  • 1. Data: 2013-08-03 13:54:28
    Temat: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jaki tam u Was działa odbiór śmnieci wg "nowej ustawy"
    U mnie w lipcu dwa razy zabrali niesegregowalne i raz plastyki oraz raz szkło.
    Z niesegregowanymi kubeł do śmieciarki i tyle, nikt tam nie zglądał czy jakiejś
    szklanej butelki nie wrzuciłem przypadkiem.
    Plastyki wystawiłem w workach- jeden worek "oryginalny" który dostałem na poczatku
    lipca i resztę w zwykłych czarnych workach. Zabrali bez problemu i zostawili 5szt
    zielonych worków.
    Ze szkłem podobnie.
    Za to wszystko zapłaciłem 25,5zł. Póki co jest super, oby tak dalej.
    Be sensu jednak u mnie dwa odbiory niesegregowalnych- przez dwa tygodnie kubła nie
    zapełnie. Ale co tam.
    A jeszcze mam worki brazowe na trawe itp ale póki co nie korzystam. Za płotem z dwóch
    stron dwie duże niezabudowane działki zarośnięte chwastami to na jednej z nich sobie
    kompostownik zrobiłem i trawa tam idzie. Jak mi się znudzi kompostowanie to do wora i
    niech zabierają

  • 2. Data: 2013-08-03 14:01:34
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: mal <m...@g...com>

    Kris:
    > Jaki tam u Was działa odbiór śmnieci wg "nowej ustawy"

    U mnie - po staremu, ponieważ w kamienicy umówiliśmy się, że nie będziemy segregować.
    Więc pojemników nikt nie zabierał, wszystko funkcjonuje bez zmian. Jedynie opłata
    wzrosła mi 50% :( choć i to można przeboleć, gdy patrzę na sąsiednią posesję (blok,
    ok.30-35 mieszkań), pojemnik z suchymi odpadami opróżniany zbyt rzadko, wokół walają
    się jakieś kartony i temu podobne.

  • 3. Data: 2013-08-03 14:33:04
    Od: morghul <m...@t...pl>

    To jeszcze po każdym wysypaniu trawy weź łopatę i przysyp lekko ziemią
    kazdą wartwę. Będziesz miał kompost a tak ta trawa tylko zgnije :)

  • 4. Data: 2013-08-03 16:02:28
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 13:54:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Jaki tam u Was działa odbiór śmnieci wg "nowej ustawy"

    U mnie (Wlkp. - gm.Śrem) do tej pory miałem już segregowane śmieci - opłata chyba
    4,80 zł/os/m-c i odbiór 1 raz/m-c.
    Teraz 10 zł/os/m-c i co tydzień odbiór śmieci segregowanych i niesegregowanych
    (razem). Najpierw przejeżdża śmieciara i opróżnia kosze, a później jeżdżą busy z
    plandekami i zbierają segregowane śmieci.

    > U mnie w lipcu dwa razy zabrali niesegregowalne i raz plastyki oraz raz szkło.

    j/w - co tydzień kpl. śmieci jest zbierany - już nie mam co im do worków wrzucać ;)

    > Zabrali bez problemu i zostawili 5szt zielonych worków.

    U mnie dają worki - każdy inny kolor z napisami co wrzucać a czego nie wrzucać.

    Ogólnie u mnie "ustawa" działa - tylko że drożej. Jednak 1 raz/ m-c to było trochę
    mało - latem robiło się nieprzyjemnie koło kosza. Teraz jest ok.

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 5. Data: 2013-08-03 16:41:37
    Od: m...@g...com

    On Saturday, August 3, 2013 1:54:28 PM UTC+2, Kris wrote:
> [...]
    >
    > Z niesegregowanymi kubeł do śmieciarki i tyle, nikt tam nie zglądał czy jakiejś
    szklanej butelki nie wrzuciłem przypadkiem.

    U mnie generalnie lepiej niż było - zamiast 40 płacę 24 złote (a może 26?). Jedyny
    problem to trawa - wywożą to raz w miesiącu (akurat nie kosiłem jeszcze) - no ale
    dawniej też nie było z tym za dobrze; muszę w końcu kompostownik postawić.

    A - teraz jeżdżą 2-3 śmieciary osobno, wcześniej wszystko - plastiki i resztę
    (segregował kto chciał) pakowali do jednej

    mucher

  • 6. Data: 2013-08-03 19:27:42
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    U nas to już kogoś nieźle popierdoliło.

    Miało być cudownie, a wyszło jak zawsze.
    Miały być 3 pojemniki plastikowe:
    1. Wszystko co podlega recyclingowi: plastiki, metale, papier, szkło.
    2. Odpady biodegradowalne.
    3. Wszystko to co nie kwalifikuje się do 1 i 2 np. elektronika, odpady
    zmieszane.
    Miały być organizowane wystawki i odbiór spod domu wszystkich odpadów
    wielkogabarytowych typu, meble, stare sprzęty AGD itp.

    To co jest to po prostu istna farsa i w żadnym stopniu nie przypomina
    obiecanek wójta.
    Już nie mówiąc, ze przez pierwszy miesiąc nie było żadnej firmy, chętnej
    odbierać odpady :)

    Dostaliśmy jeden pojemnik plastikowy, do którego należy wrzucać ch...j
    wie co oraz 4 worki: żółty, zielony, niebieski i brązowym.
    Przepiszę to co znajduje się na kartce, którą dostałem wraz z
    pojemnikiem i workami, bo jakoś trudno mi to ogarnąć ;D

    Zółty: tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, do którego
    należy wrzucać: opakowania po płynach i napojach PET, plastikowe kubki i
    opakowania po produktach spożywczych, opakowania po chemii gospodarczej,
    pojemniki z tworzyw sztucznych po artykułach sypkich, folie, worki
    foliowe, puszki po napojach i konserwach, aluminium, drobny złom metali
    kolorowych, drobny złom żelazny, opakowania typu Tetra-Pack (kartoniki
    po mleku, sokach). Nie wrzucamy: opakowań z zawartością, ZABRUDZONYCH
    OPAKOWAŃ, pojemników po smarach, lakierach i farbach, opakowań po
    aerozolach, zużytych akumulatorów i baterii, tworzyw sztucznych
    pochodzenia medycznego, mokrych folii, opakowań po środkach
    chwastobójczych. Wszystkie surowcew powinny być czyste. I tu uwaga:
    brudne i z resztkami jedzenia należy wrzucać do pojemnika z odpadami
    zmieszanymi. Tylko kur.... który to jest? Przypuszczam, że może to ten
    pojemnik plastikowy, choć nie ma żadnej informacji do czego on służy.

    Zielony: Szkło, butelki, słoiki. Nie wrzucamy: luster, szkła okiennego i
    zbrojonego, fajansu i porcelany, zużytych żarówek i lamp jarzeniowych,
    stłuczki szklanej, szkła nietłukącego typu Duralex, Acoroc, Vereco.
    Wszystkie surowce powinny być czyste, brudne i z resztkami jedzenia
    należy wrzucać do pojemnika z odpadami zmieszanymi.

    Niebieski: Papier, gazety, książki, zeszysty, katalogi, prospekty,
    foldery, torby i worki papierowe, tektura i kartony oraz opakowania z
    tych materiałów. Nie wrzucamy: papierów i tektury pokrytych folią
    metalową lub tworzyw sztucznych (opakowań po art. spożywczych), kalki
    zabrudzonej i tłustego papieru z masła, margaryny, artykułów wykonanych
    w połączeniu z innymi materiałami. Wszystkie surowce zgromadzone w worku
    powinny być czyste.

    Brązowy: Odpady biodegradowalne, trawa, liście, drobne gałęzie, resztki
    żywności (obierki), odpady kuchenne spożywcze stałe, skorupki z jajek.
    Nie wrzucamy: ziemi, popiołu, gruzu, płynnych odpadów kuchennych (mleko,
    zupy, sosy), torebek z cherbat ekspresowych, ryb, kości, mięsa, wędlin,
    odchodów zwierząt.
    Ciekawe czy odchody ludzkie mogą być? :)
    Gdzie wyrzucać popiół?

    Ponadto utworzono punkt przyjmowania odpadów, gdzie należy odwozić we
    własnym zakresie: przeterminowane leki i chemikalia, opakowania z
    zawartością lub bez po farbach, rozpuszczalnikach, lakierach, kwasach,
    środkach ochrony roślin, klejach, smarach, olejach silnikowych, tuszach,
    detergenty zawierające substancje niebezpieczne, zużyte baterie i
    akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, inne odpady
    niebezpieczne (kineskopy, lampy fluoroscencyjne, termometry, żarówki,
    świetlówki, aerozole, drewno zawierające substancje niebezpieczne i
    inne, odpady budowlane i rozbiórkowe, pochodzących z robót wykonanych we
    własnym zakresie na terenie nieruchomości, na prowadzenie których nie
    jest wymagane pozwolenie ani zgłoszenie z organu administracji
    budowlanej <<<tu moja dopiska: ki ch...j, nic z tego ostatniego zdania
    nie rozumiem, przepisałem słowo w słowo>>>, zużyte opony z samochodów
    osobowych, meble i inne odpady wielkogabarytowe (wersalki, fotele, okna,
    meble, drzwi, stolarka), papier, opakowania z papieru i tektury
    (kartony, pudełka papierowe itp.), tworzywa sztuczne (meble ogrodowe,
    wiadra, miski, doniczki, zabawki itp. oraz opakowania z tworzyw
    sztucznych), opakowania wielomateriałowe (kartony po napojach, mleku),
    opakowania ze szkła (słoiki, szklane butelki, szklane opakowania po
    kosmetykach), odpady zielone (gałęzie, liście, skoszona trawa).

    Nie będą przyjmowane odpady zmieszane oraz odpady budowlane zawierające
    azbest.

    Jak rozumiem wszystko musi być posegregowane :)

    No i teraz mam dylemat, bo mi brakuje jednego pomieszczenia w domu, w
    którym mógłbym postawić ok. 40 pojamników na śmieci, aby móc
    selekcjonować odpady :)
    Na samo szkło musze mieć już ze 4 pojemniki: słoiki i butelki w całości,
    stłuczka, szyby okienne, szkło nietłukące itd.
    Papier czysty, papier brudny, papier pokryty tworzywami, papier pokryty
    folą metalową itd.

    Pomijam już fakt, że każdy z rodzajów odpadów zabierany będzie innym
    kursem, czyli muszę pilnować 5 dat w miesiącu, aby nie zapomnieć
    wystawić przed bramę. Żeby było ciekawiej dostałem rozpiskę na sierpień
    i wrzesień. Terminy odbierania odpadów w tych miesiącach się nie
    pokrywają. Zatem będę musiał cały miesiąc siedzieć w domu, segregować
    odpady, demontować i wystawiać w odpowiednich dniach. Będę zatem
    potrzebował jeszcze jedno pomieszczenie, w którym urządzę sortownię
    śmieci oraz magazyn worków, no bo przecie jak wystawię worki na podwórko
    to zmokną, a przecież wszystko ma być czyste i suche.
    Poza tym z każdym odpadem będę musiał biec do określonego worka. A może
    worki mam trzymać w kuchni? Tylko jak je dotransportować za bramę, skoro
    one tak cienkie jak majtki w pupie tancerki z nocnego klubu? :)

    A może po prostu mieć to wszystko w dupie i co jest czyste to brudzić,
    szkło zawsze tłuc, niezmieszane odpady mieszać i zanieczyszczać, a
    następnie wrzucać do plastikowego kontenera, czyli tak jak to było po
    staremu :D
    Jak więc widać ustawa miała na celu tylko wyrwać kasę od ludzi, a będzie
    tak jak było, a nawet będzie gorzej, bo dodatkowo będą w obrocie worki
    foliowe, które poprzednio nie były nikomu potrzebne.

    Można to było zrobić banalnie prosto.
    Każdemu postawić dwa pojemniki wywożone raz na miesiąc (pierwszy
    wszystko to co podlega recyclingowi, a drugi to co nie podlega
    recyclingowi), a za resztę zbieranej w gminie kasy urządzić sortownie
    śmieci, utworzyć nowe stanowiska pracy dla
    kilku-kilkunastu-kilkudziesięciu pracowników w zależności od wielkości
    gminy.
    Zatrudnić małe firmy do zwożenia śmieci na sortownię oraz duże
    przedsiębiorstwa do wywożenia posortowanych śmieci na wysypiska czy do
    zakładów zajmująchcy się recyclingiem.
    Ale wiadomo, że jest to niemożliwe, bo wtedy pieniądze trafiłyby do
    ludzi (pracowników), zamiast do kieszeni urzędników zajmujących się
    przetargami :)

  • 7. Data: 2013-08-03 21:28:31
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Właśnie ktoś wyjebał pod lasem jakiś gruz budowlany a obok ktoś inny dowalił
    na drugi dzień worki z plastikami i butelkami. U nas z plastików i butelek
    mają być zrywane wszelkie etykiety więc ktoś wybrał tańszą opcję z
    segregacją ale z dostawą do lasu.
    Ja robię zdjęcia z zawartości kosza oraz daję do podpisu śmieciarzom
    adnotację ile w koszu było śmieci. Dwa razy w miesiącu odbierają śmieci ale
    kosz jest prawie pusty i wychodzi na to że płacę za odbiór powietrza.

    Ustawa jest do bani. Jak widać to jest tylko skok na naszą kasę. Następny
    skok na kolejną kasę będzie opłata audiowizualna jaką w trybie ekspresowym
    starają się wprowadzić. Jest nas około 36milionów obywateli. Niech średnio w
    gospodarstwie mieszkają 4 osoby, mamy więc około 9 milionów gospodarstw.
    Każde zapłaci po 10zł. Do tego dojdą firmy. Rocznie kasować będą prawie 1
    miliard 200 milionów złotych. Co oni z taką kasą chcą zrobić?

  • 8. Data: 2013-08-03 21:52:30
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Z niesegregowanymi kubeł do śmieciarki i tyle, nikt tam nie zglądał czy
    > jakiejś szklanej butelki nie wrzuciłem przypadkiem.

    Takie dwa pijaczki odbierają śmieci, z petami w gębach. Gdzie oni będą się
    wtrącać w śmieci. Byle do końca dniówki i tyle.
    I tak mam najwięcej niesegregowanych.
    To jest zawracanie głowy.

  • 9. Data: 2013-08-03 21:54:50
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Marcin W." <m...@w...org> wrote in message
    ps.com...

    > U mnie dają worki - każdy inny kolor z napisami co wrzucać a czego nie
    > wrzucać.

    U mnie też worki.

    A co mam zrobić z akumulatorami od UPS-ów i podobnymi śmieciami ?

  • 10. Data: 2013-08-03 22:20:49
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > U mnie też worki.
    >

    > A co mam zrobić z akumulatorami od UPS-ów i podobnymi śmieciami ?

    U mnie 2 razu w roku można wystawić takie rzeczy i będą odbierane - są jakieś terminy
    ustalone - nie przykładałem do tego uwagi więc teraz Ci nie podam (i tak nieistotne).

    Dodatkowo każdy mieszkaniec gminy może 2 x w roku zgłosić że robi remont i podstawią
    mu kontener budowlany (nieodpłatnie).

    Jak widać są gminy i gminy... Jedno zrobili co trzeba, a inni przerzucają się
    odpowiedzialnością.

    Pzdr.
    Marcin W.