  • 1. Data: 2022-04-22 11:01:55
    Temat: Aerozel
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Co to dokladnie jest aerozel? Ostatnio trafilem na karte katalogowa tynku
    cieplochronnego o nazwie Cerabran Aeroputz, ponoc na bazie aerozelu, ponoc
    ma lambde 0,028! To lepiej niz porzadny styropian grafitowy. To w ogole
    mozliwe? Oczywiscie w h drogi, 1m2 przy 3cm grubosci to ok. 600zł.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2022-04-22 18:47:09
    Temat: Re: Aerozel
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 22 April 2022 at 11:02:02 UTC+2, miumiu wrote:
> [...]
    >

    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    aerożel to bardzo stary wynalazek i każdy go może w domu wyprodukować

    Kiedyś zajmowała się tym Nasa jako pianki do osłony termicznej silników, czyli na
    bazie krzemow i silikatow
    a potem nie było zainteresowania.

    Jak nie kumasz o co chodzi to jest taki pumeks czyli steropian tyle, że ceramiczny,
    czyli lekki i ognioodporny

    Czyli kolejny syf chemiczny, bo pyli po skruszeniu jak pumeks, czyli truje pyłem
    płuca
    i nal;eży unikac z nim kontaktu bez maski przeciwpyłowej

  • 3. Data: 2022-04-22 21:42:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 22 kwietnia 2022 o 04:02:02 UTC-5 miumiu napisał(a):
> [...]
    > ma lambde 0,028! To lepiej niz porzadny styropian grafitowy. To w ogole
    > mozliwe? Oczywiscie w h drogi, 1m2 przy 3cm grubosci to ok. 600zł.

    Aerozel to jak pisze kolega porowaty material. Najczesciej na bazie krzemu.
    Nie do konca mozna go zrobic w domu bo trzeba zazwyczaj nieco techniki aby z tej
    zawiesiny wyjac caly wypelniacz nie uszkadzajac tej porowatosci.

    To co pisza to taka se sciema bo pewnie cos tam domieszaja i w jakichs specjalnych
    sytuacjach im taka lambda wychodzi.

    Aerozel dobrze sie sprawdza przy wysokich temperaturach albo duzych gradientach
    temperatur.
    Ale on jest delikatny i najczesciej w materialach jest w postaci drobnych kawalkow.

    To ze ma dobra lambde nie kompensuje faktu ze tego tynku tam bedzie 2-3-5mm wiec to
    tak jakby poperfumowac.

    Zaleta taka ze raczej nie zgnije bo to krzem ale wada jest bo jak nasiaknie woda to
    sie rozleci.

    ot nowinka. Ja bym sie trzymal z daleka.

  • 4. Data: 2022-04-25 07:54:27
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Zamowienie publiczne, a tu jak wiadomo pieniadze nie graja zadnej roli.
    Projektant (pewnie za walizeczkę) wpisal ten tynk do projektu docieplenia
    budynku. Skucie starego tynku, polozenie tego nowego o grubosci 3cm. Pol
    miliona sam tynk hehe.

  • 5. Data: 2022-04-25 08:48:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 25 kwietnia 2022 o 07:54:41 UTC+2 miumiu napisał(a):
    > Zamowienie publiczne, a tu jak wiadomo pieniadze nie graja zadnej roli.

    ;)

    > Projektant (pewnie za walizeczkę) wpisal ten tynk do projektu docieplenia
    > budynku. Skucie starego tynku, polozenie tego nowego o grubosci 3cm. Pol
    > miliona sam tynk hehe.

    Hm, podobno od ~roku po dociepleniu budynek musi spełniać aktualne normy
    https://www.styropmin.pl/termomodernizacja-co-sie-zm
    ienilo-nowe-regulacje-2021/
    więc albo już je praktycznie spełnia (i zamiast docieplenia wystarczy dać nowy
    "zwykły" tynk, w ramach odnowienia), albo jakaś ściema, bo 3cm ocieplenia typu
    styropian nie wiele zmieni.

    Chyba, że kasa jest tylko na termomodernizację ;) ;) ;)

  • 6. Data: 2022-04-25 11:55:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 25 April 2022 at 08:48:25 UTC+2, WS wrote:
> [...]
    styropian nie wiele zmieni.

    > Chyba, że kasa jest tylko na termomodernizację ;) ;) ;)
    Każdy oże jak morze

    Tynki ocieplejące/ docieplające mają juz 20 lat i to mimiecki wynalazek.
    Zamiast steropianu czy wełny mineralnej na zewnatrz, sryskuje się zewnetrzną elewację
    z agregatu pianotwórczego
    i jest gites klawo w 2-3 dni, zamiast miesiąca roboty

    A że to nietrwale, a że pije wodę, a że nie izoluje już po 3 latach
    to nikogo nie obchodzi, bo kasa jest wyrywana dziś

    Technologię sprowadzil do Polski mój klient i miała do być rewelacja na folderach.

    Najskuteczniejszą metodą docieplania budynków jest obecnie nakładanie na budynek
    dmuchanego materaca
    i tyle się go nadmuchuje ile potrzeba, aby siarczysty mróz nie ściskał w doopę.

    Technologia przetestowana na Alasce od lat.

    Ważne, aby z elewacji budynku nie wystawały ostre krawędzie, pręty, przecinające
    dmuchany materac

    Jak kto nie wierzy, może tak ocieplić domek kempingowy czy altanę ogrodową.
    Pompka jest zasilana solarem, czyli nie jest wymagane zewnętrzne zasilanie sieciowe.