  • 1. Data: 2022-04-20 20:43:47
    Temat: Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa budowlanego
    Od: a a <m...@g...com>

    Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa budowlanego
    PAP
    20 kwietnia 2022, 16:37.
    1 min czytania
    Udostępnij artykuł

    Kolejny etap cyfryzacji procesów administracyjnych dotyczących budownictwa oraz
    elastyczniejsze prowadzenie egzaminów na uprawnienia budowlane - przewiduje m.in.
    projekt nowelizacji Prawa budowlanego, przyjęty w środę przez rząd - poinformowała
    KPRM.
    Projekt nowelizacji Prawa budowlanego przewiduje m.in. możliwość prowadzenia
    dziennika budowy w postaci elektronicznej.
    Projekt nowelizacji Prawa budowlanego przewiduje m.in. możliwość prowadzenia
    dziennika budowy w postaci elektronicznej.

    Według informacji na stronie KPRM, Rada Ministrów przyjęła w środę projekt ustawy o
    zmianie ustawy Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez
    ministra rozwoju i technologii.

    Jak podała kancelaria premiera, do najważniejszych rozwiązań, które przewiduje
    projekt, należy wprowadzenie możliwości prowadzenia dziennika budowy w postaci
    elektronicznej.

    "Inwestor otrzyma możliwość monitorowania wpisów dokonywanych w dzienniku budowy z
    dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty na budowie. Każdy dziennik budowy otrzyma
    indywidualny numer. Umożliwi to odnalezienie dziennika w systemie elektronicznego
    dziennika budowy i odczytywanie wpisów dotyczących konkretnej budowy" - podała KPRM.

    Dodała, że w przypadku prowadzenia dziennika budowy w postaci elektronicznej,
    dopuszczone zostanie - przy składaniu dokumentów o użytkowanie obiektu budowlanego -
    podanie jedynie numeru elektronicznego dziennika budowy, bez konieczności dołączania
    go w postaci papierowej. W konsekwencji wniosek o pozwolenie na użytkowanie i
    zawiadomienie o zakończeniu budowy będą mogły być składane w postaci elektronicznej.

    Jak zaznaczono, czasowo zachowana zostanie dotychczasowa forma prowadzenia dziennika
    budowy, czyli papierowa. Inwestor będzie miał możliwość wyboru, czy chce dokumentować
    proces budowlany elektronicznie, czy papierowo.

    Projekt przewiduje także umożliwienie prowadzenia książki obiektu budowlanego w
    postaci elektronicznej. Książkę obiektu budowlanego będzie można założyć i prowadzić
    on-line, z wykorzystaniem systemu elektronicznej książki obiektu budowlanego (systemu
    EKOB). Książka obiektu budowlanego, tak jak i dziennik budowy, otrzyma indywidualny
    numer, który pozwoli zarówno właścicielowi lub zarządcy, jak i organowi nadzoru
    budowanego na odnalezienie książki w systemie elektronicznej książki obiektu
    budowlanego.

    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
    nologie/cyfryzacja-wkracza-na-plac-budowy-rzad-przyj
    al-projekt-nowelizacji-prawa-budowlanego/vhxeqm0

  • 2. Data: 2022-04-21 08:16:14
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    No to teraz kierownicy to juz w ogole nie beda musieli jezdzic na budowe ;)
    Kto pracuje w branzy to wie jak to w praktyce dziala, jeden kierownik, wiele
    budow i na zadnej nigdy go nie ma ;)
    Szczegolnie "kierownicy od domkow jednorodzinnych".

    Pzdr

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 3. Data: 2022-04-21 12:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik miumiu a...@b...pl ...

> [...]
    > jeden kierownik, wiele budow i na zadnej nigdy go nie ma ;)
    > Szczegolnie "kierownicy od domkow jednorodzinnych".

    Ile kosztuje usługa kierownika budowy przy domku jednorodzinnym?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 4. Data: 2022-04-22 18:27:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.04.2022 12:59, Budzik wrote:
    > Ile kosztuje usługa kierownika budowy przy domku jednorodzinnym?

    W 2016 wiem że znajomy zapłacił 400zł brutto za cały okres budowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2022-04-22 18:36:04
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.04.2022 17:27, Mateusz Bogusz wrote:

    > W 2016 wiem że znajomy zapłacił 400zł brutto za cały okres budowy.

    To ile wy go chcecie widzieć za te pieniądze. Za tą kwotę, to on
    powinien kilka razy pojawić się na parę minut żeby się upewnić że nie ma
    grubej fuszery, nikt może go nawet nie zauważyć...

    Lukasz

  • 6. Data: 2022-04-22 20:25:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 22 kwietnia 2022 o 18:36:11 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):

    > To ile wy go chcecie widzieć za te pieniądze. Za tą kwotę, to on
    > powinien kilka razy pojawić się na parę minut żeby się upewnić że nie ma
    > grubej fuszery, nikt może go nawet nie zauważyć...

    W 2008 500 zł dalem za kierownikownie całej budowy.
    Generalnie chodziło mi żeby przystawil kiedy trzeba i gdzie trzeba stosowne
    pieczątki.
    I tak zrobił, dodatkowo że 3 razy na budowie był( fundamenty, strop, więźba)
    sprawdzić czy wszystko ok.

  • 7. Data: 2022-04-23 01:49:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 22 April 2022 at 20:25:05 UTC+2, Kris wrote:

> [...]
    pieczątki.
    > I tak zrobił, dodatkowo że 3 razy na budowie był( fundamenty, strop, więźba)
    Każda budowa powinna być dokumentowana cyfrowo czyli zdjęcia, zdjecia, setki zdjęć,
    bo to nic nie kosztuje,
    a gwarantuje jakośc i bezpieczen stwo w przyszłości.

    Codziennie oglądam fuszerowanie ociepleń

    Chodzi o fundamenty
    Jest folia, oslaniając a częśc podziemną, ale krzywa, zawinięta, jest tam steropian,
    ale źle docięty, za krótki,
    nie gwarantuje szczelności

    i ten syf za tydzień jest zasypywany, zakopywany i nikt się nie dowie, jaki to było
    dziadostwpo, jaka fuszerka odchodziła
    i dlaczego za 5 lat piwnice będą chłonąć wilgoć, przemzrazac, grzybieć, syfieć

    Zdjęcia, zdjęcia wszystkie, c odziennie, co jest wykonywane i jak i pelna
    dokumentacja w 10 egzemplarzach i nadworze budowlanym, w urzędzie gminy, u
    właściciela, wykonawcy itd
    i jak propblem
    to od razu do sądu z pełna dokumentacją, bez ględzenia, że biegli zbiegli

  • 8. Data: 2022-04-23 09:28:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.04.2022 18:36, ddddddddddddd wrote:
    > To ile wy go chcecie widzieć za te pieniądze. Za tą kwotę, to on
    > powinien kilka razy pojawić się na parę minut żeby się upewnić że nie ma
    > grubej fuszery, nikt może go nawet nie zauważyć...

    Ja skorzystałem tak samo jak Kris. Ale jeżeli pytasz, to są też inne
    opcje na rynku. Zamiast minimum, można było zamówić zdjęcia z budowy i 8
    "udokumentowanych wizyt" za 2000zł brutto.

    Podobnie robi hydraulik z rodziny. Przy instalacji pieca gazowego
    proponuje za opłatą "bezpłatny serwis na dwa lata". Wiecie, po pierwszym
    sezonie podjedzie wyczyścić sitka i w razie awarii weźmie "koszty" na
    siebie ;-) Ale co któryś tam klient to bierze.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2022-04-24 13:49:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    21 Apr 2022 10:59:51 GMT, Budzik

    > Ile kosztuje usługa kierownika budowy przy domku jednorodzinnym?

    Moja kierbuda wzięła 2500. I była po każdym etapie. Że się bała codzić po
    drabinie i nie sprawdziła zbrojenia stropu (bo nie było schodów) to już
    inna kwestia. :P

    --
    Pozdor
    Myjk