  • 1. Data: 2012-09-12 13:34:15
    Temat: odpowietrzenie szamba - gdzie
    Od: adam <a...@w...pl>

    Szambo szczelne. Producent i internet mowia, zeby wyprowadzic rure do odpowietrzenia
    bezposrednio z plyty, np http://archon.pl/oczyszczalnia_czy_szambo/541,art .
    Natomiast jeden ze specow od kanalizacji powiedzial, ze w najwyzszym punkcie, czyli w
    kominku z wlazem. To drugie wydaje mi sie bardziej prawidlowe, to pierwsze latwiejsze
    do wykonania. Czy ktos moze naswietlic problem?

    Adam

  • 2. Data: 2012-09-12 14:43:43
    Temat: Re: odpowietrzenie szamba - gdzie
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > odpowietrzenia bezposrednio z plyty ...
    > jeden ze specow od kanalizacji powiedzial, ze w najwyzszym punkcie, czyli

    a mi się wydaje, że najpoprawniej to na dachu (domu)
    na głównym pionie....

    wtedy nikomu nie śmierdzi ...

    :-)

  • 3. Data: 2012-09-12 19:11:27
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a mi się wydaje, że najpoprawniej to na dachu (domu)
    > na głównym pionie....
    >
    > wtedy nikomu nie śmierdzi ...

    Ja mam tak zrobione. Z końcówki pionu kanalizacyjnego peszlem do komina
    na poddaszu nieużytkowym.

  • 4. Data: 2012-09-12 19:28:36
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Uzytkownik "adam" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    >z wlazem. To drugie wydaje mi sie bardziej >prawidlowe, to pierwsze
    >latwiejsze do wykonania. Czy ktos moze naswietlic problem?

    Obydwa sa prawidlowe.
    Jezeli szambo jest oddalone od budynku stosunkowo daleko
    nie bedziesz ciagnal odpowietrzenia do komina, tylko zrobisz
    ladny komin jak masz na rysunku.
    Generalnie rob tak jak masz na rysunku.
    Pamietaj.
    Bo jedna sprawa to odpowietrzenie szamba, a inna to odpowietrzenie
    pionu kanalizacji.

    Ale tu to Jackarre wymiata.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2012-09-13 12:01:03
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Generalnie rob tak jak masz na rysunku.
    >
    > Pamietaj.
    >
    > Bo jedna sprawa to odpowietrzenie szamba, a inna to odpowietrzenie

    I tak zrobie, te troche gazow, ktore zgromadza sie w kominku pod samym wylazem, to
    same wyjda przez nieszczelnosci. Piony kanalizacyjne mam odpowietrzone.
    Ale to co pisze qlphon i Tomek, to nie jest tak, kominki na dachu nie odpowietrzaja
    szamba, po nie maja z nim polaczenia, na drodze sa przeciez wszedzie syfony i gazy z
    szamba do kominka na dachu nie przedostana sie. Na dachu napowietrza sie kanalize,
    gdyby ich nie bylo, to jesli na parterze spusci sie wode, to na poddaszu powysysa
    wode z syfonow

  • 6. Data: 2012-09-13 12:04:24
    Od: adam <a...@w...pl>

    A w ogole, to jaka powinna byc srednica odpowietrzenia, gdzies wyczytalem, ze jesli
    na wlocie do szamba jest fi 160, to odpowietrzenie trzeba robic tez 160. Ja mam
    ochote zrobic 50, ze wzgledu na koszt.

  • 7. Data: 2012-09-13 20:49:26
    Od: Kaz Deb <k...@g...pl>

> [...]
    Na dachu napowietrza sie kanalize, gdyby ich nie bylo, to jesli na parterze spusci
    sie wode, to na poddaszu powysysa wode z syfonow

    Przecież syfony są ale na wlotach do kanalizacji. Pion jest "czysty" od
    szamba do kominka.

    Kazek

  • 8. Data: 2012-09-13 23:50:21
    Od: a...@w...pl

    > Przecież syfony są ale na wlotach do kanalizacji. Pion jest "czysty" od
    >
    > szamba do kominka.

    Zgadza sie, cos mi sie pomerdalo

  • 9. Data: 2012-09-14 09:36:49
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > jaka powinna byc srednica odpowietrzenia,
    > gdzieś wyczytalem, ze jesli na wlocie do szamba jest fi 160, to
    > odpowietrzenie trzeba robic tez 160.
    > Ja mam ochote zrobic 50, ze wzgledu na koszt.

    nie, no pewnie... oszczędności najważniejsze... tu możesz nawet kilka zł na
    metrze zaoszczędzić...
    pięćdziesiątka nawet jednego kibla w czasie spuszczania wody prawidłowo nie
    obsłuży...

    w domku 1-rodzinnym, setka na pion to chyba minimum

  • 10. Data: 2012-09-15 21:41:36
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2012-09-14 09:36, qlphon pisze:

> [...]
    > nie obsłuży...
    >
    > w domku 1-rodzinnym, setka na pion to chyba minimum

    Takie odpowietrzenie szamba jest po to żeby odprowadzić gazy, które
    szambo wytwarza. Nie wiem ile jest tych gazów, nie jestem chemikiem, ale
    wydaje ni się że szambo nie produkuje ich aż tyle, żeby ze zbiornika 12
    m3 rura fi 50 nie dawała rady.

    z Jamala leci rura chyba fi 800, jeśli jak piszesz z każdego domku
    trzeba by dać setkę, to ruskie idą z torbami;) a ja swoje odpowietrzenie
    kieruję do swojej kotłowni:):)