  • 1. Data: 2010-06-29 09:16:04
    Temat: Zywoplot na mapach
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Czesc,
    posadzilem zywoplot na zewnatrz mojego ogrodzenia, czyli na terenie
    gminy. Chcialbym jednak w miare mozliwosci zabezpieczyc go przed
    planowym zniszczeniem, w rodzaju zakopywania kabla telefonicznego albo
    swiatlowodu. Dlatego chcialbym zywoplot naniesc na mapy geodezyjne -
    wtedy w razie czego projektant bedzie musial go uwzglednic i byc moze
    wybierze druga strone ulicy albo inna trase.
    Nie wiem tylko, kiedy i jak taki zywoplot mozna na mapy naniesc. Macie
    doswiadczenie w takich sprawach?
    Piotr

  • 2. Data: 2010-06-29 09:26:41
    Temat: Re: Zywoplot na mapach
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > wybierze druga strone ulicy albo inna trase.
    > Nie wiem tylko, kiedy i jak taki zywoplot mozna na mapy naniesc. Macie

    Mówiłeś gminie że będziesz sadził żywopłot na ich terenie?
    Jeśli nie to lepiej nie idź do nich.
    Jeśli tak to gmina i tak swoje wie i poprowadzi inwestycje przez jej
    własny żywopłot. Twoja własność sie kończy wraz z granicami działki a
    odpowiedzialność 2m dalej.

  • 3. Data: 2010-06-29 09:43:32
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 29 Cze, 11:26, Osadnik <o...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Jeśli tak to gmina i tak swoje wie i poprowadzi inwestycje przez jej
    > własny żywopłot. Twoja własność sie kończy wraz z granicami działki a

    Dziekuje za ciagniecie watku, chod nie odpowiedziales na moje pytanie.
    Mapami nie zajmuje sie chyba gmina, tylko urzad kartograficzny (czyli
    panstwowy, nie samorzadowy). Natomiast co do usuwania drzew i krzewow
    to gmine obowiazuja takie same przepisy jak kazdego wlasciciela. W
    dodatku inwestycja, o ktorej mowie, nie musi byc gminna. Wiec jesli
    inwestor bedzie musial zdobyc pozwolenie na usuniecie ilus tam
    krzewow, to moze go to sklonic do innych rozwiazan. Nie mowie, ze
    skloni, ale nic wiecej zrobic nie moge.
    Piotr

  • 4. Data: 2010-06-29 10:27:22
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    >inwestor bedzie musial zdobyc pozwolenie na usuniecie ilus tam
    >krzewow, to moze go to sklonic do innych rozwiazan. Nie mowie, ze

    Ja mysle ze jak posadzisz zywopłot na terenach gminnych to gmina moze
    domagac się abyc go usunoł na swoój koszt.
    a czy wycinka żywo[płotu wymaga pozwoleń dla inwestora?
    Posadz żywopłot normalnie w granicach swoj dziłaki i unikniesz problemów.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-29 13:23:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Twoja własność sie kończy wraz z granicami działki a odpowiedzialność 2m
    >dalej.

    skąd ci sie te 2 metry wzięły? bo czuje tu jakąś bzduro-legende :)

    a co do naniesienia żywopłotu na mape - zleca sie geodecie naniesienie go na
    mape, tak jak przyłącza, cokolwiek. Geodety nie interesuje legalnosc tego co
    w terebnie a stan faktyczny więc skasuje - i wrysuje :)

    b.

  • 6. Data: 2010-06-29 13:34:06
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 29 Cze, 15:23, Budyń <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > mape, tak jak przyłącza, cokolwiek. Geodety nie interesuje legalnosc tego co
    > w terebnie a stan faktyczny więc skasuje - i wrysuje :)

    Tak wlasnie przypuszczalem, ze geodeta stwierdza tylko stan faktyczny.
    Chodzi mi o to, jakie krzewy (wielkosc, wiek) kwalifikuja sie do tego,
    zeby je naniesc na mape.
    Piotr

  • 7. Data: 2010-06-29 13:45:43
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Uzytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wybierze druga strone ulicy albo inna trase.
    > Nie wiem tylko, kiedy i jak taki zywoplot mozna na mapy naniesc. Macie

    Sadzac na nie swoim popelniasz co najmniej nietakt.
    To jakies nowe "ziebrackie" prawo rodem z kaczystanu.
    Co powiesz gdy gmina na twoim gruncie zasieje podagrycznik,
    oset, perz i inne chwasty?
    Podniesiesz raban! Nie czyn drugiemu co Tobie nie mile.
    Licz sie z wzajemnoscia.
    Gdybys tak wlazl z kopytami na grunt innej osoby fizycznej?
    Prawdopodonie - brona w plecach.
    Zlikwiduj swoja glupote (nazwijmy to umownie "bledem) i nie pytaj
    wiecej jak sie obronic porzed konsekwencjami czynu niegodnego
    obywatela panstwa prawa (w szczególnosci - prawa wlasnosci).

    Pozdrawiam ostrzegawczo
    skryba

  • 8. Data: 2010-06-29 14:05:58
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 29 Cze, 15:45, "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:762661d5-a119-4495-bd2b-6c8d9c400234@
    s9g2000yqd.googlegroups.com...

    > Sadzac na nie swoim popelniasz co najmniej nietakt.

    Posadzilem na terenie gminy, czyli wspolnym (gmina nie jest osobą
    fizyczna, własnosc gminy nie jest własnoscia prywatna), podnoszac jego
    estetyke. Poniewaz jest to przed moim plotem, podpada pod "utrzymanie
    porzadku na terenie przyleglym do posesji". Na podobnej zasadzie
    ludzie utrzymuja trawniki przed swoim plotem, choc to "nie ich".
    Dalsza czesc Twojego posta jest mieszanina jakichs politycznych
    obsesji i inwektyw. Nie znam się ani na jednym, ani na drugim, wiec
    nie odpowiadam.

  • 9. Data: 2010-06-29 14:31:40
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Piotr napisał:
> [...]
    > estetyke. Poniewaz jest to przed moim plotem, podpada pod "utrzymanie
    > porzadku na terenie przyleglym do posesji".

    Ale gadasz głupoty.... Gmina i własność wspólna ROTFL, więc, jeśli jest
    własnością wspólną mogę iść do wójta i zajumać mu biurko ? lub
    posadziłeś na własności również innych, ergo złamałeś ich prawo własności.
    Ręce opadają. Myślę, że chciałbym byś był moim sąsiadem i to :
    "utrzymanie porządku na terenie przyległym do posesji" obligowałoby cie
    do koszenia mojego trawniczka :)
    A jak gmina sprzedaje działki to powinna odpalić ci coś z tego ?

    Na podobnej zasadzie
    > ludzie utrzymuja trawniki przed swoim plotem, choc to "nie ich".
    Bo chcą mieć ładnie, co nie znaczy, że jak przyjdą panowie z wodociągów
    czy kanalizacji nie będą mieli prawa tych trawniczków rozpieprzyć.
    Wlazłeś z buciorami na cudze i chciałbyś rządzić. Weź się zastanów.

    Przy okazji Orlen też nie jest osobą fizyczną, więc nie ma prawa
    własności ?

    Może jednak dobrze, że nie jesteśmy sąsiadami, czego i innym życzę
    rafał

  • 10. Data: 2010-06-29 14:42:16
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 29 Cze, 16:31, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    >   Na podobnej zasadzie> ludzie utrzymuja trawniki przed swoim plotem, choc to "nie
    ich".

    > Bo chc mie adnie, co nie znaczy, e jak przyjd panowie z wodoci g w
    > czy kanalizacji nie b d mieli prawa tych trawniczk w rozpieprzy .

    Ja tez chce miec ladnie i jak trzeba bedzie pod tym zywoplotem cos
    zrobic, to nie bede mial do niego zadnego prawa - przeciez wiem o tym.

    > Wlaz e z buciorami na cudze i chcia by rz dzi . We si zastan w.

    Po co ta agresja? Nie "wlazlem z buciorami", tylko posadzilem
    zywoplot. Czym to sie rozni od trawniczka? Czym to sie rozni od
    koszenia zielska przed wlasnym plotem?

    > Mo e jednak dobrze, e nie jeste my s siadami, czego i innym ycz
    > rafa
    A ja zycze wiecej spokoju ducha i pogodnego spojrzenia na swiat.
    Piotr