  • 1. Data: 2013-08-03 01:19:50
    Temat: Ściana z płyt GK na stelażu a przewody...itp
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ciąg dalszy problemów remontowych :)

    Po nieudanej próbie klejenia płyt GK na ścianę z wielkiej płyty ( na
    ścianie ciężko schodząca farba emulsyjna, ew. konieczność szlifowania
    itp) postanowiłem się nie męczyć i położyć płyty GK na stalowym ruszcie
    (UD30 + CD60). Pokój akurat duży, więc przeboleję te dodatkowe 2 cm...

    Ale - żeby już więcej nie odsuwać się od ściany, niż na grubość UD30, to
    zastanawiam się, czy można wiercić (bocznie) profile CD60, żeby puścić
    kable ? No bo jak nie, to musiałbym odsunąć o ten 1 cm, i puścić
    przewody za stelażem.

    A może są takie profile gotowe - z otworami (nie znalazłem...).

    I jeszcze jedno - wysokość CD60 to 260cm bo tyle ma pomieszczenie, ale
    muszę dawać płyty 120x200 cm + 120x60 (inaczej nie dało się dostarczyć).
    Czy na połączeniu tych płyt coś trzeba robić - znaczy jakaś dodatkowa
    "poprzeczka" na stelażu ? Nigdzie tego nie widziałem, co nie znaczy że
    nie trzeba :)

  • 2. Data: 2013-08-03 10:50:01
    Temat: Re: Ściana z płyt GK na stelażu a przewody...itp
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > puścić przewody za stelażem.
    >
    > A może są takie profile gotowe - z otworami (nie znalazłem...).

    Dla ścisłości nie UD30 tylko UD28 to jest profil przyścienny, a nie
    konstrukcyjny i nikt nie przewidział, aby miał fabrycznie otwory.
    Zapomnij, że uda Ci się kupić taki gotowy z otworami.
    Wszystko zależy jak będziesz montował te profile do ściany.
    Jeżeli zamontujesz je grzbietem profila na zewnątrz przy pomocy ES-ów,
    to musisz nacinać boczne ścianki nożycami. Tylko nie nacinaj prostopadle
    do grzbietu profila, aby wywinąć "języczek", bo w ten sposób powstaną
    ostre krawędzie, na których będą się przecinały przewody. Zawsze się
    robi nacięcia w kształcie litery X przez co powstają 3 trójkąciki, które
    należy wywinąć kombinerkami. Dzięki temu przewody leżą na obłych,
    zaokrąglonych powierzchniach blachy.
    W przypadku, kiedy będziesz montował UD28 bokiem do ściany, bo tak jest
    łatwiej wiercić, poprzez zrobione uprzednio w zewnętrznym boku nacięcie.
    Jest tylko jeden warunek - ściany muszą być równe
    Jedyne co możesz zrobić w tym przypadku to mała szlifierka kątowa z
    tarczą do cięcia w łapę i wykonujesz w miejscu gdzie ma być otwór dwa
    cięcia na krzyż w kształcie litery X, a następnie kombinerkami wywijasz
    powstałe 4 trójkąciki do wewnątrz lub na zewnątrz profila.

> [...]
    > Czy na połączeniu tych płyt coś trzeba robić - znaczy jakaś dodatkowa
    > "poprzeczka" na stelażu ? Nigdzie tego nie widziałem, co nie znaczy że

    Wystarczy kawałek uciętego profila CD60 na długość łączenia, który
    należy przykręcić do rantów obydwu łączonych płyt. To zabezpieczy przed
    pękaniem miejsca połączenia. Na wierzch dajesz jeszcze taśmę z włókna
    szklanego i zaciągasz klejem.
    Ten odcinek może być zamontowany swobodnie lub przykręcony do profili
    pionowych, po uprzednim wykonaniu nacięć na końcach tego profila.