  • 1. Data: 2016-04-05 21:44:43
    Temat: Szerokość drogi do domu
    Od: JanuszWo <j...@t...pl>

    Mam możliwość/mogę/muszę poprowadzić po swojej rolnej działce drogę do
    siedliska/domu. Od nieutwardzonej gminnej drogi potrzebuję wykonać od 100
    do 80 metrów.
    Według tego, co znalazłem w necie musi to być droga o szerokości 4,5
    metra. Albo jeszcze lepiej 5 metrów. Ale nikt nie ma tak szerokiej drogi.
    Bramy tej szerokości są drogie, nie widziałem takiej szerokości chyba
    nigdzie poza sklepami. Nawet moi znajomi, którzy zbudowali sobie dom w
    tym roku mają drogę do domu maksimum 3 metry.
    Jak szeroka powinna być droga do domu/siedliska? Dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2016-04-05 22:11:51
    Temat: Re: Szerokość drogi do domu
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-04-05 o 21:44, JanuszWo pisze:
> [...]
    > tym roku mają drogę do domu maksimum 3 metry.
    > Jak szeroka powinna być droga do domu/siedliska? Dzięki za odpowiedzi.

    A jaka jest szerokość drogi nadrzędnej, tej gminnej?
    Jakiś czas temu spece od dróg powiatowych zwrócili mi uwagę, że bez
    sensu w warunkach zabudowy nakazano mi robić drogę o szerokości 6m skoro
    nadrzędna droga powiatowa ma jedynie 4m.
    Przepisu nie podali i nie wiem gdzie szukać, ale zapis wydaje się sensowny.

  • 3. Data: 2016-04-05 22:20:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 kwietnia 2016 21:44:44 UTC+2 użytkownik JanuszWo napisał:
> [...]
    > tym roku mają drogę do domu maksimum 3 metry.
    > Jak szeroka powinna być droga do domu/siedliska? Dzięki za odpowiedzi.

    § 14 [Dojście, dojazd]
    1.
    Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić
    dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do
    przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony
    przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni nie może być
    mniejsza niż 3 m.
    2.
    Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu
    pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą
    ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów.
    3.
    Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą
    spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.

    ale:
    jesli tak wydzielisz grunt ze dzialka budowlana bedzie w ksztalcie L to ten dojazdowy
    fragment moze byc dowolnej szerokosci np. 3m. Bo to nie bedzie droga tyko dzialka.

    Natomiast przy 100m namawialbym na szer. 5m bo wtedy miną sie dwa samochody, a na tak
    długiej drodze bedzie to sie zdarzac.

    b.

  • 4. Data: 2016-04-06 07:28:41
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > tym roku mają drogę do domu maksimum 3 metry.
    > Jak szeroka powinna być droga do domu/siedliska? Dzięki za odpowiedzi.
    Zrob min. 5m będzie dobrze przy tej długości.
    Co ma brama do szerokości drogi?

  • 5. Data: 2016-04-06 13:33:10
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    Miałem kiedyś działkę około 250 m długości,która musiała mieć drogę na całej
    długości. Dałem sobie 6 metrów.A co!
    Liczę:
    ogrodzenie (na mojej ziemi plus miedza za nim)-0,4 m
    media(prąd)- 1 m
    jezdnia- mniej niż 3 m się nie da.
    media- woda i ew kanaliza mniej niż 2 m się nie da,bo- jak by co- to dół musi być 1,5
    m głęb.
    Możesz Sobie policzyć inaczej.Ja nie żałowałem tak szerokiej drogi.Nowy właściciel
    też jej nie zmniejszył.
    pozdrowienia. abomito

  • 6. Data: 2016-04-06 13:47:41
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-04-05, o godz. 13:20:17
    Budyń <b...@r...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Natomiast przy 100m namawialbym na szer. 5m bo wtedy miną sie dwa
    > samochody, a na tak długiej drodze bedzie to sie zdarzac.

    Tak, mam działkę w kształcie L, ten sam problem, ok. 80 m do gminnej.
    Próbowałem walczyć w gminie, powiedziała mi szczerze, że mogę sobie
    próbować mniej, ale w starostwie i tak mi odrzucą wniosek o PNB.

    "Droga" ma mieć min. 5m (j.w.), ale to nie znaczy że jezdnia ma mieć 5m,
    mnie narysował arch. bodaj ~2m, a resztę jako ~ogrodnicze tzn. odliczył
    chyba od wyłączenia z prod. rolnej bym nie przekroczył wymogów i nie
    zapłacił od wyłączenia (jakieś krzewy narysował po bokach itp.).

  • 7. Data: 2016-04-06 14:27:48
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Jeszcze raz:
    Teraz -w mieście- mam ulicę szerokości 3,5 metra.
    Prąd- na powietrzu,żerdzie na prywatnym gruncie.
    Reszta mediów-pod asfaltem.Jakakolwiek zmiana/usterka zamyka ulicę.
    Na szczęście nie jest ślepa.Wjazd też mam 3,5 metra.Dowóz- tylko
    dostawczakiem i to ostrożnie.A ja tam dom budowałem.
    A jak fajnie wyglądają mijanki!!!

  • 8. Data: 2016-04-06 20:18:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 5 Apr 2016 13:20:17 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > Natomiast przy 100m namawialbym na szer. 5m bo wtedy miną sie dwa
    > samochody, a na tak długiej drodze bedzie to sie zdarzac.

    IMO wystarczy mijanka gdzieś po drodze, o ile jest dobra widoczność. Jeśli
    to jest faktycznie jego własna droga dojazdowa, to tylko niepotrzebnie się
    wykosztuje na utwardzenie 5 metrów na całej długości.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2016-04-06 20:59:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 kwietnia 2016 20:18:47 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > IMO wystarczy mijanka gdzieś po drodze, o ile jest dobra widoczność. Jeśli
    > to jest faktycznie jego własna droga dojazdowa, to tylko niepotrzebnie się
    > wykosztuje na utwardzenie 5 metrów na całej długości.

    a kto pisał o utwardzeniu całosci? 2,5 wystarczy, a mijac sie mozna zjezdzajac na
    bok, mamy tak na osiedlu i ni ema z tym problemu. Ale 5m od plota do plota musi byc.

    b.