  • 1. Data: 2012-09-12 23:02:22
    Temat: Szczelina wentylacyjna pod okapem?
    Od: Dyfer <d...@w...pl>

    Witajcie,
    Macie może jakiś pomysł na wykończenie/osłonięcie szczeliny
    wentylacyjnej pod okapem? Dom z poddaszem użytkowym, dach w pełnym
    deskowaniu pokrytym papą. Pomiędzy ociepleniem poddasza a deskowaniem
    szczelina wentylacyjna. Na górze pod dachówką kalenicową mam rozciętą
    papę. Rozumiem że aby wentylacja warstwy ocieplenia działała prawidłowo
    powinienem mieć jeszcze szczelinę pod okapem. Problem polega na tym że
    przez tą szczelinę w warstwę wełny będzie najprawdopodobniej wchodziło
    robactwo... Swoją drogą zastanawiam się czy dolna szczelina jest w ogóle
    konieczna, dość doświadczeni dekarze, którzy robią mi dach twierdzili
    że nie ma takiej potrzeby...

    Pozdr
    Adam

  • 2. Data: 2012-09-13 11:10:08
    Temat: Re: Szczelina wentylacyjna pod okapem?
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Dyfer" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    Witajcie,

    >Na górze pod dachówką kalenicową mam rozciętą papę.

    IMHO, zupelnie niepotrzebnie, malo tego, teraz to jest spieprzone.
    Malo tego zapchaj to zeby nic sie nie zaleglo.

    >Rozumiem że aby wentylacja warstwy ocieplenia działała prawidłowo
    >powinienem mieć jeszcze szczelinę pod okapem.

    Nie, zadnej szczeliny pod okapem nie trzeba.
    Tu nie chodzi o to zeby byl przeciag pod dachem,
    Gdybys nie mial szczeliny czy rozcinalnbys pape , w okapie robil dziury

    Szczeline pomiedzy izolacja traktuje sie tak jak izolacje
    tylko ze jest to powietrze czyli taka niewidoczna izolacja
    termiczna.

    Dla welny nie przewidujesz dodatkowej wentylacji
    w postaci szczelin.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2012-09-14 15:38:00
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > przez tą szczelinę w warstwę wełny będzie najprawdopodobniej wchodziło
    > robactwo...

    ta wentylacja nie powinna być zbyt intensywna - małe kratki wentylacyjne w
    podbitce załatwiają temat
    robaki nie wlezą przez siatkę