  • 1. Data: 2010-10-26 18:26:17
    Temat: Uziom, wyjście bednarki - ostatnie pytanie, obiecuje.
    Od: "unet" <t...@g...pl>

    W wątku "Uziom fundamentowy nie tylko dla orłów" pytałem o metodę wykonania
    uziomu fundamentowego. Cenne odpowiedzi otrzymałem i z zamiarem zastosowania
    się do nich natrafiłem na kolejny problem.

    Gdzie (w jakim pomieszczeniu) zrobić wyjście bednarki ? Pomożecie wskazać na
    schemacie http://img688.imageshack.us/img688/6189/img201010261
    95401.jpg ?

    Cytując jeszcze opis:

    "W garażu zainstalować główną szynę uziemiającą (GSU). Szynę połączyć z
    zaciskiem ochronnym PE w tablicy TM, metalowym przyłączem gazu oraz uziemić
    wykorzystując uziom fundamentowy lub wykonując uziom sztuczny pionowy.
    Rezystancja uziemienia nie może przekroczyć 30&#937;."

    Moim typem jest prawy róg garażu, przy bramie. A Wasz ? :)

  • 2. Data: 2010-10-26 19:27:18
    Od: "adi" <a...@g...com>

    ja proponuje lewy róg łazienki zaraz koło wanny :)

    Adi

  • 3. Data: 2010-10-26 19:49:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "unet" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rezystancja uziemienia nie może przekroczyć 30&#937;."
    >
    > Moim typem jest prawy róg garażu, przy bramie. A Wasz ? :)

    ja bym zrobił (i zrobiłem) przy rozdzielnicy głównej jako ze tam sie
    zaczynają wszystkie przewody - również połączeń wyrównania potencjału. Ale
    nie ma przeciwskazan zeby akurat te zaczynały sie w garażu -tu przynajmniej
    nie trzeba bedzie specjalnie dbać o estetykę :)

    I pytaj, nie bój nic :-)

    b.

  • 4. Data: 2010-10-26 20:00:13
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > się do nich natrafiłem na kolejny problem.
    >
    > Gdzie (w jakim pomieszczeniu) zrobić wyjście bednarki ? Pomożecie wskazać
    [.....]

    Zasadniczo to warto rozważyć dwa (lub trzy) wyjścia od zatopionej w betonie
    ławy bednarki. Pierwsze to uziom roboczy, wychodzący wewnątrz budynku (garaż
    jest ok). Każde natomiast pozostałe wyjście to uziomy odgromowe. Odgromówki
    nie można łączyć z uziomem przez GSW !! A przy jednym wyjściu trudno jest
    postąpić inaczej. Pręty zbrojeniowe najlepiej jest pospawać ale jak nie da
    rady to zalej w ławie więcej bednarki, zdrutowanej wiązałkowym do zbrojenia.

  • 5. Data: 2010-10-26 20:52:12
    Od: "unet" <t...@g...pl>

    Nagash <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > <cut>
    > Każde natomiast pozostałe wyjście to uziomy odgromowe. Odgromówki
    > nie można łączyć z uziomem przez GSW !!

    Uziom będzie tylko i wyłącznie do celów zabezpieczenia p/porażeniowego. Nie
    będzie instalacji odgromowej.

    > Pręty zbrojeniowe najlepiej jest pospawać ale jak nie da
    > rady to zalej w ławie więcej bednarki, zdrutowanej wiązałkowym do zbrojenia.

    Tak też mam zamiar zrobić. Dwa dni szukam zacisków, którymi można by
    przymocować bednarkę do pręta, niestety bez efektu.

    Dzięki!

  • 6. Data: 2010-10-26 20:56:47
    Od: "unet" <t...@g...pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie ma przeciwskazan zeby akurat te zaczynały sie w garażu -tu przynajmniej
    > nie trzeba bedzie specjalnie dbać o estetykę :)

    czyli jak zrobię w garażu to GSW "rozpropaguje" uziom do tablicy rozdzieczej ?
    Myślę, że garaż będzie najlepszym miejscem także w wypadku gdyby ten uziom się
    nie sprawdził (w końcu troche na partyzanta robiony, bez pomiarów oporu
    zbrojenia i ich połączeń) i trzeba by "doklejać" inne uziomy pionowe.

    > I pytaj, nie bój nic :-)

    .. póki jeszcze odpowiadający mają cierpliwość :)

    Dzięki!

  • 7. Data: 2010-10-26 21:01:52
    Od: "unet" <t...@g...pl>

    adi <a...@g...com> napisał(a):

    > ja proponuje lewy róg łazienki zaraz koło wanny :)

    Tam nie ma wanny, jest brodzik!
    Poza tym tam miejsce na kabel siłowy ma być.

    :)

  • 8. Data: 2010-10-26 21:06:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Paź, 22:52, "unet" <t...@g...pl> wrote:
    > Dwa dni szukam zacisków, którymi można by
    > przymocować bednarkę do pręta, niestety bez efektu.

    gdzie szukales? w 15sekund mozna znalezc ;) , np.

    http://allegro.pl/i1261998832.html
    http://allegro.pl/i1274650222.html

    WS

  • 9. Data: 2010-10-26 21:06:42
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Dwa dni szukam zacisków, którymi można by
    > przymocować bednarkę do pręta, niestety bez efektu.

    ??? Każda szanująca się hurtownia elektrotechniczna ma coś takiego na
    składzie. I co druga dekarska.

    J.

  • 10. Data: 2010-10-27 19:25:16
    Od: "unet" <t...@g...pl>

    unet <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    95401.jpg ?

    > Moim typem jest prawy róg garażu, przy bramie. A Wasz ? :)

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Ławy już zalane.
    Wyjście w po środku prawej ściany garażu.

    Pozdrawiam.