  • 1. Data: 2010-10-21 08:16:04
    Temat: Uszczelnienie balkonu
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam, czy ktoś mi podpowie.

    Mam sobie balkon betonowy (ocieplony styropianem z każdej strony - od
    dołu i frontu 10, z góry 5 + wylewka jastrychowa, okuty od frontu blachą
    i z rynną w koło). Balkon stanowi również część sufitu nad tarasem.
    Dodatkowo na balkonie wspiera się część drewnianej konstrukcji (kilka
    słupków - stanowiących część konstrukcji dla reszty daszku nad tarasem)

    Mam taki problem, padająca woda podcieka mi pod spód balkonu i sobie
    skapuje (cześć pewnie przecieka-przesącza się przez popękaną wylewkę)
    część pewnie dostaje się przez szczeliny dylatacyjne pomiędzy słupkami,
    a wylewką. Nie ma tego wiele, słupki zabezpieczyłem membraną
    paroprzepuszczalną, całość będzie pionowo zabudowana panelami PCV (na
    dole ze szczeliną dla wody i dla konserwacji rynny), a na wylewkę będę
    kład płytki. Zastanawia mnie jednak, czy zabezpieczać dodatkowo tą
    wylewkę przed położeniem płytek gresowych.
    Przed drewnianymi słupkami z płytek zrobię "próg" który zatrzyma
    spływającą wodę i będzie ona kierowana na boki bezpośrednio do rynny.

    Zastanawia mnie jednak inna rzecz czy zabezpieczać dodatkowo tą wylewkę.
    Płytki wprawdzie dobrze izolują ale wiadomo po kilku latach fuga gdzieś
    wypadnie, albo płytka pęknie i ta woda delikatnie będzie sączyć mi się
    pod spód, w zasadzie nie ma tego wiele ale kropla skałę drąży, a od
    spodu będę zabudowywał całość drewnem, a te nie lubi wody. No i sam
    styropian jak w końcu namoknie to przestanie izolować.

    Wymyśliłem sobie, że zanim położę płytki całość przeciągnę Mapei -
    MAPELASTIC z tym, że chciałem robić to jeszcze w tym roku a wg.
    producenta można stosować to przy temperaturze powyżej 8stC.
    A jeżeli nawet uda mi się trafić na odpowiednia temp. to czy to będzie
    trzymać się blachy? (oczywiście na siatce) czy może tą blachę najpierw
    czymś potraktować?

    Do głowy przychodzi mi jeszcze papa termozgrzewalna, ale nie wiem, czy
    czasem ona nie odejdzie wraz warstwą wylewki (jastrych).
    No i nie wiem, czy papę można wywinąć na drewnianą konstrukcję, czy nie
    będzie to powodowało braku możliwości odparowania wody od drewna i nie
    będzie ona tam "gnić"

    A może są jakieś inne sposoby zabezpieczenia tego balkonu

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-10-21 15:28:47
    Temat: Re: Uszczelnienie balkonu
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-21 10:16, Ariusz pisze:

> [...]
    > A jeżeli nawet uda mi się trafić na odpowiednia temp. to czy to będzie
    > trzymać się blachy? (oczywiście na siatce) czy może tą blachę najpierw

    Witam, pracuję na tych produktach, więc mogę co nieco podpowiedzieć.
    Będzie się trzymać blachy bez problemu, raczej problem będziesz miał
    żeby to potem oderwać od tej blachy... Obojętnie czy użyjesz siatki, czy
    też nie, będzie się trzymać. Pamiętaj aby użyć siatki tam gdzie są
    szczeliny dylatacyjne, na całości nie musisz dawać, chyba że budujesz
    basen. Mapelastic nie wyschnie w taką pogodę, musi być w miarę ciepło i
    nie może być duża wilgotność powietrza. Jak nie masz możliwości
    ustawienia farelek-dmuchaw, to odłóż tę robotę na wiosnę, gdy będzie
    minimum 15 stopni. Chyba, że jesteś uparty, to próbuj...

> [...]
    > No i nie wiem, czy papę można wywinąć na drewnianą konstrukcję, czy nie
    > będzie to powodowało braku możliwości odparowania wody od drewna i nie

    Odparowania wody od drewna? O ludzie, nawet nie myśl o tym, że położysz
    niesezonowane drewno! Musi być suche jak drzazga, inaczej wszystko Ci
    się porozchodzi. Jeżeli chodzi o Mapelastic, to jest to hydroizolacja
    najwyższej jakości, ten produkt stosuje się do budowania basenów, więc
    wody żadnej nie przepuści.

    > A może są jakieś inne sposoby zabezpieczenia tego balkonu

    Ja bym zastosował mapelastic.

    Pozdrawiam
    Filip

  • 3. Data: 2010-10-22 11:11:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-21 17:28, Filip KK pisze:

> [...]
    > ustawienia farelek-dmuchaw, to odłóż tę robotę na wiosnę, gdy będzie
    > minimum 15 stopni. Chyba, że jesteś uparty, to próbuj...

    Chyba faktycznie poczekam do wiosny.

> [...]
    > się porozchodzi. Jeżeli chodzi o Mapelastic, to jest to hydroizolacja
    > najwyższej jakości, ten produkt stosuje się do budowania basenów, więc

    Drzewo ma już prawie dwa lata, w tym rok już stoi konstrukcja, mokre
    może być tylko od tego co napadało

    Wczoraj znalazłem również Ceresit - o podobnych parametrach a cena o
    połowę niższa, co o tym sądzisz?

    Ariusz

  • 4. Data: 2010-10-23 09:02:22
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 21 Paź, 10:16, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    > a na wylewkę będę
    > kład płytki. Zastanawia mnie jednak, czy zabezpieczać dodatkowo tą
    > wylewkę przed położeniem płytek gresowych.
    > [...]

    Żaden ze mnie spec, ale tu na Grupie w przeszłości uczulali na
    położenie pod płytki na balkonie złożonej foli przesypanej talkiem.
    Poszukaj w archiwum.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 5. Data: 2010-10-24 01:17:51
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-22 13:11, Ariusz pisze:

    > Wczoraj znalazłem również Ceresit - o podobnych parametrach a cena o
    > połowę niższa, co o tym sądzisz?

    Zapewniam Cię, że Ceresit nie ma podobnych parametrów, Mapei jest
    zupełnie inny, nawet w konsystencji po rozrobieniu. Albo robić dobrze
    albo wcale. Ile zaoszczędzisz? Niewiele... A potem się okaże, że trzeba
    będzie wszystko kuć. Mapei używa się do budowy basenów olimpijskich, ten
    argument jest chyba wystarczający? :)

    Pozdrawiam
    Filip

  • 6. Data: 2010-10-25 10:43:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-24 03:17, Filip KK pisze:

> [...]
    > albo wcale. Ile zaoszczędzisz? Niewiele... A potem się okaże, że trzeba
    > będzie wszystko kuć. Mapei używa się do budowy basenów olimpijskich, ten

    Cena 150 zł Mapei około 60 zł Ceresit (ok 10 m2), różnica spora. Nie
    pamiętam jakie parametry ma mapei ale ceresit chyb 7 m słupa wody
    (również służy do basenów - wprawdzie nie ma słowa o olimpijskich :)

    Ja mam tylko balkon, na którym będą płytki, a te stanowią dobrą barierę
    dla wody. Jedynie co może się stać to kiedyś mogą fugi popękać i tamtędy
    będzie woda chciała podciekać. Ale to tylko kapilarne podciągane bez
    jakiś ciśnień. Więc nie chcę przepłacać na wyrost.

    Jeszcze lepsza jest jakaś żywica (nie pamiętam nazwy) bezpośrednio do
    klejenia płytek. Problem w tym, że musi być kładzione na gładką
    powierzchnię bo chyba najgrubsza warstwa żywicy jaką da się posmarować
    to około 2-3 mm ale koszt tego kleju to około 400 zł puszka na 8 m2

    Ale dzięki za info

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-10-25 20:30:47
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    polecam Sopro:
    http://www.sopro.pl/products/tfp/fliesentechnik/adt/
    abdichtungen/index.html
    masz tam fajne obrazki wraz z opisem jak wykonac kompletna izolacje tarasu
    ..
    a na basenach wiem ze stosuja srodki Deitermann (ja izolowalem tym piwnice z
    zewnatrz)
    papy i smola to przezytek,chyba ze nie masz funduszy..
    pzdr

  • 8. Data: 2010-11-07 00:37:10
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-25 12:43, Ariusz pisze:

    > Cena 150 zł Mapei około 60 zł Ceresit (ok 10 m2), różnica spora. Nie
    > pamiętam jakie parametry ma mapei ale ceresit chyb 7 m słupa wody
    > (również służy do basenów - wprawdzie nie ma słowa o olimpijskich :)

    Parametry mapeia porównujesz do pseudo hydroizolacji ceresita? Proszę Cię.
    Mapei używa się do hydroizolacji potężnych kilkudziesięciometrowych tam!

    Kup mapegum na balkon, też będzie dobrze.

> [...]
    > powierzchnię bo chyba najgrubsza warstwa żywicy jaką da się posmarować
    > to około 2-3 mm ale koszt tego kleju to około 400 zł puszka na 8 m2

    Na pewno nie da Ci to szczelności.

    Fugę możesz położyć epoksydową mapei i na pewno Ci nic nie popęka ale
    nie możesz zapomnieć o elastycznym kleju mapei.

    Pzdr

    P.S> Nie jestem żadnym przedstawicielem mapei, po prostu na nim często
    pracuję i mam 100% zaufanie do ich produktów, satysfakcja po prostu
    gwarantowana.