    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Samodomykacz-spowalniacz
    Date: Tue, 3 May 2016 15:30:59 +0200

    Witam.

    Mam w dwóch garażach duże, ciężkie drzwi dwuskrzydłowe o wysokościach
    ponad 3m.
    Szukam jakiegoś gotowego samodomykaczy-spowalniaczy, ale nieco innego
    niż standardowe z funkcją STOP.
    Te standardowe wyposażone są w dodatkowy przełącznik blokady. W moim
    przypadku korzystanie z takiej blokady ze względu na wysokość drzwi
    ponad 3m "nie wchodzi w grę".
    Dlatego też szukam takiego mechanizmu, który w zakresie otwarcia od 0 do
    90 stopni będzie zamykał drzwi, a po przekroczeniu kąta otwarcia 90
    stopni, starał się je dalej otwierać, aż do ogranicznika. Mój problem
    polega na tym, że bardzo często wiatr zamyka mi te drzwi, a typowe nóżki
    po prostu nie zdają egzaminu.
    Jak nie znajdę gotowego rozwiązania to będę kombinował z siłownikami
    samochodowymi od podnoszenia drzwi/klap.
    Mniej więcej wiem jak to zrobić, aby to działało tak jak sobie życzę,
    ale może są jakieś gotowe rozwiązania?