  • 211. Data: 2010-12-15 14:07:38
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > No chyba że chciałbyś para-socjalizmu

    Ja nie chciałbym soclizmu w ogóle!
    Socjalizm to system degenerujacy społeczeństwa, niewolniczy a skrajny soc to
    faszyzm.

  • 212. Data: 2010-12-15 14:15:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jpihg6ptilmnb8q9f9fhbte0945o8pm17g@4ax.
    com...

    > A dlaczego? Szwajcaria tak zrobiła na poziomie federacji i jakoś jej
    > waluta (a i sam kraj) ma się całkiem nieźle.

    Nie wiedziałem, że Szwajcaria tak zrobiła. Ale ad hoc mam na to taką
    propozycję wytłumaczenia: Szwajcaria ma zaspokojone wszystkie potrzeby
    infrastrukturalne. Nie wiem na co jest przeznaczany budżet samorządowy w
    Szwajcarii - głównie na socjal? Jeśli tak, to zakaz zadłużania nie prowadzi
    do spowolnienia rozwoju podstawowej infrastruktury, bo ona się już nie musi
    co do zasady rozwijać, albo ten rozwój nie wpływa już istotnie na dalszą
    poprawę jakości życia. A w pl jest zgoła inaczej.

  • 213. Data: 2010-12-15 14:27:38
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A w pl jest zgoła inaczej.

    U nas infrastruktury nie ma i za socjalizmu jaki mamy się jej nie doczekasz.
    Potrzebny jest silny rozwój gospodarczy.
    Można zrobić jak w RFN po wojnie, gdzie Ludwig Erhardt wprowadził wolny
    rynek i niemcy ruszyły z kopyta... ile jest dziś tam dróg wiadomo.
    Dziś tak szybko jak niegdyś RFN rozwijają się Chińczycy...

    Polsce dziś potrzebny jest wolny rynek do rozwoju. Wtedy za 20 lat można się
    karmić socjalem i znów tonąć ;-)