  • 1. Data: 2014-02-27 11:59:12
    Temat: Starzec srebrzysty
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Całkiem dobrze przezimował mi starzec srebrzysty. Teraz nie wiem, co z
    nim zrobić:
    czy zeszłoroczna roślina odżyje, czy ją ściąć i posiać nowe?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-27 17:07:30
    Temat: Re: Starzec srebrzysty
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Całkiem dobrze przezimował mi starzec srebrzysty. Teraz nie wiem, co z nim
    > zrobić:

    Go Euro! Eutanzja dla starca!

    Aygul

  • 3. Data: 2014-02-27 20:28:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 11:59:12 +0100, Jacek napisał(a):

    > Całkiem dobrze przezimował mi starzec srebrzysty. Teraz nie wiem, co z
    > nim zrobić:
    > czy zeszłoroczna roślina odżyje, czy ją ściąć i posiać nowe?

    Możesz nisko przyciąć, rozkrzewi się. Sama nie uprawiałam, ale moja Mama
    tak.

  • 4. Data: 2014-02-27 22:15:46
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-27 20:28, Ikselka pisze:

    > Możesz nisko przyciąć, rozkrzewi się. Sama nie uprawiałam, ale moja Mama
    > tak.
    Szkoda mi go ciąć, bo jest zupełnie ładny, tyle, że leży na ziemi.
    Może mu jakąś tyczkę wbić?
    Jacek

  • 5. Data: 2014-02-27 22:34:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 22:15:46 +0100, Jacek napisał(a):

    > Szkoda mi go ciąć, bo jest zupełnie ładny, tyle, że leży na ziemi.
    > Może mu jakąś tyczkę wbić?

    Nie ma niczego ładnego w tyczkach ani pokładających się pędach. Jak chcesz,
    żeby był ładny, to przytnij. Wypuści boczne, świeże odnóżki, zagęści się,
    pokaże swoją urodę - a nie te badyle długie po zimie, co sie pokładają.

  • 6. Data: 2014-02-27 22:57:45
    Od: johnny <j...@p...pl>

    W dniu 2014-02-27 22:34, Ikselka pisze:

> [...]
    > żeby był ładny, to przytnij. Wypuści boczne, świeże odnóżki, zagęści się,
    > pokaże swoją urodę - a nie te badyle długie po zimie, co sie pokładają.

    Z tego co wiem, starce u nas przemarzają i są traktowane jako rośliny
    jednoroczne. To, że wygląda ładnie, nie znaczy, że odbije.
    Prawdopodobnie jest srebrzysty siłą rozpędu, ale najprawdopodobniej jest
    pięknie martwy ;-) Chociaż mogę się mylić, w końcu zima jaka była każdy
    koń widzi ;-) Może szlag tego nie trafił?

    Pozdrawiam Johnny

  • 7. Data: 2014-02-27 23:51:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 22:57:45 +0100, johnny napisał(a):

> [...]
    > pięknie martwy ;-) Chociaż mogę się mylić, w końcu zima jaka była każdy
    > koń widzi ;-) Może szlag tego nie trafił?

    U mnie zwykle wszystko wymarza, a tymczasem zachowało się sporo - więc
    czemu nie? Warto spróbować przyciąć tego "staruszka", tak z 15 cm nad
    ziemią, ale lepiej policzyć węzły i zostawić po 3-4 na każdym pędzie, bo to
    nie wiadomo, czy nie wybiegnięty był, to węzły wtedy rzadkie i przycięty za
    nisko nie miałby z czego odbić.