  • 1. Data: 2011-07-14 10:07:59
    Temat: Szkielecik
    Od: "dk666" <h...@s...pl>

    Mam altankę, która stoi na działce z czasów chyba Stalina. Budował ją
    człowiek, który znał się na rzeczy i to z dostępnych na tamten czas
    materiałów.
    Altanka jest już jednak zdecydowanie do odnowienia a nie chcę tego robić za
    pomocą gazety i kilku zapałek. Wiem, że sam szkielet jest z grubych belek z
    tym, że te, które są na dole są częściowo przegnite i teraz pytanie bo ktoś
    ze starszych działkowiczów "impregnuje" sobie np. werandę czy też szkielet
    zmutowanej szklarni, zużytym olejem samochodowym. Co Wy o tym myślicie? Czy
    tak można i czy zastosowanie to ma sens? Jakie mogą być tego efekty?

  • 2. Data: 2011-07-14 10:36:05
    Temat: Re: Szkielecik
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 14.07.2011 12:07, dk666 wrote:ak można i czy zastosowanie to
    > ma sens? Jakie mogą być tego efekty?

    pare osob potwierdzalo, ze niemal zadne

  • 3. Data: 2011-07-14 10:48:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:07:59 +0200, dk666 napisał(a):

> [...]
    > zmutowanej szklarni, zużytym olejem samochodowym. Co Wy o tym myślicie? Czy
    > tak można i czy zastosowanie to ma sens? Jakie mogą być tego efekty?

    Swieze drewno mozesz napuszczac olejem lnianym do momentu, kiedy nie
    przestanie go wchlaniac. A na to lakier. Ale pewnie sa lepsze sposoby :>

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-07-14 12:27:15
    Od: "dk666" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Swieze drewno mozesz napuszczac olejem lnianym do momentu, kiedy nie
    > przestanie go wchlaniac. A na to lakier. Ale pewnie sa lepsze sposoby :>

> [...]

    Ciekawie brzmi z tym olejem a coś więcej możesz napisać?

  • 5. Data: 2011-07-14 15:13:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 14:27:15 +0200, dk666 napisał(a):

    > Ciekawie brzmi z tym olejem a coś więcej możesz napisać?

    Wiesz, ja to znam z dzialki zupeknie niezwiazanej z budowlanka. Olej lniany
    jest olejem schnacym, wiec wpuszczenie go w drewno nie powoduje, ze
    powierzchnia robi sie tlusta czy lepka. Wcierasz powoli, etapami, az do
    przesycenia grubej warstwy i takie drewno jest potem odporne na
    zawilgocenie.
    Czystego oleju mozna wpuscic wiecej niz pokostu, bo pokost ma dodatki
    przyspieszajace schniecie i powodujace, ze na powierzchni drewna wytwarza
    sie blona.

    Ale bardzo mozliwe, ze dedykowane preparaty typu "Drewnochron" beda
    skuteczniejsze i dadza duzo lepsza trwalosc.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2011-07-15 06:02:41
    Od: "dk666" <h...@s...pl>

> [...]
    >
    > Ale bardzo mozliwe, ze dedykowane preparaty typu "Drewnochron" beda
    > skuteczniejsze i dadza duzo lepsza trwalosc.

    Powiem wprost. To co mówisz jest bardzo ciekawe i nie wątpię, że spróbuję
    tego chociaż na razie i tak tylko w formie eksperymentu.

    Reasumując ... dzięki.

  • 7. Data: 2011-07-15 08:51:42
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Stary olej jest bez sensu:
    1 nieskuteczny
    2 toksyczny
    3 w razie pożaru gwarantuje szybkie spaleni całości bez szans na gaszenie
    4 szkodliwy dla środowiska
    Miałem kilkadziesiąt metrów płotu "zaimpregnowanego" starym olejem,
    drugie tyle było pomalowane rozcienczonym abizolem i jeszcze kawałek był
    z surowych desek. Po płocie bez impregnacji i po tym z olejem nie ma już
    śladu, bo zgniły, a ten z abizolem jeszcze stoi ale jego dni są policzone.
    Jacek

  • 8. Data: 2011-07-15 13:52:19
    Od: "dk666" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > surowych desek. Po płocie bez impregnacji i po tym z olejem nie ma już
    > śladu, bo zgniły, a ten z abizolem jeszcze stoi ale jego dni są policzone.

    A jak długo miałeś ten płot? Tj ile lat i z jakiego drewna?

  • 9. Data: 2011-07-15 19:12:32
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Płot z drewna sosnowego. 1985 rok budowy.
    Jacek