  • 1. Data: 2016-04-09 16:41:37
    Temat: Stary garaż z betonowym dachem
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Podpowiedzcie proszę, czym zabezpieczyć od wewnątrz stary garaż z
    cieknącym (do niedawna) dachem.
    Kupiłem niedawno, okazyjnie, stary, betonowy garaż. W środku ciekło,
    więc pokrycie dachu wymieniłem (latem zeszłego roku) i teraz już nie
    cieknie. Niestety, betonowe "ceowniki" (bloczki o szerokości ok 0.5 m i
    przekroju C) tworzące sufit są dość mocno skorodowane, przy okazji
    wymiany pokrycia dachu zostały uszczelnione (szpary między nimi), nic w
    tej chwili nie cieknie, w środku jest sucho, ale wciąż z sufiu sypią się
    drobinki betonu. Nie widać luźnych kawałków, tj. nie da się mechanicznie
    usunąć jakichś zwisających strzępów itd. Drobinki sa niewielkie, nie
    uszkadzają lakieru, ale ich obecność na szybie uniemożliwia używanie
    wycieraczek bez jej porysowania, co mnie niezmiennie wkurza. Samochodem
    i motocyklem, które tam trzymam, jeżdżę okazjonalnie (na codzień używam
    innego auta), ale to fajny i drogi klasyk i serce boli, że coś się nań
    sypie. Motocykl stoi pod przykryciem, więc problem go nie dotyczy.
    Pomalowałem cały sufit gruntem silikonowym, dwukrotnie, trochę pomogło,
    ale są miejsca, w których nadal się sypie. Może jest jakaś farba, którą
    da się nanieść (najlepiej rozpylaczem), która zwiąże te luźne fragmenty?
    Jakiś klej? Próbowałem uszczelniania od środka silikonem, ale
    posmarowałem tylko szczeliny między "ceownikami", a sypie się z całej
    powierzchni elementów, które mają mnóstwo szpar i porowatą powierzchnię.

    Podpowiecie coś?

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2016-04-09 18:32:31
    Temat: Re: Stary garaż z betonowym dachem
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 16:41:54 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:
> [...]
    > posmarowałem tylko szczeliny między "ceownikami", a sypie się z całej
    > powierzchni elementów, które mają mnóstwo szpar i porowatą powierzchnię.

    malowanie to dobra metoda na związanie luźnych elemetów. No ale jesli sie nie spradza
    podwieś pod sufitem jakąś plandekę i tyle.

    b.

  • 3. Data: 2016-04-09 18:43:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-09 o 16:41, Yogi(n) pisze:

    > z sufiu sypią się
    > drobinki betonu.
    Ja bym proponował wziąć myjkę ciśnieniową typu Karcher i wyszprycować
    porządnie sufit. Co ma odpaść odpadnie i będzie spokój na parę lat.
    Pomalowanie gruntem albo jakąkolwiek farbą nadająca się na beton
    dodatkowo poprawi sytuacją.
    Jacek

  • 4. Data: 2016-04-09 21:13:00
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 18:43:05 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Ja bym proponował wziąć myjkę ciśnieniową typu Karcher i wyszprycować
    > porządnie sufit. Co ma odpaść odpadnie i będzie spokój na parę lat.

    O właśnie. A na to dałbym siatkę na kleju. Nic się nie będzie sypać - najwyżej pół
    sufitu odpadnie jeśli on taki lichy ;)

    PS co to za klasyk?

    --
    bajcik

  • 5. Data: 2016-04-10 17:19:21
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 21:13:01 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
> [...]

    A ja bym zrobił "gładź" tylko z betonu

  • 6. Data: 2016-04-11 00:19:52
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" <g...@g...com> napisał w
    wiadomości news:4481b846-e831-4f85-9779-f947d7971bea@googlegrou
    ps.com...

    > PS co to za klasyk?

    Mini cooper z lat osiemdziesiątych.
    Pomysł z myjką nie jest zły, boję się tylko, że sprzątanie a potem
    suszenie zajmie parę tygodni ;-(

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2016-04-11 09:36:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-11 o 00:19, Yogi(n) pisze:
    > Pomysł z myjką nie jest zły, boję się tylko, że sprzątanie a potem
    > suszenie zajmie parę tygodni
    Bez jaj. Jak zrobisz to w czasie ciepłej i suchej pogody, to wyschnie
    migiem. Co do sprzątania to zależy od indywidualnej wydajności.
    U mnie zwykle jest 1 w skali od 0-10. Jak mnie żona zmotywuje to w
    porywach osiągam 7 ;-)
    Jacek