  • 1. Data: 2022-04-24 13:38:29
    Temat: Spoina o konsystencji plasteliny
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Rozglądam się za czymś o konsystencji plasteliny i wyglądzie końcowym
    kleju do płytek. W zasadzie to szukam *chyba* gęstego kleju do płytek.

    Mam do "wymodelowania" otwór, i jeden z problemów to "murowanie w
    powietrzu", do góry nogami. Ma się lepić do pustaków i gruzu.

    Jak na razie klej do płytek sprawdza się średnio.

    Kupiłem też jakiś specjalny klej do płytek, który ponoć przeznaczony
    jest do pracy do góry nogami. Niby lepiej, ale nieznacznie.

    Jest jakiś inny materiał budowlany mający takie cech jak gęsty, lepki,
    pozwalający się formować w palcach i doklejać jak plastelina i potrafi
    przytrzymać kawałek gruzu?

    Kiedyś, dawno temu, kupiłem "klej uniwersalny, szybkoschnący" w Leroy,
    wygladał jak normalny klej do płytek a miał konsystencję plastelinową i
    faktycznie, po kilku minutach, był twardy na tyle, że można było kleiś
    następną warstwę. Niestety nie pamietam co to było, może ktoś na
    podsatwie tego kiepskiego opisu podpowie?

    Kolesie w Hiszpanii budują dachy klejąc dachówki w powietrzu i używają
    jakiegoś spoiwa "łapiącego" w sekundy. Ale nie wydaje mi się, aby o to
    chodziło, ono jest a bardzo ciekłe.

  • 2. Data: 2022-04-24 16:43:22
    Temat: Re: Spoina o konsystencji plasteliny
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 24 kwietnia 2022 o 13:39:16 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Kolesie w Hiszpanii budują dachy klejąc dachówki w powietrzu i używają
    > jakiegoś spoiwa "łapiącego" w sekundy. Ale nie wydaje mi się, aby o to
    Glina

  • 3. Data: 2022-04-24 16:47:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/04/2022 16:43, Kris wrote:
    > Glina

    Zgadza się, ale chciałbym, aby to po zaschnieciu było twarde ;)

  • 4. Data: 2022-04-24 16:52:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > Kolesie w Hiszpanii budują dachy klejąc dachówki w powietrzu i używają
    > jakiegoś spoiwa "łapiącego" w sekundy. Ale nie wydaje mi się, aby o to
    Z murowaniem kopuł w powietrzu myk polega na tym że robią na zwykłej zaprawie ale
    bardzo rzadkiej. Cegły bardzo szybko wypijają wodę z zaprawy, przy okazji zaciągają
    zaprawę w pory. Pozbawiona wody zaprawa robi się gęsta i trzyma sie w porach cegieł.
    Do tego cement jest wybitnie tiksotropowa substancja. Jak go ruszać to jest płynny
    albo półpłynny. Jak przestać mieszać szybko robi sie gesty. Do tego przez
    tiksotropowosc nie ma tendencji do sciekania.

  • 5. Data: 2022-04-24 17:08:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-04-24 o 16:47, heby pisze:

    > Zgadza się, ale chciałbym, aby to po zaschnieciu było twarde ;)
    Klej mamut w tubkach, jest tzw 'błyskawiczny' i faktycznie po 10
    minutach zaczyna twardnieć, jest dość gęsty ale niestety rzadszy od
    kitu, a po chwili robi się 'skórka' więc można go formować.
    https://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/kle
    je/kleje-montazowe/klej-do-napraw-mamut-glue-high-ta
    ck-290-ml-bostik,p165057,l1160.html

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-04-24 17:12:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 24 April 2022 at 17:08:12 UTC+2, Janusz wrote:

> [...]
    > https://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/kle
    je/kleje-montazowe/klej-do-napraw-mamut-glue-high-ta

    klej kropelka w opakowaniach 1 kg
    jest najlepszy i najtanszy

  • 7. Data: 2022-04-24 18:03:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 24 kwietnia 2022 o 17:08:12 UTC+2 Janusz napisał(a):

> [...]
    > https://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/kle
    je/kleje-montazowe/klej-do-napraw-mamut-glue-high-ta

    Chyba nie chciałes powiedzieć że kupisz coś w firmie współpracującej z rosją?

  • 8. Data: 2022-04-24 18:37:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 24 kwietnia 2022 o 16:48:20 UTC+2 heby napisał(a):

    > Zgadza się, ale chciałbym, aby to po zaschnieciu było twarde ;

    Masz garnek gliniany gdzieś w przydasiach?
    Zerknij czy jest odpowiednio twardy. Albo cegłę pomacaj;)
    A tak na powaznie- w marketach są gotowe zaprawy gliniane- potestuj może się nadadzą.

  • 9. Data: 2022-04-24 18:43:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/04/2022 18:37, Kris wrote:
    > Masz garnek gliniany gdzieś w przydasiach?

    Nie. Ale lepiłem takie garnki. Niestety, na koniec wkłada się je do
    pieca. Cieżko włozyć kawałek domu czy grilla do pieca.

    > Zerknij czy jest odpowiednio twardy. Albo cegłę pomacaj;)

    Wypalona.

    > A tak na powaznie- w marketach są gotowe zaprawy gliniane- potestuj może się
    nadadzą.

    Chętnie, mają jakąs magiczną nazwę czy mam szukać "gliniane"? Jedne
    jakie widzę, pod tą nazwą, są do wypalania.

  • 10. Data: 2022-04-24 19:47:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 24 kwietnia 2022 o 06:39:16 UTC-5 heby napisał(a):
> [...]
    > powietrzu", do góry nogami. Ma się lepić do pustaków i gruzu.
    >
    > Jak na razie klej do płytek sprawdza się średnio.

    bo w praktyce nie klei sie od gory.
    Jak ja robilem łuczki to ponacinalem osb, gladka strona dalem do muru, tyczkami
    wyprofilowalem (dajesz dlugosc na oko a potem lekko od pionu odstawiasz zeby
    wyregulowac). i tam kladlem co trza bylo.
    Troche cegiel na zaprawie, troche betonu, troche tynku, jakies rurki pierdułki...

    Po jednym dniu mozna lekko odstukaci dac wyrownujacy tynk/zatrzec.

    > Kupiłem też jakiś specjalny klej do płytek, który ponoć przeznaczony
    > jest do pracy do góry nogami. Niby lepiej, ale nieznacznie.

    Bo on ma trzymac plytke na duzej powierzchnido gory nogami. Nawet zwykly klej to
    umie. Co ciekawe trzymanie do gory nogami latwiejsze niz na scianie jak kleju
    grubiej.

    > Jest jakiś inny materiał budowlany mający takie cech jak gęsty, lepki,
    > pozwalający się formować w palcach i doklejać jak plastelina i potrafi
    > przytrzymać kawałek gruzu?

    Nie. Zaprawa zwykla i albo po trochu dokladac albo dac duzo a za pare godzin
    wyskrobac co trzeba.

> [...]
    > następną warstwę. Niestety nie pamietam co to było, może ktoś na
    > podsatwie tego kiepskiego opisu podpowie?

    Pewnie zwykly montazowy. Nie polecam. Roznie z nimi bywa. Klej montazowy to nazwa
    ogolna. Sa takie co pecznieja, sa takie co sie kurcza, takie co sa kruche po
    stwardnieciu i takie co sa plastikowate.
    Zanim dojdziesz ktory dobry to zaprawa umurujesz.

    > Kolesie w Hiszpanii budują dachy klejąc dachówki w powietrzu i używają
    > jakiegoś spoiwa "łapiącego" w sekundy. Ale nie wydaje mi się, aby o to
    > chodziło, ono jest a bardzo ciekłe.

    Tu kogutek wyjasnil co i jak. Nie polecam murowac od gory, ci chiszpanie to jednak
    nieco pod gorke te cegly klada i ogolnie nieco inaczej to robia.

    Zrob se stelaz/forme i w nie wladuj maks tego co trzeba. A na drugi dzien dopracuj.
    Tylko nie stukaj za duzo przy tym bo jak dobrze nie zlapalo to odejdzie i bedzie
    trzymac slabo.