  • 1. Data: 2010-06-28 11:34:21
    Temat: Trawa na gruzie/starym tynku
    Od: "Gtk" <F...@s...com.net>

    Witam,

    Czy jest to możliwe, aby na gruzie (w zasadzie stary tynk cementowo-wapienny
    pochodzący ze skutych ścian) wysiać trawę i żeby ona wyrosła na tym podłożu
    czy koniecznie trzeba wysypać na to warstwę "zwykłej" ziemi ?
    Na podwórku miałem dosyć duże zaglębienie (3x3 m, głębokośc ok. 40 cm),
    które uzupełniłem materiałem pochodzącym z remontu, i zastanawiam się jak
    zazielenić ten obszar (wokół jest trawa). Jest to część użytkowa, czasami
    będzie parkował tam samochód, więc żadne rabatki nie wchodzą w grę :).
    Może jakiś magiczny nawóz ? Podejrzewam że problemem ze wzrostem może być
    PH, ale nie znam się :)
    Pomóżcie proszę !

    Pozdrawiam,

    GTK

  • 2. Data: 2010-06-28 14:25:01
    Temat: Re: Trawa na gruzie/starym tynku
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 13:34:21 +0200, Gtk napisał(a):

> [...]
    > będzie parkował tam samochód, więc żadne rabatki nie wchodzą w grę :).
    > Może jakiś magiczny nawóz ? Podejrzewam że problemem ze wzrostem może być

    Na gruzie dobrze rosną tylko pokrzywy i łopian.

  • 3. Data: 2010-06-28 15:19:52
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    i jeszcze skrzyp i perz ;-)
    Jacek

  • 4. Data: 2010-06-28 19:39:08
    Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu>

  • 5. Data: 2010-06-28 19:50:40
    Od: "viena" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >i jeszcze skrzyp i perz ;-)

    Nie wiem jak się ma sprawa ze starym tynkiem cementowo-wapiennym, ale u nas
    było kiedyś gruzowisko po wyburzonym domu. Gruz został wyrównany i z czasem
    na to miejsce sama wysiała się trawa, która rosła obok, na tyle nawet, że
    mogliśmy kosić tam kosiarką. W miarę jak koszenie było reguralne to chwasty
    znikały. Dzisiaj rośnie tam taka naturalna łąka: trawa, mlecze i
    koniczyna.Tylko to wszystko trwało kilka lat. Gdybym dzisiaj musiała borykac
    się z takim gruzem to jednak nawiozłabym trochę ziemi (nie musi być gruba
    warstwa) i zasiała trawę.
    Pozdrawiam. Viena.

  • 6. Data: 2010-06-29 06:21:55
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > cementowo-wapienny pochodzący ze skutych ścian) wysiać trawę i żeby ona
    > wyrosła na tym podłożu czy koniecznie trzeba wysypać na to warstwę

    Hejka. Nawet po wysypaniu warstwy "zwykłej" ziemi nie ma gwarancji, że
    będzie tam chciała rosnąć trawa w formie zwartej murawy.
    Pozdrawiam sztucznie Ja...cki

  • 7. Data: 2010-06-29 07:28:46
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Hejka. Nawet po wysypaniu warstwy "zwykłej" ziemi nie ma gwarancji, że
    > będzie tam chciała rosnąć trawa w formie zwartej murawy.
    Ja miałem jakies 3x3 m2 betonu w ogródku i zwyczajnie go pokruszyłem,
    wywaliłem, wybrałem ziemię, wrzuciłem gruz, zasypałem wybraną ziemią i
    rośnie. Warstwa ziemi max 10 cm. Trzeba uważać, bo ziemia szybciej w tym
    miejscu się wysusza.

    Tomasz

  • 8. Data: 2010-06-29 12:52:08
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]