  • 1. Data: 2016-04-06 11:29:48
    Temat: Kuchenka gazowa a rodzaj gazu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Lat temu trochę w Polsce było trochę różnych "gazów". Kupując kuchenkę
    gazową czy jakiś piec, należało brać z dyszami odpowiednimi do gazu,
    jaki był w miejscu instalacji.

    Teraz w sklepach internetowych nie widzę określenia gazu.

    Czy już wszędzie w Polsce jest jednolite zasilanie gazowe, i tylko
    kupując kuchenkę pod propan-butan z butli, trzeba to mieć na uwadze?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2016-04-06 11:50:20
    Temat: Re: Kuchenka gazowa a rodzaj gazu
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 06.04.2016 o 11:29, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Czy już wszędzie w Polsce jest jednolite zasilanie gazowe, i tylko
    > kupując kuchenkę pod propan-butan z butli, trzeba to mieć na uwadze?

    Kupowałem ostatnio kuchnię Amica.
    Był dołączony drugi komplet dysz na propan-butan.

  • 3. Data: 2016-04-06 12:10:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Czy już wszędzie w Polsce jest jednolite zasilanie gazowe, i tylko
    > kupując kuchenkę pod propan-butan z butli, trzeba to mieć na uwadze?

    Tak własnie jest -- nie ma zaazotowanego, nie ma miejskiego (świetlnego).
    Jest praktycznie stuprocentowy metan (pomijając szwindele ze zmniejszaniem
    zawartości gazu w gazie przez dopompowanie powietrza, co kiedyś zdarzało
    się w niektórych rozdzielniach). Tylko płynny gaz z butli jest wyjątkiem.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2016-04-06 12:16:57
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2016-04-06 11:29, Adam wrote:
    > Lat temu trochę w Polsce było trochę różnych "gazów". Kupując kuchenkę
    > gazową czy jakiś piec, należało brać z dyszami odpowiednimi do gazu,
    > jaki był w miejscu instalacji.

    I nic się nie zmieniło. Trzeba wiedzieć, jaki gaz ma się w sieci
    (E, Lw czy Ls - dawniej odpowiednio GZ-50, GZ-41,5 i GZ-35)
    lub butli i pytać sprzedawcę urządzenia, do jakiego gazu ma
    ono dysze i czy ew. można je wymienić.

    --
    mrg

  • 5. Data: 2016-04-06 12:18:03
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2016-04-06 12:10, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tak własnie jest

    Bzdura. "Pierwszy z brzegu" dostawca:

    http://oferta.pgnig.pl/czym-jest-gaz-ziemny

    --
    mrg

  • 6. Data: 2016-04-06 12:28:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    marrgol pisze:

    > Bzdura. "Pierwszy z brzegu" dostawca:
    >
    > http://oferta.pgnig.pl/czym-jest-gaz-ziemny

    "Powyższa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu prawa i ma
    charakter wyłącznie promocyjno-informacyjny" -- o ile mi wiadomo,
    PGNiG po pełnym uruchomieniu stacji wzbogacania gazu w Grodzisku
    i w Odolanowie dostarcza już wszędzie gaz wysokometanowy (tu
    nazwany E). Już kilka lat temu donoszono mi o przełączeniu ostatniej
    sieci miejskiej na to paliwo. Mylę się? jest gdzieś jeszcze mała
    sieć zasilana z lokalnego źródła, a nie z krajowej sieci dystrybucji
    gazu? Gdyby tak było, to bym sie nawet ucieszył. Które miasto
    ma w sieci gaz zaazotowany lub powietrzne mieszanki wyższych
    węglowodorów? Jaki pierwszy z grzegu dostawca je obsługuje?

    Jarek

    --
    W naszej gazowni, oj dana, oj dana,
    Jest dużo gazu od samego rana.

  • 7. Data: 2016-04-06 13:49:59
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2016-04-06 12:28, Jarosław Sokołowski wrote:

    > "Powyższa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu prawa i ma
    > charakter wyłącznie promocyjno-informacyjny"

    Jasne. A ceny gazu zaazotowanego w aktualnej taryfie trzymają
    "tak sobie", z rozpędu.

    > -- o ile mi wiadomo,
    > PGNiG po pełnym uruchomieniu stacji wzbogacania gazu w Grodzisku
    > i w Odolanowie dostarcza już wszędzie gaz wysokometanowy (tu
    > nazwany E).

    PGNiG w Grodzisku i Odolanowie może i tak.

    > Już kilka lat temu donoszono mi o przełączeniu ostatniej
    > sieci miejskiej na to paliwo. Mylę się?

    No, niezła musi być z ciebie szycha, skoro ci donoszono.
    A czy się mylisz, że ci donoszono, to nie mam pojęcia... ;-)

> [...]
    > ma w sieci gaz zaazotowany lub powietrzne mieszanki wyższych
    > węglowodorów? Jaki pierwszy z grzegu dostawca je obsługuje?

    Choćby GAZ-SYSTEM S.A. ma "małą, lokalną" (obejmuje "tylko" trzy
    województwa) sieć gazociągów typu L.
    http://www.gaz-system.pl/strefa-klienta/system-przes
    ylowy/mapa-systemu-przesylowego/
    Jak ci mało, to sam "se wyguglaj" więcej.

    --
    mrg

  • 8. Data: 2016-04-06 14:07:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    marrgol pisze:

> [...]
    > http://www.gaz-system.pl/strefa-klienta/system-przes
    ylowy/mapa-systemu-przesylowego/
    > Jak ci mało, to sam "se wyguglaj" więcej.

    Gaz System jest operatorem gazociągów przesyłowych. Pytałem o sieci
    miejskie, *małe lokalne* (albo nawet duże), gdzie tak jak kiedyś to
    bywało, dostarczany jest niskokaloryczny gaz. W którym to mieście
    trzeba mieć teraz inne dysze?

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2016-04-06 17:53:33
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2016-04-06 14:07, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Gaz System jest operatorem gazociągów przesyłowych.

    No i? Uważasz, że w zasięgu gazociągów typu L nie ma odbiorców?

    > Pytałem o sieci
    > miejskie, *małe lokalne* (albo nawet duże), gdzie tak jak kiedyś to
    > bywało, dostarczany jest niskokaloryczny gaz.

    A dlaczego akurat o miejskie? Myślisz, że tylko w miastach używają
    kuchenek i pieców gazowych? OP zapytał "Czy już wszędzie w Polsce
    (a nie: w miastach w Polsce) jest jednolite zasilanie gazowe"
    - ty napisałeś, że tak, ja _pokazuję_, że nie.

    > W którym to mieście trzeba mieć teraz inne dysze?

    Skoro już koniecznie upierasz się przy samych miastach to np: Wschowa,
    Góra, Leszno, Rawicz, Nowy Tomyśl, Kościan, Jarocin - we wszystkich
    jest dystrybuowany gaz Lw (GZ-41,5). Zobacz sobie: http://msd.wsgaz.pl

    --
    mrg