  • 1. Data: 2020-02-28 13:30:27
    Temat: Tuja Brabant
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Na wiosnę 2019 roku posadziłem sadzonki tui Brabant.
    Przez cały rok nic nie urosły ale były zielone.
    Dzisiaj, czyli po roku czasu wyglądają jak uschnięte, patrz
    link.
    https://www.dropbox.com/s/eexllyx01zaxzad/20200227_0
    93346.jpg?dl=0

    Zamierzałem je wyrwać i na tym miejscu posadzić teraz,
    wiosną coś innego.
    Proszę o poradę, czy to jest naturalny stan tui i za chwilę
    się zazieleni, czy póki czas na sadzenie czegoś nowego
    zlikwidować te rachityczne roślinki?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2020-02-28 14:12:33
    Temat: Re: Tuja Brabant
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 28 Feb 2020 13:30:27 +0100, Tomasz pisze:
> [...]
    > Proszę o poradę, czy to jest naturalny stan tui i za chwilę
    > się zazieleni, czy póki czas na sadzenie czegoś nowego

    Jeśli są wyraźnie brązowe/przyschnięte, to nie jest to naturalny stan.
    Z tego zdjęcia jakoś nie bardzo mogę odczytać jak bardzo są brązowe. Te
    na pierwszym planie nie wyglądają tragicznie, dalej jest chyba gorzej.
    Mogą odbić, ale gwarancji nie ma.

    Lato było suche, nie brakowało im wody? Iglaki reagują na suszę
    z opóźnieniem, więc jeśli wizualnie widać jej skutki, to może być już za
    późno.

    k.

  • 3. Data: 2020-02-28 14:57:02
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2020-02-28 o 14:12, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    > Z tego zdjęcia jakoś nie bardzo mogę odczytać jak bardzo są brązowe. Te
    > na pierwszym planie nie wyglądają tragicznie, dalej jest chyba gorzej.

    80% roslinek wygląda tak:
    https://www.dropbox.com/s/jgny76xoh0l8smt/20200228_1
    44655.jpg?dl=0

    a 20% tak:
    https://www.dropbox.com/s/dtyt6579qnu81no/20200228_1
    44709.jpg?dl=0

  • 4. Data: 2020-02-28 15:13:08
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 28 Feb 2020 14:57:02 +0100, Tomasz pisze:

    > 80% roslinek wygląda tak:
> [...]

    Jedne i drugie chyba nie są zdrowe, ale nawet te gorsze wyglądają na
    takie, które może jeszcze coś być *przy właściwej pielęgnacji*.
    Pytanie, co z nimi nie tak: ja bym obstawiał suszę fizjologiczną. Ale
    może to być też objaw chorób grzybowych.

    Ja bym powalczył, ale decyzja należy do Ciebie.

    k.

  • 5. Data: 2020-02-28 21:26:57
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-28 o 15:13, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    > może to być też objaw chorób grzybowych.
    >
    > Ja bym powalczył, ale decyzja należy do Ciebie.

    Uważam, że jest duża szansa, ale widzę, ze z twoja gleba jest chyba mało
    odpowiednia. cZy to tylko z wierzchu taka piaszczysto gliniasta?

    Krasnal
    ______________

    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

  • 6. Data: 2020-02-28 21:57:03
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2020-02-28 o 21:26, Krasnal pisze:

    > Uważam, że jest duża szansa, ale widzę, ze z twoja gleba
    > jest chyba mało odpowiednia. cZy to tylko z wierzchu taka
    > piaszczysto gliniasta?

    Moja gleba to lessowa klasy II, więc w Polsce prawie najlepsza.
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2020-03-01 14:01:12
    Od: Nikt Ważny <n...@w...pl>

    W dniu 28.02.2020 o 21:57, Tomasz pisze:

    > Moja gleba to lessowa klasy II, więc w Polsce prawie najlepsza.
    > --
    > Tomasz

    Gleba glebą ale jak sadziłeś to dodałeś mam nadzieję żyznej ziemi z
    domieszką odkwaszonego torfu lub podłoża do iglaków ?.... Niekiedy
    ludzie popełniają kolejny błąd i podlewaja zbyt obficie. Wtedy korzenie
    gniją i roślina umiera. Gleba musi być przepuszczalna aby nadmiar wody
    nie zatrzymywał sie w systemie korzeniowym młodej rośliny.
    Pozdrawiam
    Nikt Ważny