  • 1. Data: 2016-04-08 12:34:05
    Temat: dzialka pod budowe - skrzynka z pradem jest, umowa jest, pradu nie chce - drogi prad budowlany
    Od: enty <f...@...pl>

    mam na dzialce budowlanej zrobiona juz skrzynke z pradem i kablem w
    srodku - zalatwialem to jakies 2 lata temu
    w umowie mam zawarty termin uruchomienia przylacza na 6.2016
    po przekroczeniu terminu zgodnei z umowa moga mi naliczac kare umowną za
    kazdy dodatkowy dzien - wychodzi ~100zl/miesiac
    budowe rozpoczynam wlasnie w czerwcu ale nie za bardzo widzi mi sie
    placic za prad budowlany - tak naprawde jest mi zbedny do czasu
    zakonczenia budowy
    czy znacie jakies sposoby aby to obejsc?

    --
    enty

  • 2. Data: 2016-04-08 14:11:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 8 kwietnia 2016 12:34:11 UTC+2 użytkownik enty napisał:
> [...]
    > placic za prad budowlany - tak naprawde jest mi zbedny do czasu
    > zakonczenia budowy
    > czy znacie jakies sposoby aby to obejsc?

    u nas nic nie naliczają - ale zawsze moga zacząc :)
    W mojej umowie stoi ze mnie wezwą na odbiór. No to czekam juz 5 rok, do chwili
    wezwania na odbiór płacic nie zamierzam :-)

    b.

  • 3. Data: 2016-04-10 13:09:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Apr 2016 12:34:05 +0200, enty <f...@...pl> wrote:
> [...]
    > placic za prad budowlany - tak naprawde jest mi zbedny do czasu
    > zakonczenia budowy
    > czy znacie jakies sposoby aby to obejsc?

    Mialem podobną sytuację ale 6 lat temu.
    Skrzynka została zrobiona ale nie planowałem jeszcze inwestycji i
    nie przyłączyłem tego. Po terminie w umowie straszyli mnie sądami. Z
    tego co pamiętam napisałem pismo z prośbą odstąpieniu od tych
    czynności z powodu trudnej sytuacji finansowej i planach pozbycia się
    nieruchomości. Sprawa po tym ucichła.

    Elektryk ostatnio mi radził, by na działkę wstawić jakąś altankę i
    wtedy można mieć o wiele tańsza taryfę "letniskową" 9pln opata stała
    + zużycie ale nie ma opłat za przesył.

    Wracakąc do tych pogróżek co dostałeś - 100 pln karty za każdy
    dzień??

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-04-11 11:22:21
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-04-08, o godz. 12:34:05
    enty <f...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > placic za prad budowlany - tak naprawde jest mi zbedny do czasu
    > zakonczenia budowy
    > czy znacie jakies sposoby aby to obejsc?

    Sytuacja podobna, obok mieszka ojciec, budowa się rozwlekła.

    Prawdopodobnie zrobiłem błąd nie wypowiadając umowy o przyłącze od razu
    po uzyskaniu PNB (do którego musiałem mieć umowę). Drugi błąd to
    określenie zbyt wczesnego terminu wykonania przyłacza - bodaj za dwa
    lata, ale nie wiem czy m0ożna było wpisac dalszą datę.

    A teraz tak. Ogólnie w moim ZE było tak, że robili przyłacze i nie
    upominali się o podpisanie docelowej umowy - tak zostałem /kątem oka/
    poinstruowany w BOK. Oczywiście zdawałem sobioe sprawę, że takie info
    na gębę może mnie wyprowadzić na manowce. No ale.

    Minęło 2 lata od terminu ustalonego w umowie, przyszedł nowy dyrektor i
    "przełożył wajchę" - pogonić maruderów. Dostałem pismo, złożyłem prośbę
    o przedłużenie (okres zimnowy) i dostałem do końca maja '16. (jakieś ~3
    miechy odroczenia).

    Mam co prawda w umowie taki fragment~: "niniejsza umowa obowiązuje do
    dnia 30.03.2015" - myślę że mógłbym napisac spadać na drzewo, ale to
    już teraz nie ma sensu (wpiszą w papiery? i potem będę się bujał x
    lat?). Mam mieć podpisany aneks (zamiast 11kW mocy, coś mniej - i prąd
    jakiś "działkowy") - chyba kierownik ZE mi to potwierdził, a potem mogę
    wrócić na 11Kw (zapłacone).

    Jestem w trakcie kopania rowu (80m), koparka 5zł/m na 70 cm, z
    zasypaniem 6 zł. Dojazd gratis (~3-4 km).