s4t5jl,7
    9cfc278

    Dzwoncie do Jarka, że to bardzo gópi pomysl, bo ppośrednicy zarobia miliardy,
    sprzedając wungiel po 5000zł a kopalnie stracą, bo mają cenę 800 zł

    Zamiast jeździć po kraju, rząd ma usiąść na krzesłach
    i zaprosić Zenków opalających domy wunglem, aby sie wypowiedzieli, czy wungiel jest
    czy go nie ma i w jakim rejonie kraju i jaka cena
    i czy jest drzewo w lesie, czy jest olej opałowy , czy jest gaz LPG i za ile
    i trzeba wszystko zbiulansowaći każdego Zenka ogrzać w jego domu, mieszkaniu.

    Nalezy gromadzić wszelakie drewno odpadowe, makulaturę, bo to zielona energia według
    Brókselki.

    I niech rząd odwiedza dom po domu i pyta czy mają opał , czy zgromadzony i jaki i ile
    jeszcze chcą dodatkowo i kto zapewni dostawy lokalnie.

    Kto nie ma wungle niech rozważy ogrzewanie elektryczne

    Komu odcięli piece kaflowe, niech mu z powrotem przyłączą i sprawdzą, że przewody
    kominowe sprawne, bo piec kaflowy to bardzo inteligentny system ogrzewania
    akumulacyjnego.

    Spalamy wungiel wieczorem do czerwon ości, piec się rozgrzewa, zakręcamy drzwiczki i
    kafle trzymają cieplo do rana.

    A jak nioe ma wungla to drzewo, a jak nie ma drzewa to tektura, ksiązki, makulatura,.
    bo to wszystko zielona energia, czyli czysta celuloza, czyli cukry złożone, czyli
    węglowodany.

    A jak rząd da kazdemu Zenkowi po 3000zł to jedynie wywoła skokowy wzrost ceny wungla
    u pośredników, a to kopalnia ma dostac kasę
    a nie pośrednik 200% zarobić, za nicnierobienie.

    Czyli od jutra rob imy bilans energetyczny na zimę

    Wszystkie te gopie alarmy smogowe, dotacje na ogrzewanie gazowe, groszkowe,
    zniszczyły miliony kaflowych piecy, które są ekologiczne i dają zdrowe ciepło od 500
    lat.

    A piece groszkowe padną, gdy będą wyłączenia prądu i już wszyscy je przerabiaja aby
    spalały wungiel i drewno, gazety, makulaturę, olej.

    Bełchatów ma wungla brunatnego dla calej Polski, dla każdego Zenka
    To wungiel wilgotny, niskokaloryczny
    ale wungiel

    dalej idzie torf, jest mokry ale to dobre paliwo

    a dalej są osadniki wokół zamkniętych kopalń a w nich miliony ton pyłu węglowego z
    pluczek pracujących 50 lat
    i należy ten float odzyskać i spalić w energetyce

    a Zenkom dac gruby wun giel, bo kombajny w kopalniach niszcą gruby poklad ,
    produkując drobne okruchy, które się nie nadają do palenia w piecach kuchennych czy
    kaflowych

    Zatem Jarek do roboty

    Żadnego dodatku 3000zł bo od tego wungla nie przybędzie, a jedynie wzrosnie jego cena
    o 3000zł u pośrednika

    i szlag trafi wszystki plany, gdy mróz zimą ścisnie.

  • 2. Data: 2022-07-19 00:01:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 18 July 2022 at 23:53:24 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    cena o 3000zł u pośrednika

    > i szlag trafi wszystki plany, gdy mróz zimą ścisnie.
    ===Dodatek przysługiwać będzie gospodarstwu domowemu, gdzie głównym źródłem
    ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon
    kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane
    węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85 proc. węgla
    kamiennego.

    Polecamy: Kulisy rządowej wojny o węgiel. Dokumenty ujawniają skalę zaniedbań,
    publicznych oszustw i brak analiz

    Podkreślono, że warunkiem koniecznym do uzyskania dodatku węglowego jest uzyskanie
    wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków
    (CEEB).

    Dodano, że termin na składanie wniosków o wypłatę tego dodatku upływa 30 listopada
    2022 r., a gmina ma maksymalnie miesiąc na wypłatę przyznanego dodatku.

    ==
    dadada

    taki pelet wunglowy to istnieje jedynie w bajkach