  • 1. Data: 2012-02-01 09:16:29
    Temat: Solary cd;)
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Co sądzicie o czyms takim?
    http://static.e-budownictwo.tv/gallery/3116/0_a807c8
    897760924838cc39efd83e2cfb4bf6df21.jpg
    Moim zdaniem ciekawe rozwiązanie- solar, zbiornik CWU w jednym. Na lato jak
    znalazł. Na zime tylko trzeba to opróżniać ale zimą nic mi po solarach bo
    uzyski z nich wtedy i tak pomijalne a CWU i tak grzeje kotłem
    stałopaliwowym.
    No i kwestia ceny- ciekawe ile takie coś może kosztować.

  • 2. Data: 2012-02-01 09:30:04
    Temat: Re: Solary cd;)
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > No i kwestia ceny- ciekawe ile takie coś może kosztować.

    5600zł -> http://allegro.pl/solar-compact-sloneczny-podgrzewac
    z-wody-200l-i2075032077.html
    Odpowiedz standartowa nr 1 - nie opłaca sie :-)

    Ale pomysł jest dobry tylko trzeba to zrobic samemu. To były text standartowy nr 2
    :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-02-01 11:40:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Odpowiedz standartowa nr 1 - nie opłaca sie :-)

    >Ale pomysł jest dobry tylko trzeba to zrobic samemu. To były text

    Na półwyspie Chalcydyckim w Grecji na każdym domu jest coś takiego:
    http://pl.123rf.com/photo_7973822_emborio-grecja--13
    -czerwca-2010--solar-ogrzewania-panelu-i-zbiornik-wo
    dy-na-dachu-budynku-na-wyspy-g.html
    Muszę się zorientować ile to u nich kosztuje. Ponieważ mam możliwość prawie
    darmowego transportu(dobra flaszka dla kupla;) to może opłacała by się mi to
    sprowadzić.

  • 4. Data: 2012-02-01 11:45:10
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:

> [...]
    z-wody-200l-i2075032077.html
    > Odpowiedz standartowa nr 1 - nie opłaca sie :-)
    > Ale pomysł jest dobry tylko trzeba to zrobic samemu.

    to jest jakieś nieporozumienie a nie dobry pomysł, podsumujmy?
    - rozstawione rury i brak lustra (ogromna powierzchnia solara w stosunku do
    maleńkiej powierzchni rzeczywistej
    - zbiornik na zewnątrz, czyli solar na lato, a jak na lato to nie ma sensu
    stosowania koszmarnie drogich rurek próżniowych w pipe coś tam, wystarczył
    by tani płaski absorber
    -cena zwala z nóg, czyli się nie opłaca

    więc jeśli już to samoróbka kolektora płaskiego ze starego okna czy
    kaloryfera, beczka z wodą, połączone wężem ogrodowym, żadnej automatyki,
    sterowania, prądu i pompek,
    oczywiście wersja na lato, bo zimą żadne solary się nie opłacają

  • 5. Data: 2012-02-01 12:55:22
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    <news> napisał(a):

> [...]
    > sterowania, prądu i pompek,
    > oczywiście wersja na lato, bo zimą żadne solary się nie opłacają

    Posiadanie solarów latem też może się nie opłacać Kowalskiemu do podgrzewania
    wody do prysznica, nawet jak przez całe lato nie będzie na niebie żadnej
    chmurki. Wystarczy że będą kosztowały 50 tysięcy. Ze 25 lat temu była z Zrób
    Sam informacja o produkcji przez rzemieślnika podgrzewacza solarnego. Były
    zdjęcia. Grzejnik panelowy, skrzynka, szyba i zbiornik ze sto litrów. Przy
    ówczesnych cenach nośników musiał splajtować.